[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 14:30

heb gisteren buitenritje gemaakt en alleen op het bospaadje begon appie dus wel te schudden.
waren we er eenmaal uit was het ook meteen over.
bevestigd dus wel weer zijn hooikoorts vind ik.

ap is eergister behandeld door de tandarts,moet ook want hij heeft een overbeet dus zul je altijd haakjes krijgen.
hij vind het altijd doodeng haha :D :P

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 16:28

Ben je er weer voor een jaar vanaf :D Ik had gisteren een andere tandarts als die ik al jaren hier voor had. Was niet voor herhaling vatbaar :n

liljebo

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 18:00

Gisteren met de paarden een korte wandeling in het bos gemaakt. Ik had zo'n kraaltje aan het halster gehangen (koord met hangertje precies tussen neusgaten, zoals eerder omschreven)

Ze briestte wel veel, maar sloeg veel minder met het hoofd. Heel controleerbaar, eigenlijk. Alleen het laatste stukje op de terugweg sloeg ze weer wat meer (en probeerde het kraaltje te vangen met haar tong... had verder een opperbest humeur.)

Toch maar wat meer mee experimenteren. Een pollennetje is besteld (meer een masker met ook ogenbescherming omdat ze de zon ook een beetje mijdt) maar dat heb ik helaas nog niet ontvangen.
Erg benieuwd of dat wat uithaalt.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 18:10

ik had spencer schuman.
www.paardenmond.nl

echt een aanrader,hij is heel goedkoop en echt superrelax wat je dan ook merkt bij de paarden :D

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 08:54

Hij is idd niet duur. Brengt me dan ook weer aan het twijfelen :+
Doet hij het helemaal alleen? ik bedoel je hoefde niet te helpen ofzo? Heeft hij bij Ap ook elektrisch gebruikt?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 08:55

liljebo schreef:
Gisteren met de paarden een korte wandeling in het bos gemaakt. Ik had zo'n kraaltje aan het halster gehangen (koord met hangertje precies tussen neusgaten, zoals eerder omschreven)

Ze briestte wel veel, maar sloeg veel minder met het hoofd. Heel controleerbaar, eigenlijk. Alleen het laatste stukje op de terugweg sloeg ze weer wat meer (en probeerde het kraaltje te vangen met haar tong... had verder een opperbest humeur.)

Toch maar wat meer mee experimenteren. Een pollennetje is besteld (meer een masker met ook ogenbescherming omdat ze de zon ook een beetje mijdt) maar dat heb ik helaas nog niet ontvangen.

Lijkt mij zwaar irri om met zo'n kraaltje tussen m'n neusgaten te lopen :+

Ik hoop dat het masker wat verlichting brengt!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 08:57

nee hij vijlt alles met de hand.
was bij de paarden bij ons op stal ook niet nodig, de haken waren niet schrikbarend.
denk dat dat ook scheelt omdat ze bij ons de hele dag ook wel ruwvoer staan te kawuen,dan slijt het toch net even wat beter af denk ik
zelf het liefste wel je paard vasthouden,maar op zich red hij dat ook wel alleen.

hij is heel rustig.
als iets even niet wil,dan stopt hij even en gaat dan gewoon weer verder.
stalgenoten waren allemaal ook heel tevreden over hem.

prijs is netjes he?
meeste zitten toch zo rond de 50 euro,hij zit daar ver onder.

isabelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 08:58

@singasong hoeveel kost zo'n netje nieuw?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 09:07

ellepel schreef:
nee hij vijlt alles met de hand.
was bij de paarden bij ons op stal ook niet nodig, de haken waren niet schrikbarend.
denk dat dat ook scheelt omdat ze bij ons de hele dag ook wel ruwvoer staan te kawuen,dan slijt het toch net even wat beter af denk ik
zelf het liefste wel je paard vasthouden,maar op zich red hij dat ook wel alleen.

hij is heel rustig.
als iets even niet wil,dan stopt hij even en gaat dan gewoon weer verder.
stalgenoten waren allemaal ook heel tevreden over hem.

prijs is netjes he?
meeste zitten toch zo rond de 50 euro,hij zit daar ver onder.

Prijs is idd heel netjes! Zeker voor iemand met ervaring. Hoe lang doet hij dit al?
Mss dat ik je volgend jaar nog ff pb want dan zal ik zijn naam wel weer vergeten zijn :+

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 09:09

isabelleke schreef:
@singasong hoeveel kost zo'n netje nieuw?

Mijn netje is verkocht, zie mijn topic!
Weet niet wat de nieuwprijs was. Heb hem van iemand overgenomen maar was nog wel nieuw. Ik heb hem weer voor dezelfde prijs doorverkocht ;)

Anders kijk je even bij de paardendrogist, daar verkopen ze ze.

Sjoyceje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 10:17

Bij ons komt Spencer ook. Ben super tevreden over hem.
Ellepel, ik herken dat wel een beetje. Dan neem je je dingen voor om uit te laten zoeken maar vaak is het headshaken na een paar maand weer over en dan denk je er niet meer aan.

Ik heb vrijdag in de stromende regen gereden, dan schud ze tenminste niet. Zaterdag hadden we de hele dag een workshop bij ops op stal gehad van het Balingehof met de equisimulator. In de middag moesten we zelf rijden. Ze schudde wel, maar was te doen. Is echt een aanrader, wat heb ik veel geleerd! Echt super :) :) :) Gister nog in de bak gereden, toen schudde ze ook maar heb maar gewoon doorgereden, ze leek het op zich wel leuk te vinden en ze deed ook erg goed haar best.

Ik zie alleen beetje op tegen aankomende week, het schijnt namelijk mooi weer te worden met veel zon. Ik zit erover te denken om zo'n masker voor haar ogen aan te schaffen. Ik ben benieuwd of dat helpt tijdens het rijden. Iemand hier ervaring mee?

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 10:25

bij de paardendrogist las ik ergens dat je het ook eerst voor een borgbedrag kon proberen en als het niet werkte alsnog kon terugsturen..misschien is dat een optie?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 11:56

Sjoyceje schreef:
Bij ons komt Spencer ook. Ben super tevreden over hem.
Ellepel, ik herken dat wel een beetje. Dan neem je je dingen voor om uit te laten zoeken maar vaak is het headshaken na een paar maand weer over en dan denk je er niet meer aan.

Ik heb vrijdag in de stromende regen gereden, dan schud ze tenminste niet. Zaterdag hadden we de hele dag een workshop bij ops op stal gehad van het Balingehof met de equisimulator. In de middag moesten we zelf rijden. Ze schudde wel, maar was te doen. Is echt een aanrader, wat heb ik veel geleerd! Echt super :) :) :) Gister nog in de bak gereden, toen schudde ze ook maar heb maar gewoon doorgereden, ze leek het op zich wel leuk te vinden en ze deed ook erg goed haar best.

Ik zie alleen beetje op tegen aankomende week, het schijnt namelijk mooi weer te worden met veel zon. Ik zit erover te denken om zo'n masker voor haar ogen aan te schaffen. Ik ben benieuwd of dat helpt tijdens het rijden. Iemand hier ervaring mee?

Jij dus ook tevreden over de tandarts, dat is mooi :D

Mijn ervaring met Niek en het schudden is juist dat als je het niet uitzoekt en behandeld dat het dan ieder jaar erger wordt. Problemen stapelen zich dan vaak op in het lichaam en de symptomen worden steeds meer.

Als je maar een maand last hebt mag je echt in je handjes knijpen.

Zo'n 5 jr. geleden schudde Niek vanaf febr. t/m okt. geloof ik. Vorig jaar werd het gelukkig minder en als het dit jaar blijft bij wat we nu hebben gehad, ben ik zeer tevreden ;)
(gauw ff afkloppen).

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 14:28

singasong schreef:
liljebo schreef:

Lijkt mij zwaar irri om met zo'n kraaltje tussen m'n neusgaten te lopen :+

Ik hoop dat het masker wat verlichting brengt!

Viel volgens mij wel mee. Ze schudde iig veel minder. Alleen op de terugweg was ze in een jolige bui en ging ermee spelen. :+

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 17:17

Ik vind het neusnetje echt een oplossing,vandaag gelongeerd zonder neusnetje het was gelijk een geschud en gebries dus het werkt zekers wel!!

prebalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 17:33

HEb ook zo'n netje op proef (van de Paardendrogist); echt super! Amper geklapperd met dr hoofd. En nog heerlijk fit na de rit want dat geschud kost onwijs veel energie volgens mij.
Heb nogal groot paard (178) maar het XL netje is echt enorm.

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 18:12

Na overlijden van mijn merrie , zijn deze spullen voor iemand wellicht nog interresant.
Drie netjes met de bevestiging van klitteband Maat Cob/horse ( van de paardendrogist) liggen, Tevens een flesje Puur Pollen met nog een inhoud van 40 ml.
Netjes mogen weg voor 25 euro , de puur pollen mag weg voor 7 euro.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 10:07

Tja ik heb er een besteld, maar nog steeds niet ontvangen. Verdorie....
Merk trouwens wel dat spanning het hoofdslaan en briesen enorm triggert.

Amber kan nog erg onzeker worden met grondwerk vanwege haar verleden en als ze dan iets moet doen wat ze moeilijk vind, volgt onmiddellijk daarna de ontlading met veel briessen en hoofdslaan. Iets waarmee ik echt rekening moet houden. Maw te veel spanning vermijden.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 11:20

bij mij werkt het netje averechts......hij is zo gevoelig op alles...dus als iemand ook interesse heeft in mijn netje...1 gebruikte en 2 nieuwe maat S/M..

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 12:42

heb trouwens ook net een plukje staart opgestuurd voor allergietest...dus ben benieuwd!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 12:53

Gisteren het tweede bezoek aan Laarakkers en ze is eigenlijk helemaal gezond verklaard! *\o/*
Er was nog één klein plekje bij haar ooraanhechting maar dat was eerst een heel groot gebied dus ik blijf nog even doorsmeren en dan moet het binnenkort helemaal weg zijn.
Nu fingers scrossed!

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 13:16

klinkt heel goed, vera.
Zal voor je duimen

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 16:38

+:)+ fijn nieuws Vera!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 18:32

ik heb vandaag schudloos gereden :D
ik zie ap in de wei ook niet meer schudden dus zal het eerst wel weer over zijn(afkloppen!!!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 20:49

Fijn Vera!