[Info] Topic Cushing/PPID

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SuperRoos

Re: Centraal Topic Cushing/PPID

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 18:22

http://youtu.be/WEsEKWfS8GE

Als het goed is is dit het filmpje dus, van een, in mijn ogen, goed moment.
Ben benieuwd wat jullie vinden..

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 18:23

En wanneer krijgt hij zijn pil? En heb je ook een filmpje van zijn slechte momenten

Edit; zo loopt mijn paard ook als hij nog niet opgewarmd is, dus ik zie niets raars. Na een half uurtje gaat hij rennen en springen

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 18:37

Hoe oud was jouw paardje ook alweer, fiek is pas 12 he, ook goed om in achterhoofd te houden bij kijken van dit filmpje..

Pil krijgt hij in de middag..
En dit is dus een goed filmpje inderdaad, hoop, of eigenlijk niet, ook nog een film te kunnen maken van een erg slecht moment..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 18:48

SuperRoos schreef:
http://youtu.be/WEsEKWfS8GE

Als het goed is is dit het filmpje dus, van een, in mijn ogen, goed moment.
Ben benieuwd wat jullie vinden..

ik vind het meevallen...maar inderdaad,hij is pas 12.Zo loopt mijn paard van 27 dus ook.
Staat hij op het land?

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 19:02

Die van mij is, net zoals die van geerke, ook 27. Zo gek loopt hij echt niet hoor

Misschien beter om de pil in 2 delen te geven, s'ochtends en s'avonds

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 19:45

Ik vind hem ook niet slecht lopen hoor. Dat met het hoofd naar beneden lijkt wel of hij eten zoekt of een plekje om te rollen.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 20:07

Ik vind hem niet slecht lopen, maar het gaat er om dat het afwijkt van wat jij ziet/kent!

Net als Douraque verklaarden ze mij ook voor gek dat ik verder onderzoek wilde. Volg je eigen gevoel! :(:)

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 20:14

Bij stalgenootje zeiden ze dat ze haar paard mishandelde omdat zij hem liet leven met cushing! Was op haar vorige stal.
Nou hij doet t nog steeds prima hoor !

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 20:16

geerke schreef:
ik vind het meevallen...maar inderdaad,hij is pas 12.Zo loopt mijn paard van 27 dus ook.
Staat hij op het land?

Dit is dus ook een goed filmpje..
Hij staat af en toe nog op het land, is meer blub dan wat anders, doet hem geestelijk nog even goed. Vandaar die keuze..

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 20:16

Douraque schreef:
Die van mij is, net zoals die van geerke, ook 27. Zo gek loopt hij echt niet hoor

Misschien beter om de pil in 2 delen te geven, s'ochtends en s'avonds

Is helaas geen optie..

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 20:33

Hij wisselt zo erg, krijg net bericht van verzorger dat de hoeven niet meer warm waren en dat hij wat vrolijker was... Maar kan morgen weer anders zijn..

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 20:42

Er schijnt een nieuw product op de markt te zijn om aan cushies te geven..Corticosal. Gelezen in een duits tijdschrift. Is ook op basis van monnikspeper en nog wat andere kruiden...
Dit maar ter info voor degenen die het moest interesseren... :)

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 20:59

Interessant. .
Aangezien ik niet goed ben in duits..wat doet t ?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 21:15

Er is een zeer duidelijke verbetering met betrekking tot de vacht en de vachtwissel, heeft ook een gunstige invloed op het insulinegehalte, de paarden zijn veel opgewekter en het zou ook het afsterven van bepaalde neuronen in de hersenen tegengaan. Dit is zo ongeveer wat er staat in het artikel.
Het is wel getest op een zeer beperkte groep paarden ( ik denk 30 ofzo ), en wordt zowel als enige middel gegeven, alsook in combinatie met Prascend in geval van zeer hoge acth...

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 00:16

Nou metazoa brokjes waren op van morgen *\o/* . Nou hopen dat het niet bij 2 dagen blijft, dan kunnen we misschien overstappen naar dat soort vore een soort voer. Dan kan ik hopelijk ook supplementen gaan geven, als ik mijn moeder ooit zover ga krijgen. :Y) Hoesten was nog niet minder, maarja dat kan ik ook niet verwachten na een paar druppels homopatisch spul.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 11:12

Nou hopen dat hij lekker blijft eten dan, super!! *\o/*

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 12:50

Pandora2 schreef:
Er schijnt een nieuw product op de markt te zijn om aan cushies te geven..Corticosal. Gelezen in een duits tijdschrift. Is ook op basis van monnikspeper en nog wat andere kruiden...

Sorry dat ik inbreek, maar hier is de website: http://www.navalis-vet.de/navalis-praep ... osalr.html

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 13:29

Vanmorgen naar Fiek geweest..

Hele stal lag overhoop.. Hooi had hij nauwelijks gegeten en lag de hele stal door (normaal heeft hij alles als eerste op)

Mijn vriend heeft nu gefilmd hoe hij in de ochtend de stal uit komt. Op zich is dit ook nog een goed filmpje..
Als hij de stal uit stapt zie je dat hij ligt zijn evenwicht verliest. Hij zet zijn benen gewoon helemaal verkeerd neer. Dit is al een paar keer veel heftiger gebeurd dan hier te zien..

Verder zie je bij 30 seconde gevoeligheid in lopen als de ondergrond veranderd, maar ook hier minimaal..

Ik trek hem wat hard weg zie ik maar hij kan zo sterk zijn en heb last van mn slijmbeurs in de schouder..
Op het einde schiet hij wel eens het weitje uit, vandaar ook daar mijn felle reactie..

Ons paard van 24 was 2x zo snel bij de wei volgens mij..
Fiek was 2 jaar geleden niet bij te houden als hij naar de wei liep en had regelmatig de staart op de rug...

http://youtu.be/S0T4CXoxL-M

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 13:37

Mijne is altijd al voorzichtig met uit stal lopen. .meestal beetje stijf maar veranderd al snel tijdens verder lopen. . Op zich ziet t lopen er best goed uit. Wel oogt t wat voorzichtig.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 14:01

Heeft ie ijzers ? Of al eens geprobeerd?

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 14:02

Nee loopt zijn hele leven al op blote voeten..

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 14:42

Eerlijk gezegd SR vind ik dit beeld niet heel verontrustend. Mijn paard loopt ook zo voorzichtig uit stal, zo niet slechter. Achter is hij dan zo stijf dat hij enorm korte passen maakt, maar hij is dan ook 27 jaar en dat verbeterd na opwarming. Jouw paard is stukken jonger, maar wel 1 met Cushing. En dat vreet aan spieren, dus dat hij af en toe minder loopt vind ik dan weer niet erg. Ik zie een paard dat stijf is, maar niet heel erg slecht.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 14:56

KootMiraDrum schreef:
Pandora2 schreef:

Sorry dat ik inbreek, maar hier is de website: http://www.navalis-vet.de/navalis-praep ... osalr.html

Het product is niet veel anders dan de APF die ik hier al zo vaak noemde -- met dit verschil dat APF geconcentreerder is, er nog meer toepasbare kruiden in zitten en in gebruik goedkoper.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 15:06

Ik zie niet veel bijzonders aan het filmpje van Fiek, behalve dan dat hij erg bedachtzaam loopt.
Hij toont mat, ik vraag me af wat er werkelijk met dit paard aan de hand is.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 16:45

Een artikel over de balans tussen prolactine en dopamine. Als de 1 hoog is , is de ander laag.
http://www.orthomedique.nl/cms/images/o ... actine.pdf

Oa stress en veel cortisol zorgen voor toename van prolactine aldus het verhaal in de link.
monnikspeper verlaagd het prolactine gehalte. Dan vraag ik me af of daardoor dan dus ook het dopamine gehalte omhoog gaat. Misschien wel, omdat paarden zich vaak al binnen korte tijd happier voelen na inname van monnikspeper.
Maar dan zou je ook verwachten dat de ACTH omlaag gaat ( door meer dopamine ) ....