Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:45

Appelflapje schreef:
marjolein_el schreef:
Bij ons gaat iedereen nog gewoon uit rijden en de lessen op de club gaan ook gewoon door. Ga morgen dus denk ik maar gewoon naar buiten.

Dat iedereen het doet, wil nog niet zeggen dat het verstandig is.. Je kunt ook zelf verantwoordelijkheid nemen en in ieder geval zorgen dat je zelf geen risico neemt. :)

Wij rijden ook gewoon Nog buiten het is niet hier in de buurt

Lindor92

jaa vind het ook al erg dichtbij komen. is voor mij maar 20 minuten rijden met de auto... maak me wel zorgen om me paardjes
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 04-03-12 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd.

WenMLove

o0loveFly0o schreef:
@WenMLove: geen paarden op en van te terrein en soms mogen er ook geen andere bezoekers komen dan alleen eigenaren van paarden.

hm, het is bij ons niet uitgesproken ofzo!
vandaag is er nog een groepje op buitenrit gegaan, hier komen al nooit bezoekers,
alleen zijn er wel verhuurde appartementen en deze mensen komen wel gewoon in en
uit lopen, komen niet bij de paarden in de buurt.

Ernie061111

Op pad geweest bedoel ik dus gewoon echt trailer aanhangen en met haar paard gaan trainen bij de hal en de buitenbak die van de vereniging is waar een hele hoop ruiters rijden.

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:46

o0loveFly0o schreef:
Vreemd dat sommige mensen er zo luchtig over doen. 'Ik woon in Friesland en ga mijn gang, want we zitten toch niet in besmet gebied'. In principe weet niemand of hij/zij in de buurt zit van besmette bedrijven simpelweg omdat niet alle bedrijven bewezen/getest zijn. Een paar dagen geleden is bekend gemaakt dat er twee nieuwe bedrijven klinisch bewezen besmet zijn één daarvan is woubrugge en één is dus nog niet bekend.
Mijn bedoeling is totaal niet paniek zaaien al hoop ik dat mensen toch even drie keer nadenken voordat ze iets doen.
Mijn paard staat in Brabant en daar zijn nog stallen waarvan bekend is dat Rhino heerst, toch moeten alle paarden op het terrein blijven. Dit is niet om paniek te zaaien maar als maatregel om rhino buiten de deur te houden en daar ben ik heel blij mee!

Het is ook al in Friesland anders hoor..
Ben het wel met de rest eens, als iedereen nou alles op eigen terrein probeert te houden etc.

marjolein_el

Bij ons komen er ook veel mensen die eerst naar de ene verzorgpony gaan en dan gelijk doorgaan naar onze stal. Dat vind ik ook wel een beetje eng.

ik zit ook wel erg over de hoefsmit te twijfelen. Ze moet écht heel nodig. Ik denk dat ik het het beste nog deze week kan doen aangezien er nu nog geen gevallen in mijn regio zijn en deze er misschien wel zullen komen.

joyfordogs

er zit een incubatie tijd bij dit virus, dus je paard kan ziek zijn zonder dat je dit ziet en al besmettelijk zijn voor andere.
Zelf ben ik niet meer gaan buitenrijden sinds ik weet dat er rhino heerst, dat is een eigen keuze, dat moet ieder voor zich weten.

charlotte_L

Veel mensen bij ons trekken zich er niets van aan volgens mij weet de staleigenaar net aan wat het is..
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 04-03-12 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd.

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:47

Bah: 44,4 km van ons en 00:40 rijden!

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:47

Ernie061111 schreef:
Op pad geweest bedoel ik dus gewoon echt trailer aanhangen en met haar paard gaan trainen bij de hal en de buitenbak die van de vereniging is waar een hele hoop ruiters rijden.

kon ze niet gewoon bij jullie stal trainen dan?
onze manege is helemaal gesloten. alle lessen zijn afgelast en voor sleutelhouders is er ook geen toegang.

adventure5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:48

ik weet dat bij ons in de omgeving nog wel iedereen gewoon buiten rijdt ook omdat ik met mijn 2 beestjes op een manege sta hebben mijn moeder en ik beide besloten alleen maar opstal te rijden. ons bos wordt bezocht door ik weet niet hoeveel mensen met paarden en niet alleen les paarden van onze manege.
ik weet wel dat de eigenaar van de manege zelf ook al het nieuws in de gaten houdt en erop let wanneer het niet kan maar het is zijn broodwinning en als hij geen lessen meer kan geven heeft hij een groot inkomens verlies. ik temp wel elke dag mijn paarden om ze in de gaten te houden ook omdat ik weet dat er weken/maanden geleden een merrie was die de neurologische versie had en overleeft heeft wegens snel handelen. en ik zelf een ruin heb die al ouder is en problemen heeft met zijn ademhaling wil ik toch graag weten wanneer mijn beestjes ziek worden.
ik heb al deze pagina's gelezen en houdt het nieuws ook steeds goed bij want ik vindt het iets dat niet leuk is voor geen enkel mens met paard en wens ze dit niet toe. maar ik hoop wel dan de mensen hun gezond verstand gebruiken dat zodra het inderdaad in hun buurt komt zij zelf goede maatregelen nemen om verdere verspreiding te voorkomen.

JosineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:49

Een kleine geruststelling voor de geruchtenstroom, toen hier vrijdag de geruchten begonnen over woubrugge, wist iedereen direct welke stal. Het gerucht was direct concreet.
Geruchten omschreven als 'in de buurt van' en onduidelijkheden waren alleen hier op bokt en dan door mensen die ruimschoots op een veilige afstand staan.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:50

Maar je kan toch wel even met je paard van het erf af? (en dan bedoel ik niet met de trailer op weg naar appelscha ofzo) maar gewoon even stukje stappen op de weg.. daar is de kans klein dat je iemand van een andere stal tegenkomt.

Ik kom verder niet met andere paarden in contact dan de paarden bij ons op stal.
En ik hoop ook dat iedereen bij ons op stal verstandig is om evne niet op wedstrijd te gaan en clublessen..
Zou erg sneu zijn als iemand anders zn paard doro een ander paard ziek word omdat die eigenaar zo nodig op wedstrijd moest..

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:51

Wij gaan nu ook op slot omdat er geruchten zijn dat het hier in de buurt is (de dodelijke variant).
Ook geen buitenritjes meer.

wiske23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:52

Sorry dat ik niet alle tig pagina's heb gelezen maar wel een deel, weet iemand mij antwoord te geven als ik morgen de da laat komen voor het enten tegen het virus of ik te laat ben hiermee of doe ik er kwaad mee of heeft het wel zin.

mandy358

Ik zit met hetzelfde probleem als Marjolein_el
De hoefsmid moet hoognodig komen, maar zit nu wel te twijfelen.
Woubrugge is heel dichtbij ons...

BrankaZ

_Apple_ schreef:
Bah: 44,4 km van ons en 00:40 rijden!

Wat is daar bah aan? Dat is een mooi eind weg. Virus kan echt die afstand niet over vliegen.

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:53

Misty2001 schreef:
Jodi93 schreef:
Weet iemand ook of er in drenthe al rhino is geconstateerd of is er een site die dat aangeeft. Heb al zelf wat gezocht en dit topic gelezen miss heb ik er overheen gelezen?

Er is zojuist in *** de Rhino geconstateerd. Het staat nog niet op internet volgens mij (of het moet inmiddels wel bekend staan), maar kreeg gister wel een nieuwsbrief van de dierenarts met daarin dat de stal/boerderij/fokker zich niet bekend wil gaan maken ivm met zijn klanten. Maar verder weet ik ook niet of het in drenthe bekend is. ik vond dit al dichtbij zat. |(

in waar??? staat sterretje?

Claudia1993_

Je kunt toch niet enten tegen de neurologische variant, alleen tegen de verkoudheidsvorm, toch?
Laatst bijgewerkt door Claudia1993_ op 04-03-12 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt

o0loveFly0o

@Dieuwkee, in Friesland zijn geen officieel bevestigde gevallen toch of vergis ik me nu?

Ernie061111

Wij hebben een binnen en buitenbak je kunt volop makkelijk bij ons trainen maar je hebt van die mensen

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:54

ik ben een weekendje weg geweest, kan iemand mij een link geven waar ik de update kan vinden over hoe en waar er nu rhino is vastgesteld?

_Apple_

http://www.manegebronneger.nl/
Dat is van onze Manege en ik zie bijna nergens staan dat er lessen ofzo worden afgelast, kunnen jullie wel daarover iets vinden?

Mayling27

Hallo allemaal,

Ik heb geprobeert om zoveel mogelijk te lezen, maar er zijn zoveel pagina's van afgelopen dagen.

Ik vraag me dan ook af, of iemand een lijst heeft van de getroffen stallen OF plaatsen (dat is ook al prima).

Ik zit zelf bij een kleine ruiter vereniging van Noord Limburg, en we hebben onze lessen voorlopig stop gezet.
Maar toch hoor ik behoorlijk veel geruchten maar weet niet of ze waar zijn, dus heeft toevallig iemand voor mij een lijstje van hier uit de buurt? Graag even PB sturen anders?

Alvast bedankt, en iedereen veel succes. Laten we hopen dat er zo min mogelijk getroffen worden, en we snel weer kunnen rijden....

Groetjes
Laatst bijgewerkt door Mayling27 op 04-03-12 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Romanoff

Jep!
Tegen neurologisch en abortusvorm helpt ie niet.. of zeer weinig.