_CS_ schreef:Ik blijf erbij, een echte eczemer is niet gebaat bij een smeerseltje.
Ik blijf het herhalen, haha
Heb dat ook altijd gezegd. Maar ik durf te beweren dat Derfen werkt..... Wel in combi met een SIH, die durf ik niet af te doen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
_CS_ schreef:Eczeem komt in 99% van de gevallen van binnenuit en is niet een direct huidprobleem.
Bij zowel de mens, als bij dieren.
Wat ik vermoed is dat de derfen gewoon heel erg inspeelt op de functie van de huid.
Een gevoedde elastische huid is immers beter mee om te gaan, dan een droge stugge huid.
En dat is wat nep-eczemers vaak hebben, een droge stugge huid.
Een verstoorde huidfunctie dus en geen ZE.
papagroom schreef:er stond laatst een artike over voleding en allergie in paard&spul wat erg lezenswaardig was
en inderdaat lijkt t me logies de allergie aan te pakken e n n iet alleen de symptomen zonder allergie immers geen eczeem en dus geen jeukl
saskia_l schreef:Mijn tinker krijgt helaas brandwondjes van Derfen. Maar misschien dat ik het te dik smeer of moet mengen met Jojoba olie o.i.d. Wie heeft daar ervaring mee om de brandwondjes te voorkomen.
Hij heeft ook eczeem op zijn koker en bijt deze tot bloedens toe stuk. Smeer me suf met Betadine en Sudocreme. Helpt nog niet zulllen we maar zeggen.
Smeren jullie Derfen ook op de koker of hebben jullie andere tips en trucs hiervoor?
Citaat:Volledig off topic: wat een mooi paard!
Mindim schreef:[ De RSIH lijkt met wat stugger dan de Snuggy hoods. Wat me wel prettig lijkt is dat de hals los zit van het lichaamsgedeelte.
Ramp die dingen. Ik vind het ook best zonde om in van die dure dekens te gaan knippen en naaien, vooral omdat ik daar niet zo goed in ben en dus snel iets kapot gaat![]()
Prachtige groningers trouwens!!