[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dendie

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 12:51

En ben ik er van overtuigd dat een allergie 'ergens' vandaan komt. Er moet iets mis gaan in het lichaam waardoor de allergie ontstaat. Je kan dus aan symptoom-bestrijding doen, maar ik denk dat het nog beter is om van binnen uit aan de slag te gaan met de allergie. En allereerst de oorzaak zo veel mogelijk te beperken (eczeemdeken, opstallen etc). En net zoals Nickyu al zegt, iedereen moet lekker geven en doen met hun paard wat het beste werkt, dat weet je zelf nou eenmaal het best. Ik zelf heb inmiddels al zoveel geprobeerd (net als bijna elke eczeem-bokker hier) maar sta altijd open voor iets nieuws. Maar ik ben ook zo vaak teleurgesteld door producten die HET moesten zijn maar gewoon echt niets deden. Ik begrijp dus ook waarom veel mensen, net als ik, de reclame (van mensen die vaak baat bij de verkoop hebben) hier dus zo vermoeiend vinden... Daarom verwacht ik ook van geen enkel product meer wat, want ik denk dat HET wondermiddel gewoon nog niet bestaat.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 13:49

helemaal mee eens

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 14:42

denk ook niet dat er ooit 1 wondermiddelte komt die bij alle zal werken

ben het met dendie eens dat er dan "iets" niet klopt ..maar net al mijn ma die allergisch was voor aardbeien en ik voor aantal insecte beet sorten , vermijden is het beste middel
de gevolgen behandellen en daarna zo goed als mogelijk vermijden
nu kan je wel geen aardbeien eten
maar tegen de vliegjes kan je niet zeggen
uh prik die ander maar want dit paard is allergisch ..dus zal je toch iets moeten doen ..

de middellen die ik gebruikt heb was puur om de gevolgen te bestrijden en nu doen we hoofdzakelijk dingen om het te vermijden

letsgoko

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 16:22

Denk er a.u.b. wel aan dat een veulen wel eens een maand te vroeg kan komen.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 20:10

EdskoTakens schreef:
Denk er a.u.b. wel aan dat een veulen wel eens een maand te vroeg kan komen.

??????

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 21:37

verkeerde topic vermoed ik Knipoog
nickyu, snap nog steeds de toegevoegde waarde niet echt. Het is een 'natuurlijk' product? Voor de rest is het het als andere middeltjes, bij de een werkt het wel, bij de ander niet.

ZameroJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 21:54

XxSultanxX schreef:
@ zamero : blijft de hals bij jou wel goed zitten ?
ik heb thuis ook nog een vliegendeken liggen maar die hals blijft voor geen meter zitten

Dit merk blijft bij mij echt super zitten en is ook de enigste hoor Knipoog, en het ideale is dat je hem niet aan het halster hoeft vast te maken.
Die ik hiervoor had waren een ramp, ik had ook 1 die ik aan het halster moest vast maken maar dat was 10 x niks en mijn haflinger kreeg onwijze schuurplekken.

Dus de Horseware Amigo Bug Run is echt een aanrader Tong uitsteken

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 03:48

Kinke schreef:
verkeerde topic vermoed ik Knipoog
nickyu, snap nog steeds de toegevoegde waarde niet echt. Het is een 'natuurlijk' product? Voor de rest is het het als andere middeltjes, bij de een werkt het wel, bij de ander niet.

yep 100% biologisch en dus ook gemaakt van biologisch geteelde producten ,ben nooit zo van de smeerseltjes geweest maar de producten van deze leverancier bevallen ons erg goed ,niet alleen deze ,bij mijn weten heeft het tot nu toe bij 1 paard niet gewerkt maar die had dan ook geen exceem maar schimmel

goede anti vlieg werkt zeker samen met een deken
maar dan moet het paard wel jeuk vrij zijn

alle producten zijn op elkaar afgestemt
de wondzalf werkt erg snel en goed , werkt antibacterieel en genezend
gebruik deze ook voor ons zelf (en op de andere dieren hier indien nodig)
de shampoo heeft buiten de reinigende werking ook als een antiroos , huid verzachtend , en is dus ook biologisch en bevat dus geen Sodium Laureth Sulfaat of andere synthetische toevoegingen die de huid kunnen uitdrogen en dus jeuk kunnen veroorzaken
de lotion is speciaal voor de behandeling van zomerexceem, jeuk en wondjes ,ook voor de behandeling van schilfers(roos) deze biologische lotion heeft van huidhelende ,huidverzorgend ,deze lotion werkt ook insecten werend

als je nu middellen hebt die je paard goed jeuk vrij houden zou ik die blijven gebruiken ,

letsgoko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 08:07

Weet uit eigen ervaring en ervaring van kennissen wel dat sweat itch healer goed werkt. Tenminste bij de bewuste paarden. De spuitbussen zijn verkrijgbaar bij de dierenatrs en kosten ongeveer 18 euro.

Dendie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 09:36

ja en zo weer.. het werkt bij de één goed en bij de andere niet... Maar je moet alles een keer geprobeerd hebben voordat je kan zeggen dat NIETS helpt, dus toch altijd het proberen waard. Knipoog

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 13:25

simply's deken werkt nog steeds goed Lachen
alleen krijgt hij toch kleine plkejes op zijn hoofd we hebben vorig jaar ookal gedacht aan een hoofdkap erbij gedacht.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 09:37

rakkertje13 schreef:
Uitborstelen doe ik zoiezo al.
Kan het ook een jeuk reactie zijn op de anti klit?
Dan moet ik dat maar niet meer gaan gebruiken (gebruik het al 3 jaar maargoed Lachen
Heb ook al andere gekocht, cowboy magic ipv die van de boerenbond..

Wat versta je precies onder 'huidverzorgende lotion'.. ik heb wel babylotion?

groetjes,

*wacht stiekem nog op tips/antwoord Tong uitsteken Sigaar Bloos *

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 09:41

ik gebruik er zinkzalf voor rakkertje...

nou, mijn deken is weer verbouwd. alle gaten dichtgfenaaid en een stuk horregaas er tussen. ik ben benieuwd hoe lang het goed blijft dit keer.

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 11:56

Ik heb donderdag voor het eerst die van mij met deken en al afgespoten. Ze had erg goed gewerkt en het was toch wel warm. Afspuiten ging goed Ja Alleen had ik niet zo 1,2,3 in de gaten dat in de buikflap het water bleef zitten Nagelbijten / Gniffelen
Ik moet de deken ook een dezer dagen eventjes mee naar huis nemen zodat mijn mams het gat kan maken. Valt me nog mee in 3 maanden tijd pas het 1e gat erin gevonden Nagelbijten / Gniffelen
Dit is het eerste jaar dat Nicky de deken op heeft, maar zeker niet de laatste! Man wat werkt dat goed bij die van mij!

Tot wanneer laten jullie de deken op? Oktober?

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 12:00

Zamero schreef:
XxSultanxX schreef:
@ zamero : blijft de hals bij jou wel goed zitten ?
ik heb thuis ook nog een vliegendeken liggen maar die hals blijft voor geen meter zitten

Dit merk blijft bij mij echt super zitten en is ook de enigste hoor Knipoog, en het ideale is dat je hem niet aan het halster hoeft vast te maken.
Die ik hiervoor had waren een ramp, ik had ook 1 die ik aan het halster moest vast maken maar dat was 10 x niks en mijn haflinger kreeg onwijze schuurplekken.

Dus de Horseware Amigo Bug Run is echt een aanrader Tong uitsteken

waar kan je die dekens kopen ? gewoon bij divoza ?

Dendie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 12:00

ja hij houd m op tot ik merk dat die smurf geen jeuk meer heeft Knipoog en das meestal november of langer Boos!

@rakkertje; MSM vachtlotion van Groene Os, Zink-Zwavelpasta van Groene Os zijn ook erg fijne smeerseltjes. Maar gewone calendulzalf of zinkzalf werken ook gewoon hoor Lachen

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 17:10

ligt aan het weer hoelang kinke d'r jurk aanhoudt. Kan inderdaad wel november zijn voor het koud genoeg is.

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 18:26

Hallo,

hier vrees ik nog een slachtoffer van zomereczeem...

Ik weet alleen niet precies of het wel effectief zomereczeem is, ze schuurt wel aan manen en staart maar ze heeft daarbij aan beide kanten van haar manen (op de plaats waar ze een weerborstel heeft) een kale plek en onder de voorpluk heeft ze ook een kale plek. Voorts geen kale plekken te bespeuren. Herkent iemand deze plekjes? Kan er eventueel wel een foto van nemen.

Ik heb voor haar vandaag een vliegendeken gekocht. Nu vraag ik me af of jullie dat deken gewoon op laten liggen bij regen? Ik weet dat een Boett snel droogt maar hoe zit dat bij ander dekens? Krijgt ze er geen last van? Iemand ervaringen?

ZameroJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 20:20

XxSultanxX schreef:
waar kan je die dekens kopen ? gewoon bij divoza ?

Ja deze kan je bij Divoza halen, maar ook bij andere paarden zaken.
Moet je anders even gewoon zoeken via google, want ik kwam erachter dat ze ook in 1 andere kleur ergens verkrijgbaar waren Knipoog

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 20:39

Even een vraagje, ik heb van Ivanhoe de halsdeken, maar heb hem al een aantal keren moeten verstellen, hij gaat nml snel kapot en dan scheurt hij vrij snel verder,hoe zijn andere dekens met doorschuren(merk?) en bevalt die ook?
Verder bevalt hij prima, kan hem makkelijk herstellen, maar evt voor volgend jaar 1 die niet scheurt, zou beter zijn.
Ik ben qua maanbehoud i.i.g wel om, ze groeien gestaag verder eronder en geen stekels meer door het schuren, wat hij nu ook minder doet.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 09:06

Zinkzalf van zwitsal heb ik nog wel. Ga ik dat even proberen!
Kijken of het beter wordt. Lachen
Edit: en wassen met tea trea shampoo toch? elke dag ? of niet ?

ik heb Z-T shampoo van equi ofzo Tong uitsteken Is dat ook goed? Vork

edit dat is zwavel-teer shampoo met tea trea en amandel olie
moet dus wel goed zijn!! Lachen

_Deco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 12:06

Nicole10 schreef:
Hoe zit het met ontwormen bij jullie? merken jullie verschil in schuren vlak na ontwormen en als hij weer ontwormt moet worden?

Clown

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 17:10

Nee. Wel toen mijn andere paard wormen had. Maar bij mijn eczeempaard merk ik geen verschil. Klopt natuurlijk ook, want hij krijgt geen jeuk van de wormen maar van de mugjes. En daar helpt helaas een wormenkuur niet tegen Tong uitsteken Sommigen zeggen wel dat je met een chemische wormenkuur het lichaam van je paard vergiftigd en dat de weerstand van binnenuit vermindert, waardoor ze meer jeuk hebben. Maar dat gaat niet zo snel dat ze direct na een wormenkuur jeuk krijgen.

dineke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 21:28

moet je een invanhoe halsdeken ook vastmaken aan het halster of niet ?

Martsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 11:01

Nog even een tip;
Klitwortel (gewoon bij kruidvat te koop) helpt heel goed tegen schilfers! Na het werken/rijden goed de schilfers/plekken insmeren met klitwortel en de schilfers zijn de volgende dag al weg!! Zodra ze weer terug komen dan kan je het gewoon weer gebruiken.
Ik gebruik het bij Jelmer omdat hij dan geen jeuk meer van de schilfers heeft, dat scheelt in elk geval weer wat jeuk... Knipoog