[INFO] Luchtzuigen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Ananas_

Re: centraal topic over luchtzuigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 01:18

Thanks, zal het heel even afwachten (mooi tijdstip nu nog toch :+ ) en anders idd even apart topic. Wil er alleen niet teveel ruchtbaarheid aan geven, drukte met meelezers :+ Maar is voor het goede doel!

Scopie kan trouwens idd gewoon met sedatie, zou ook niet weten waarom het heel duur moet zijn. Kwestie van scoop hebben en goed uitvoeren :+ Veel gezien op de Faculteit, was klusje van tien minuten met duidelijke resultaten! Ziet er maar naar uit, die maagzweren...

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-12 01:33

Ik heb indertijd een 'lezing' laten houden over voedsel. Daar kwam luchtzuigen ook aan de orde. Dat hielp. Ik vertelde het nu niet maar iemand die ervoor gestudeerd had ;)

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 01:36

Tja de dierenarts die ze allemaal hoog hebben zitten heeft dit geconstateerd.. Dus je zou zeggen? Maar ook dat hielp dus niet! Na dit artikel kan ik het misschien van me af zetten :+ Denk dat ze niet echt open staan voor een lezing, moet je weer heen terwijl er toch geen nieuws verteld wordt :roll:

Had er wel aan gedacht, hou het nog even in gedachte!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-12 02:01

Je moet het gewoon heel vaak herhalen.. En vergelijkingen trekken met dingen waarvan we nu weten dat ze niet waar zijn. Of zij soms denken dat de aarde plat is? Dat soort oude denkbeelden.

Maar ik herken de frustratie hoor. Als het dat niet is, dan nemen ze het wel over door het geluid te horen en dan moet dus de band om. Gelukkig heb ik nu een pensionhouder waarvan de band niet omhoeft en Lan staat er al zo lang terwijl er geen paard is gaan luchtzuigen, dat het commentaar eigenlijk gewoon langzaam ophield.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 08:39

Annepanne ik stuur je even een pb!

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 11:56

annepanne schreef:
Scopie kan trouwens idd gewoon met sedatie, zou ook niet weten waarom het heel duur moet zijn. Kwestie van scoop hebben en goed uitvoeren :+ Veel gezien op de Faculteit, was klusje van tien minuten met duidelijke resultaten! Ziet er maar naar uit, die maagzweren...

klopt. die van mij heeft een scopie onder sedatie gehad bij de vallei in woudenberg. die hadden op dat moment alleen geen scopie die zo lang was en hebben er toen 1 geleend bij een andere kliniek. 10 min. en klaar. was ook niet duur.

misschien dat woudenberg een mooi stukje over luchtzuigen heeft??

welke stal sta je trouwens? dan weet ik dat ik daar niet met m'n zuiger hoeft te gaan staan :+

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 12:31

Hij kwam al luchtzuigend, verder hebben we geen luchtzuigers :P

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 12:38

annepanne schreef:
Hij kwam al luchtzuigend, verder hebben we geen luchtzuigers :P

denk niet dat ze zitten te wachten op nog een zuiger :P
en ik zo te horen ook niet.
ik zou het dan helemaaaaaaal niet goed doen. met mijn zuigertje die veel hooi krijgt, handje muesli met pavo koek en dailey plus en maagcompositum.

nee, ik sta hier best. af en toe even aan helpen herinneren dat hij toch echt veel hooi moet hebben en we kunnen er weer even tegen aan.
maar wel vreselijk irritant als ze het niet geloven :j
ik heb een paar maanden terug om rubber op z'n stalmuurtje gevraagd omdat z'n tanden afsleten. de staleigenaar moest het toch wel even zien om te kijken of ik de waarheid sprak :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 12:46

Stalhouders en luchtzuigers blijkt vaak een probleem...veel stalhouders (gelukkig niet alle!) blijven hangen in de kennis van 20 jaar terug. :D
Gelukkig heb ik er zelden last mee gehad, maar ik heb er zelf dan ook onderzoek naar gedaan en kon zet rapport onder de neus duwen. :) Is 1x nodig geweest...

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 12:58

skippy1 schreef:
Stalhouders en luchtzuigers blijkt vaak een probleem...veel stalhouders (gelukkig niet alle!) blijven hangen in de kennis van 20 jaar terug. :D
Gelukkig heb ik er zelden last mee gehad, maar ik heb er zelf dan ook onderzoek naar gedaan en kon zet rapport onder de neus duwen. :) Is 1x nodig geweest...

ik heb er wel problemen mee gehad. hier in wijk op een stal gestaan en die vrouw was ervan overtuigd dat ze het overnamen. tja, wist ik veel. is zo'n 10 jaar geleden nu. paard kreeg koeienkuil, stond op vlas, kg. biks en haver er in en hij moest een anti zuigband om.
dierenarts zei zelfs dat ze het overnamen en ze er koliek van kregen. een andere stal gezocht maar daar mocht ik niet komen want ik had een luchtzuiger en hij wilde niet dat de anderen het overnamen. toch een stal gevonden en naar een andere dierenkliniek. deze kliniek deed wel moeite om het te onderzoeken. paard is er zo goed als mee gestopt. m'n oude dierenarts lachte me in m'n gezicht uit. dat kon niet en het kwam zeker NIET van maagproblemen. en dat terwijl zn vrouw hoofd chirurgie paard was op de uithof en er toen onderzoeken naar gedaan werden :roll:
deze stal heb ik het i.i.g. voor elkaar gekregen dat hij eigen voer krijgt. allleen met het hooi zijn ze nogal zuinig. ze doen soms met 1 kruiwagen 10 paarden. althans, de mannelijke eigenaar. en dat terwijl ik een halve kruiwagen al aan mijn paard geef. dus ik geef hem tussendoor gewoon een flinke berg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 13:03

Helaas zijn veel dierenartsen ook nog ontwetend. Ik heb het geluk gehad dierenartsen te treffen die ook luisterden naar mijn verhaal en kennis. Maar t is verdomde moeilijk als je niet kunt zwaaien met een rapport of opleidingspapiertje... Helaas... Gelukkig kom ik wel steeds meer dierenartsen tegen die op onderzoek uit gaan naar de maag en de luchtzuigband niet aanraden.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 13:23

Hier zijn luchtzuigers wel gewoon welkom maar we staan bomvol en er is een wachtlijst (maar niemand gaat weg :') ) Stalhouder vind het alleen allemaal gedoe met bakjes en poeders :+ Maar goed, niet zeuren, ik betaal voor twee kilo brok, ben blij als ik het niet krijg en hij m'n bakje erin gooit!

Onze da raadde Pavo koek af trouwens! Zitten veel suikers in.. Liever de Havens slobber Mash (kan ook droog gegeven worden) Zelf geef ik de Healthy Herbs van http://www.voergezond.nl schijnt ook goed te helpen bij luchtzuigers, ivm de fijne werking op de maag!

Sta jij nu in Wijk zelf? Bij de sluizen? Ik sta in Leersum, wilde er bos bij :))

Btw hebben wij een paard staan die is geopereerd aan luchtzuigen?! Had er nog nooit van gehoord maar blijkbaar verwijderen ze dan de spieren langs de keel die ze ervoor gebruiken.. Vind het niet echt een oplossing :+ Maar paard krijgt wel apart voer ed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 13:27

Die operatie is in Nederland verboden annepanne... En niet voor niets! Geloof dat het echt alleen nog op medische indicatie mag.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 13:29

De luchtzuig operatie is al jaren verboden, het namelijk gewoon mishandeling.
Hier ook een die dat heeft gehad, is ook inmiddels 28 jaar... is van de buitenkant zichtbaar want heeft een dikke verharding bij het strottehoofd... o ja... en hij zoog gewoon verder na de operatie.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 13:30

Dat kan ik geloven ja! Geloofde het eerst ook niet, operatie tegen luchtzuigen?? Maar goed, blijven nog steeds mensen overtuigd van het verveling verhaal dus tja..

Deze zuigt overigens niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 14:11

Annepanne heb je mijn berichtje trouwens ontvangen?

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 14:22

Ja sorry, nog geen reactie! Ben aan het thuiswerken, korte berichtjes kunnen maar moet even tijd vinden je website door te kijken! Dank je voor je pb!

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 14:28

annepanne schreef:
Liever de Havens slobber Mash (kan ook droog gegeven worden)

Volgens mij heb ik deze ook, welke ik af en toe bij voer... maar het blijft een beetje spannend, durf niet altijd meer krachtvoer/slobber/snoepjes enzo te geven, want dan heeft hij meer de neiging om te gaan zuigen dan bij hooi. Maar vind het ook weer zo sneu om hem over te slaan!

Verder doet ie het nog steeds heel erg weinig/bijna niet meer * klopt nog steeds hard af * (voorheen dus de hele dag door)

albert1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 14:31

probeer nate schiijnt te helpen, gewoon door het voer doen

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 14:39

Tja dit voer ken ik persoonlijk nog niet, was het advies van de dierenarts! Mijn paard is gevoelig op de maag (eigenlijk het hele maag/ darmsysteem) en die geef ik healthy herbs. Ze eet wat ze nodig heeft en verder niet, glanst, staat er super op (werd eerder twee keer per jaar geschoren (heb haar gister pas een jaar) en heeft nu een super vachtje) en werd veel droger op de benen. Daar ben ik dus absoluut fan van! Geen suikers en zo min mogelijk zetmeel, geen granen en geen toegevoegde rotzooi!

Maar de mijne deed dan weer niet luchtzuigen, andere in het topic hadden wel luchtzuigers en dit werd minder/ stopte. Maar goed dat is geen harde bewering die ik ga doen want ken de voorgeschiedenis niet. Maar wel interessant dacht ik zo!

Dit topic: [VS] Paard natuurlijk voeden (zonder suikers en melasse) wel erg lang :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 14:41

Welke HH geef jij annepanne? En welke geven de mensen met de luchtzuigers?

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 15:30

Zelf geef ik de basis plus. Heb m'n paard weer helemaal op de rit gekregen door de kruiden van Jan Jonas en wil dat niet verpesten, vandaar de plus. Verder zet ze snel aan en werkt ze (nog) niet veel, hier heeft ze genoeg aan. Grappig ook dat de dag nadat ze niets gedaan heeft (of alleen lange teugelen oid) ze een deel voer laat staan. Brok blijvn ze gewoon eten, suikers zetten daartoe aan!

Volgens mij geven de luchtzuigers echt degene die het beste past bij het dier en de omstandigheden. Er wordt per paard gekeken wat het beste past.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 15:33

annepanne schreef:
Onze da raadde Pavo koek af trouwens! Zitten veel suikers in.. Liever de Havens slobber Mash (kan ook droog gegeven worden) Zelf geef ik de Healthy Herbs van http://www.voergezond.nl schijnt ook goed te helpen bij luchtzuigers, ivm de fijne werking op de maag!

Sta jij nu in Wijk zelf? Bij de sluizen? Ik sta in Leersum, wilde er bos bij :))

welke DA heb jij??

Ik de vallei en het liefste gert jan.
de pavo koek geef ik alleen voor de vitaminen omdat hij anders te weinig binnen krijgt. hij krijgt alleen wat muesli met dailey plus.

ik sta niet meer in wijk. heb een jaar of 8 geleden wel bij de sluizen gestaan bij iemand particulier. had 1 stal vrij maar dat was niets. nu sta ik al 8 jaar in driebergen in het buitengebied. 10 min. van klein bos en 20 min. van grote bos af.
ik wilde er ook graag bos bij :j ook lekker als ik hem voor de kar knoop. zien we weer eens wat anders dan asfalt.

Ik "ken" je ;)
jij hebt bij de dierenwinkel gewerkt, bij mij achter gewoont, op de K.weg gewoond en je zus is L. Daar heb ik bij in de klas gezeten. :+

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 15:35

skippy1 schreef:
En welke geven de mensen met de luchtzuigers?

die van mij krijgt 2x per dag een klein blikje (= 3 handjes) havens reform muesli en hierdoor 2 handen dailey plus van havens. met 1x per dag een vitaminekoek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 15:42

Thanks Tieme. ;) T ging me om de Healthy Herbs waar annepanne t over had. Ik ben hier zelf naar aan het kijken.

Ik hoorde dat de basis voor de meeste paarden volstaat. Ik denk aan basis plus vanwege de arbeid die mijn paarden verrichten.