Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
liljebo schreef:Rijtechnisch kan ook goed een oorzaak zijn.
Je ziet soms wel paarden die flink headshaken totdat een ander erop gaat zitten. Dat is dan duidelijk.
Verstandig iig om alles mee te nemen.
tylando schreef:ik was vandaag op stal en eva de holistisch dierenarts was er ook en ik heb de allegro kruidenmix laten uitmeten voor mijn pony , omdat hij last van pollen/ hooikoorts heeft en het paste prima bij hem volgens haar... Dus ik ben heel benieuwd!
tylando schreef:lijkt mij niet...zitten alleen maar plantaardige kruiden in, zoals zoethout, biloba, knoflook enz.. en het ruikt heerlijk!
Sjoyceje schreef:nog een andere vraag, ik las dat iemand (volgens mij Ellepel) contact wou opnemen met de DA over dat nieuwe onderzoek dat een tijdje terug geplubiceerd is. Daarin staat dat bepaalde oogdruppels ook kunnen helpen. Heb je dit nog gedaan, of heeft iemand anders hier ervaring mee?
Antheman schreef:singasong schreef:Antheman, hoe lang is dat nu geleden dat Andor voor het laatst is behandeld bij Laarakker? Heeft hij naast medicatie in de vorm van 'korrels' o.i.d. ook nog een andere behandeling gekregen (zijn er bijv. wervels recht gezet?). Hoe erg was het schudden voor de behandeling en hoe is het dan nu?
Ik begrijp uit het verhaal van jou en ook van Vera (verhaal van Digger) dat het schudden niet over is gegaan maar wel beheersbaar is. Wat versta je daar onder? En moet je dan niet nog eens terugkomen voor een behandeling (controle) na een bepaalde tijd?
Is het bij Andor ook de aangezichtszenuw?
3,5 jaar terug is Andor voor t laatst door Laarakker behandeld
Hij kreeg idd medicijnen, geen korrels hoor. Zie hieronder.
Schudden doet hij nog steeds. Vandaag begon het weer.Maar wel beheersbaar, ik kan ermee rijden, maar ken mijn paard goed en help hem erdoorheen. Ik zou momenteel geen dressuurproef kunnen rijden, dat kan niet,maar ik ga over 10 dagen wel op trektocht. Dat lukt wel.
Ik ben 3 keer bij Laarakker geweest. Nu komt de osteopaat 1 keer per jaar ( of vaker, als er meedere behandelingen nodig zijn) en dat helpt redelijk. Hij heeft nu gewoon jeuk, veegt dus zijn neus overal aan af. Daarbij heeft hij hele gevoelige oren, dus ik ga zijn vliegennetje, zo'n orending, weer uit de kast trekken.
Verder moet ik heel goed rechtrichten, want Andor is scheef. Ik heb nu ruim 3 jaar les en dat heeft me enorm geholpen.
Andor heeft hooikoorts, geen aangezichtsproblemen.
Hieronder een quote van 3 jaar geleden uit de eerste blz van dit topic:
Antheman schreef:ik vind dat de osteopaat en de tandarts ed gewoon onderhoud is. Dat heeft ook een gezond paard nodig, gewoon een APK tje, zeg maar.
singasong schreef:Hier ook nog steeds geen schudden(ff afkloppen)
Wat is er mis met knoflook? Volgens mij moet je dat net als bijv. zeewier als een kuur geven en niet een heel jaar door ofzo.
Iemand nog belangstelling voor mijn neusnetje? Ik ga hem verkopen. Heb geen zin om hem in te korten