Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Meert schreef:Op marktplaats stond pas een rusthuis in Streefkerk.
Grobbebol schreef:Wat verwacht je van de weide @Babyyentje als er zoveel paarden oplopen? In het voorjaar zal er best genoeg gras zijn maar gras blijft niet oneindig groeien. Wordt er brok bijgevoerd? Ik zou een paard wat medicatie en zorg nodig heeft niet zomaar in een kudde gooien zonder de juiste verzorging en individuele aandacht.
Als je op marktplaats een advertentie zet dat je een pensioenplek zoekt heb je snel veel reacties.
samirah schreef:Een goed voer rantsoen is idd erg belangrijk voor een Ppid-er. Net als dat als ze op medicatie staan, ze het netjes op tijd krijgen.
Het soort gras wat in de weides staat kan idd schelen. Maar het sprookje dat puur daardoor geen medicatie meer nodig is als ze er al op staan. Daar geloof ik niet in.
Dat de dieren het goed hebben bij het rusthuis wat je noemt. Dat kan heel goed. Heb er meerdere goede verhalen over gehoord.Maar past het op dit moment bij jouw specifieke paard?
Wat jij je zou moeten afvragen is : " wat past er specifiek bij mijn paard met Ppid". Dat helder krijgen, en een passende stal bij zoeken. Door de beperkte tijd die je daarvoor hebt door de genoemde situatie, zul je misschien een paar van je eisen moeten aanpassen. Bijv qua afstand of prijs. ( de randstad is over het algemeen geen goedkope regio. Maar soms heb je geluk )
Hoofdzaak is dat je iets vindt waar je het gevoel hebt dat het goed zit qua zorg voor je paard.
Hier heb ik uiteindelijk gekozen voor een stal wat verder weg. Waar ik weet dat het qua zorg goed zit. Als er wat is krijg ik gelijk bericht. En dan is het ook niet nodig om er elke dag te zijn. Tuurlijk om de hoek zou helemaal ideaal zijn. Maar dit werkt ook prima.
MiniMeLona schreef:https://www.anna-hoeve.nl/index.html
heb verder niet gekeken of het wat is, maar is dit niets voor je?
Grobbebol schreef:Waar gaat het andere paard van de pensionstal heen? Kunnen ze niet samen blijven?
cynthiar schreef:Reken er ook op dat een ppid meer verzorging nodig heeft dan een gezond paard. Denk ook aan dat er vaker geschoren moet gaan worden, je dan ook met deken wisselen zit. Gaan ze dat doen voor je op een pensioenstal? Ook zal naarmate ze ouder worden ander voer gegeven moeten worden omdat ze moeilijker kunnen eten, denk aan slobber, speciaal gras als ze geen hooi meer kunnen eten.
Er komt echt extra veel werk kijken bij een oud paard. Ze kunnen ineens ook slechter tegen kou of hitte. Allemaal dingen waar je rekening mee moet houden.