Scheelt een hoop extra dekensingels/ borstsluitingen en dergelijke die je paard alleen maar in de weg zitten. Je kan ook niet zien of ze de liner er onder hebben zitten of niet, ze blijven wel lekker droog.
Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
_CS_ schreef:Hier gaat ie er altijd overheen, nog nooit problemen mee gehad.
Er zijn enkele hier waaronder ellepel die iets geknutseld hebben met een eczeemhals aan een regendeken.
Mi_Amore schreef:Laten jullie jullie eczemers nu ook op de wei staan?
Die van mij staan elke dag 10h op de wei nu, de niet ZE'ers eten een week lang overdag een stuk wei 'kaal' en daarna gaan de ZE'ers er een weekje op.
Heb eens gehoord dat september een risico is voor hen, maar daar heb ik nog niets van ondervonden?
Grasland wordt hier zodanig afgegeten dat de ZE'ers echt nog wel een lekkere hap gras hebben,
maar het is allemaal al vergeeld en droog dus zo te zien wel veilig (aangezien mijn ZE'er er geen jeuk van krijgt)
aisie schreef:Mi_Amore schreef:Laten jullie jullie eczemers nu ook op de wei staan?
Die van mij staan elke dag 10h op de wei nu, de niet ZE'ers eten een week lang overdag een stuk wei 'kaal' en daarna gaan de ZE'ers er een weekje op.
Heb eens gehoord dat september een risico is voor hen, maar daar heb ik nog niets van ondervonden?
Grasland wordt hier zodanig afgegeten dat de ZE'ers echt nog wel een lekkere hap gras hebben,
maar het is allemaal al vergeeld en droog dus zo te zien wel veilig (aangezien mijn ZE'er er geen jeuk van krijgt)
Dat september een risico is ligt niet aan het gras maar aan de vliegjes waar je paard allergisch voor is. Rond deze tijd zijn er extra veel en zijn ze ook extra agressief, vandaar. Het heeft niets met gras te maken. Tenminste mijn paarden zijn niet allergisch voor gras maar voor de vliegjes die de jeuk veroorzaken. Gras eten ze het hele jaar door zonder problemen.
Weet niet hoe het bij jullie is maar het gaat dit jaar erg goed met mijn exceempaarden (afkloppen!). Ze staan overdag in het (volle) gras met deken en savonds op stal zonder deken en ze jeuken maar minimaal. Beetje op de oren maar verder niet. Zo goed is het nog nooit gegaan de afgelopen 10 jaar, maar zie ook niet veel vliegjes, alleen savonds maar dan staan ze binnen en hebben ze er geen last van.
Deaglán schreef:TJolieke schreef:Mindim: die regenliner heb ik dus ook, werkt perfect. Blijft netjes liggen ook met rollen etc. Kost ca. 25 euro.
Waar heb jij die regenliner dan gekocht, ik was nl ook aan het rondkijken maar kom alleen prijzen van 44,- en meer tegen.
Mi_Amore schreef:Ik zet mijn paard (met RSIH) nooit onder een regendeken.
Die zal wel schuilen indien nodig en als ik weet dat het een héle dag gaat gieten
zet ik haar op haar paddock, met een flink hooinet in de stal, dan weet ik zeker dat ze een paar uur droog staat.
Nivada schreef:Dat kan bij jou paardje zo werken maar die van mij had erg last van brok. En gezien er veel mensen goed resultaten hebben geboekt met lichte Ze-ers door het voer te veranderen, dan wil ik die poging ook wagen. Hopelijk volgend jaar zonder dekentje of een gewone vliegendeken. Ben namelijk iets van 3 maand bezig nu met subli zonder en dat gaat erg goed. Geen vervelend paard meer en toch echt minder jeuk.
Mindim schreef:Mi_Amore schreef:Ik zet mijn paard (met RSIH) nooit onder een regendeken.
Die zal wel schuilen indien nodig en als ik weet dat het een héle dag gaat gieten
zet ik haar op haar paddock, met een flink hooinet in de stal, dan weet ik zeker dat ze een paar uur droog staat.
Das handig als je een schuilstal of schuilgelegenheid hebt, heb je dat niet zul je iets anders moeten verzinnen