Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

o0loveFly0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:32

@WenMLove: geen paarden op en van te terrein en soms mogen er ook geen andere bezoekers komen dan alleen eigenaren van paarden.

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:33

NathalietjeB schreef:
zodra mijn DA mij bevestiging geeft geef ik dit zeer zeker door en ook aan de mods op bokt :j ik hoop eigenlijk dat er geen bevestiging komt

en ja mijn DA heeft vast meer dingen te doen dan vragen beandwoorden maar ik heb liever wat zekerheid wat dat te gaan

Oke fijn :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:34

Hier in de buurt gelukkig ook nog niks!
Al komt het met *** wel iets dichterbij...

Mijn staleigenaar heeft een hoogdrachtige merrie staan, daarom voor ons ook even niet van het terrein af met de paarden en zelf niet op andere stallen komen of goed zorgen dat we schone kleding aan doen...

edit: plaatsnaam verwijderd :+
Laatst bijgewerkt door Nouvel op 04-03-12 18:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:34

hoe komen jullie toch aan al die wijsheid?
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 04-03-12 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:35

Tooske schreef:
Je mag hier geen plaatsnamen neerzetten!!

Dan is het misschien ook wel zo handig om die niet te quoten ;) De mods blijven anders bezig.

Verder is het wel handig als iedereen de mods helpt en niet meer namen noemt van plaatsen of stallen waarvan niet bevestigd is dat er rhino heerst.
Voorzichtig zijn is goed, maar hierdoor wordt juist de onrust veroorzaakt.

charlotte_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:35

Teddy321 schreef:
beauisvancie schreef:
Zo te zien zijn de meeste stallen gelukkig gesloten maar helaas hoort die van ons daar niet bij :n

Hoe is het nu met je paardje? Gisteren was je best ongerust

Goed :)
Ze eet normaal en heeft geen koorts :j

Schuren (kale plekken) hebben niets met rhino te maken toch?

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:36

Bij ons is helaas vanmorgen nog iemand met zijn paard op pad geweest. Heeft natuurlijk wel een rel op stal opgeleverd en helaas een mega ruzie met mij. Ze brengt 50 paarden in gevaar en nog ff er bovenop naast haar staat een hoog drachtige merrie die echt op springen staat. Dus je kunt je de reacties wel denken bij ons vanmorgen. Helaas kon de eigenaar het haar niet verbieden omdat het een advies is en geen verbod.

Misty2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:36

Jodi93 schreef:
Weet iemand ook of er in drenthe al rhino is geconstateerd of is er een site die dat aangeeft. Heb al zelf wat gezocht en dit topic gelezen miss heb ik er overheen gelezen?

Er is zojuist in *** de Rhino geconstateerd. Het staat nog niet op internet volgens mij (of het moet inmiddels wel bekend staan), maar kreeg gister wel een nieuwsbrief van de dierenarts met daarin dat de stal/boerderij/fokker zich niet bekend wil gaan maken ivm met zijn klanten. Maar verder weet ik ook niet of het in drenthe bekend is. ik vond dit al dichtbij zat. |(
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 04-03-12 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Plaatsnaam verwijderd.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:37

Ik ben blij dat er meer stallen zijn die liever zeker voor onzeker zijn. Helaas lees ik veel berichten over mensen die maar gezellig op pad gaan en ik heb hier ook verschijdene aanspanningen door de straat zien rijden. Als die langs elkaar rijden over de weg en het briest vertel je mij niet dat het bij een Rhino geval niet tot besmetting zal lijden. Hoewel ze het allemaal zelf moeten weten, ben ik blij dat mijn pony niet in aanraking komt met vreemde paarden. :)

Appelflapje

Pff, de onduidelijkheid en onzekerheid is erg vervelend. Of er zijn echt gigantisch veel geruchten die niet kloppen, of er zijn veel meer besmettingen dan nu bekend is. Als ik de geruchten moet geloven zijn er nu al op minstens 3 plaatsen die redelijk dicht in de buurt liggen ook gevallen bekend, maar ik geloof er niet zo in. Iedereen praat elkaar na, zonder een bron te hebben/controleren. Door al die speculaties en aannames wordt de paniek onnodig vergroot. Natuurlijk is het goed om voorzorgsmaatregelen te treffen, maar laten we het niet overdrijven en ons gezond verstand blijven gebruiken..

Ook hier is de stal preventief gesloten voor mensen van buitenaf en wordt ons verzocht niet meer op pad te gaan met de paarden. Ook hoefsmeden zijn de komende 2 weken niet welkom. Allemaal voorzorgsmaatregelen die op advies van de Uithof zijn genomen. :j
Laatst bijgewerkt door Appelflapje op 04-03-12 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Teddy321

[/quote]
Hoe is het nu met je paardje? Gisteren was je best ongerust[/quote]

Schuren (kale plekken) hebben niets met rhino te maken toch?[/quote]
Nee, maar kan liggen aan de rui. Ze hebben nu vaak jeuk door al het losse haar en gaan schuren.

JosineS

Helaas dichtbij staan :(
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 04-03-12 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:38

hier in de buurt wordt ook nog volop buiten gereden zag ik vandaag...

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:38

Bij ons gaat iedereen nog gewoon uit rijden en de lessen op de club gaan ook gewoon door. Ga morgen dus denk ik maar gewoon naar buiten.

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:39

Hebben jullie nog tips voor mij?

Info:
2 paarden, hetzelfde schuurtje met 2 stallen
tegenover 4 paarden, geen contact
ik kom weleens bij een handelsstal dichtbij, ik weet niet wanneer en of ze geënt zijn, geen contact met onze paarden gehad
op onze manege wedstrijden afgelast, lessen niet

Hoop niet dat er hier Rhino komt! (je ziet welke provincie ik bedoel onder mijn plaatje)

Edit; Ik zag vanmiddag nog 3 ruiters voor ons huis langs gaan die een dorp verder bij de manege wonen..............
Waarom doen ze dat?
Laatst bijgewerkt door _Apple_ op 04-03-12 18:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Teddy321

Ernie061111 schreef:
Bij ons is helaas vanmorgen nog iemand met zijn paard op pad geweest. Heeft natuurlijk wel een rel op stal opgeleverd en helaas een mega ruzie met mij. Ze brengt 50 paarden in gevaar en nog ff er bovenop naast haar staat een hoog drachtige merrie die echt op springen staat. Dus je kunt je de reacties wel denken bij ons vanmorgen. Helaas kon de eigenaar het haar niet verbieden omdat het een advies is en geen verbod.

Tuuk wel. Een eigenaar van een stal kan iemand die toch weg gaat, altijd weigeren om terug te komen.

Appelflapje

marjolein_el schreef:
Bij ons gaat iedereen nog gewoon uit rijden en de lessen op de club gaan ook gewoon door. Ga morgen dus denk ik maar gewoon naar buiten.

Dat iedereen het doet, wil nog niet zeggen dat het verstandig is.. Je kunt ook zelf verantwoordelijkheid nemen en in ieder geval zorgen dat je zelf geen risico neemt. :)

charlotte_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:40

Teddy321 schreef:

Hoe is het nu met je paardje? Gisteren was je best ongerust[/quote]

Schuren (kale plekken) hebben niets met rhino te maken toch?[/quote]
Nee, maar kan liggen aan de rui. Ze hebben nu vaak jeuk door al het losse haar en gaan schuren.[/quote]

Ja dat is waar maar ze schuurt zich letterlijk kapot haar halve staart is er al af en ze heeft allemaal kale plekken..

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:40

Ernie061111 schreef:

Wat is "op pad geweest"? Een buitenrit? Dan zou ik me geen enkele zorgen maken tenzij ze de gewoonte heeft om vreemde paarden dichtbij te passeren en een lekkere slobber te geven....

Als ze naar een andere stal is gegaan dan zie ik je punt.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:41

Misty2001 schreef:
Jodi93 schreef:
Weet iemand ook of er in drenthe al rhino is geconstateerd of is er een site die dat aangeeft. Heb al zelf wat gezocht en dit topic gelezen miss heb ik er overheen gelezen?

Er is zojuist in *** de Rhino geconstateerd. Het staat nog niet op internet volgens mij (of het moet inmiddels wel bekend staan), maar kreeg gister wel een nieuwsbrief van de dierenarts met daarin dat de stal/boerderij/fokker zich niet bekend wil gaan maken ivm met zijn klanten. Maar verder weet ik ook niet of het in drenthe bekend is. ik vond dit al dichtbij zat. |(

bah ook maar 20 minuten bij mij vandaan :s
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 04-03-12 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Plaats verwijderd.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:41

Appelflapje schreef:
marjolein_el schreef:

Dat iedereen het doet, wil nog niet zeggen dat het verstandig is.. Je kunt ook zelf verantwoordelijkheid nemen en in ieder geval zorgen dat je zelf geen risico neemt. :)

Ik laat m'n paard in ieder geval niet snuffelen en blijf uit de buurt bij anderen, dan is er dus niet echt kans op besmetting.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:43

***** komt toch wel een flink stuk dichterbij. Heb meer verhalen van hier nog dichter in de buurt gehoord, de geruchtenmachine is natuurlijk wel flink aan de gang. Ik wacht het af en tot die tijd zijn we gewoon voorzichtig. ;)
Laatst bijgewerkt door Don_Zhivago op 04-03-12 18:52, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Plaats verwijderd.

steefian

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:43

Bij oms komt het nu ook dichtbij, al in **** ect!!
En we hebben er 1 op stal die niet eens weet wat rhino is, en dus onze regels aan haar laars lapt, en mensen meeneemt die er niks te zoeken hebben!!

En ben zelf best bezorgd..

Rotvirus!
Laatst bijgewerkt door Don_Zhivago op 04-03-12 18:53, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Plaatstnaam verwijderd.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:44

_Apple_ schreef:
Hebben jullie nog tips voor mij?

Info:
2 paarden, hetzelfde schuurtje met 2 stallen
tegenover 4 paarden, geen contact
ik kom weleens bij een handelsstal dichtbij, ik weet niet wanneer en of ze geënt zijn, geen contact met onze paarden gehad
op onze manege wedstrijden afgelast, lessen niet

Hoop niet dat er hier Rhino komt! (je ziet welke provincie ik bedoel onder mijn plaatje)

Edit; Ik zag vanmiddag nog 3 ruiters voor ons huis langs gaan die een dorp verder bij de manege wonen..............
Waarom doen ze dat?

je kan je paarden goed afschermen als ze met zn 2en in een schuurtje staan zonder contact met andere paarden.
Ik zou verlopig niet lessen, niet naar de manege gaan, de handelstal niet bezoeken (of van te voren en erna handen wassen en omkleden) bordje ophangen : geen bezoekers voorzorgsmaatregelen ivm rhino virus en je paarden lysine-b6 bijvoeren. Gewoon voor de zekerheid.
Laatst bijgewerkt door Sassy4barrel op 04-03-12 18:45, in het totaal 1 keer bewerkt

S_in_Balance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:44

De namen blijven vallen...