[INFO] Insulineresistentie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jannepauli

Re: Centraal: Insulineresistentie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 15:10

Ik zou de test afwachten - als je Glucobalance gaat geven terwijl er nog geen test gedaan is, krijg je uitslagen die mogelijk al door Glucobalance beïnvloed zijn.

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 18:16

de test is donderdag al gedaan, alleen de uitslag is er nog niet. Volgens de dierenarts over 1-2 weken

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 16:26

Ik breek hier even in om mee te lezen , Mijn paard is Damian waar Evelyne over schreef , net de veearts aan de foon gehad en hij vond het een goed idee om Damian Gluco balance te gaan geven ! mijn grootste probleem is nu hoe krijg ik het binnen !

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 20:42

Gewoon over zijn voer geven.
Mijn paard eet het gewoon op hoor. Je kan beetje water erover doen tegen het wegblazen

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 20:48

Thank's voor je reactie , probleem is alleen dat ie alleen maar hooi krijgt voor de rest helemaal niks !

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 21:13

Ik heb een tijdje appelmoeskuipjes gevoerd voor de poedertjes. Dat hielp. Nu doe ik het mengen met care4life en een klein beetje water.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 21:23

Glucobalance is voor paarden met suiker problemen. Appelmoes is zuiker bommetje.

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 21:32

echt super moeilijk hoe we dat aan hem moeten geven , ik kan het moeilijk over zn hooi doen , hij kreeg eerst baileys high fiber pellets ( brok) waar ook heel weinig in zit , ik kan zo 123 ook niks vinden op het net of in forum's waar helemaal geen suiker in zit !

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 21:34

Geef dan 1 handje Care4Life van Pavo, de poeder, en een scheutje water. Van 1 handje Care4Life gaat hij niet dood. Tenminste, mijn bijna 24 jr jonge Fjorden-IR-man niet.

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 21:46

Care4life heeft ie gehad kan ie slecht tegen kreeg erg jeuk ervan , Haflinger van Evelyne ook , denk dat we dan toch klein handje baileys moeten gaan geven , ik lees wel dat iedereen erg positief is hier over Gluco Balance , dus wil het zeker proberen !!

Farouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 21:50

Je zou het door een beetje geweekte bietenpulp kunnen mengen. Bijv. Speedibeet, dan hoef je het niet al lang van te voren klaar te maken.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 22:02

C4L en jeuk krijgen.
Is nou net een van de weinige voeders waar ze net niet met jeuk op reageren.
Maar idd handvol speedibeet is een optie.

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 22:08

ja ik weet het Zinzi , er zit 11 verschillende kruiden in misschien dat er een is waar ie dus niet tegen kan ! al met al een heel gedoe om alles uit te zoeken en goed te doen . maar we vinden er wel wat op ! tis lang geleden dat ik hier op bokt ben geweest , maar wel fijn dat je hier met je vragen terecht kan , dank jullie wel voor de reactie's , ik blijf mee lezen hier !

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 06:30

Al eens aan zemelen met water gedacht? Dat krijgt die van mij elke dag met oa haar magnesium erin. Daar zit nl helemaal niks in.

MarissaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 08:48

Hoi, Ik kom hier ook even binnenvallen.
Bij mijn 22 jarige pony zijn we er sinds november achter dat ze insuline resistentie heeft.
Ze doet het super goed op Marstall Vito en glucobalance.

Nu begint bij ons volgende week het weide seizoen weer. Voorstel van de staleigenaar was om haar even apart te houden in de paddock tot het gras wat op is en Roos er dan bij te doen.
Nu vind ik dit niet ideaal maar een ziek paard is natuurlijk helemaal niet fijn.

Wat zouden jullie doen? Haar met de groep mee op het weiland met een graasmasker of toch even apart in de paddock?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 09:05

Gras in het voorjaar ( en najaar) is gewoon niet goed voor een IR-paard. Je loopt het risico dat het paard hoefbevangen wordt. Dus: geen gras en als het wat minder gevaarlijk is, dan zeer beperkt op gras mét een graasmasker.

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 09:23

Bij ons hebben de hele winter schapen op het land gelopen, en mijn merrie is met de groep gelijk opgebouwd op het land met graasmasker, gelukkig gaat dit erg goed.

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 12:13

Die van mij is nu toch bevangen geworden helaas, dus voor hem even helemaal geen weiland! En als dat later weer kan, dan ook alleen met zn korf om!

Hij krijgt fibre force van Cavalor. Daar zit ook heel weinig zuiker/zetmeel in (8% totaal) Daar reageert hij heel goed op. Misschien kan je dat proberen? (bevangenheid is niet daar door gekomen hoor :P )

TanteFlavie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 17:19

Ik geef de glucobalance met een handje geweekte Kwikbeet (kan met iedere pulp, je geeft er echt géén bergen van)
Niet nat maken is wegblazen...

C4L komt er bij ons nooit meer in....

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 18:34

Ik heb Save & Sound gehaald en kreeg een paar proefzakjes van Speedibeet, vandaag dus voor het eerst Gluco Balance gegeven , we moeten de poeder voor een week 2 keer per dag geven dus heb ik Save & sound gepakt poeder erin en nat gemaakt zodat het goed vermengt was , de laatste 3 weken krijgt Damian alleen hooi dus je zou zeggen dat ie alles op zou eten wat ie voor z'n neus krijgt , maar met lange tanden begon ie eraan en met zijn neus alles onderzoeken wat lekker was werd opgegeten maar er bleef wel liggen , dus 2de keer Speedibeet erbij een proefzakje van 150 gram , en toen ging alles erin , kieskeurig ventje , in ieder geval is er al verschil te zien aan hem vet bulten op zijn kont zijn al veel minder !!

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 18:44

Nu al minder van 1 x Glucobalance? Of sinds je hem van krachtvoer afgehaald hebt bedoel je?

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 18:46

Oh nee , zou wel mooi zijn he als dat zou kunnen ;) maar ik bedoel sinds hij geen krachtvoer en kuil meer krijgt , en meer beweging als eerst !

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 18:48

we hebben trouwens ook een weeglint nu , maar die kloppen niet echt , maak voor mij niet uit want het gaat erom dat we kunnen zien of ie afgevallen is , iemand hier ervaring mee ? met een weeglint ?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 18:53

Een weeg lint. Ik heb er een, maar heb hem nog niet gebruikt.
Je kan evengoed wat foto's maken op stand en van voor en achter. Met korte omschrijving wat je waarneming is en wat je voelt. En dat elke 3 weken doen ofzo.

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 18:57

Idd , dat doen we ook , we houden alles bij in een boekje !