[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 20:34

Malenka schreef:
Helaas gaf onze huidige deken druk op de schoft. Ik heb hem er dus af moeten halen om verdere schade te voorkomen. Hij staat nu twee nachtjes zonder deken en is weer aan het schuren. Ik zoek nu met spoed een goede betaalbare exceemdeken die er zo snel mogelijk is. Het liefst zou ik een rambo deken willen aangezien daar de pasvorm met zijn winterdekens ook super van is. Maar ik kan nu inclusief verzenden (of ophalen) niet meer dan 135 euro uitgeven. Nilay heeft maar 6.3 (190) dus als iemand nog iets weet... laat het me weten!

http://link.marktplaats.nl/367615395

Er is ook nog een engelse site waar ze incl op ca 90 euro komen. Staat ergens in dit topic

Edit: http://www.derbyhouse.co.uk/Equestrian/ ... 0-2001.htm die is inmiddels ook weer duurder geworden |(

indrasjacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 21:06

Auky schreef:
Ik zou eerst uitzoeken waarom ze schuurt. Luis? Schimmel?
Bel de dierenarts zou ik zeggen.

Nee geen luis en geen schimmel heeft allen veel jeuk op haar voorhoofd.
heeft ze 27 jaar nog nooit gehaf\d bij d`r vorrige eigenaar dit is de erste zomer dat ik d`r heb en ze schuurt haar hoofd ( voorhoofd) als een gek.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 22:27

Citaat:
Nu ben ik zelf een bucas fan en heb dus de eczeemdeken van hen zien staan, enorm geprijsd, dus ben huiverig iets op de gok aan te schaffen. Goed passen, zonder de deken te vervuilen gaat dus niet. De deken ziet er erg comfortabel uit.

Heeft iemand ervaring met deze eczeemdeken??? Zo ja, op wat voor paard? Is ie gemaakt voor ranke paarden? Ik heb een tinker, dikke kont en korte dikke nek en brede boeg.

Als je de Buzzoff bedoelt, dat vind ik echt zonde van je geld.
Ik had voor Famke, Groninger 1,60 725 kg een mt 215 Deze zit te strak op de boeg, met grazen schuurt de borstsluiting tegen de onderhals, het bandje tussen rug en hals geeft drukplekken op de schoft. Buikflap zit wel mooi, staartflap is te kort.
Hals is aan de korte kant en bandje wat voor de oren moet blijft niet zitten.

Rambo SIH, mt 213 zit geweldig blijft mooi liggen en drukt of knelt nergens.

Biies

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 22:46

mijn haf staat vanaf 5 uur zonder deken, ben net nog weezen kijken normaalschuurt ze gelijk der hoofd tegen me aan, maar ze stond er SUPER rustig bij. :D morgen ochtend snel weerer naar toe

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 22:58

Mijn Shet staat al het hele seizoen zonder deken, mét Derfen. Kon nooit zonder deken. Omdat ze helaas wel wat plekjes kreeg ben ik minder gaan smeren, dus zodra ik weer wat jeukgedrag zie.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 23:03

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 23:15

Ik ken hem niet maar als ik zie hoe strak die om het lichaam van een normaal paard zit, zou ik die voor mijn Groninger nooit kopen.

10tje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 08:59

Indra schreef:
Mijn Shet staat al het hele seizoen zonder deken, mét Derfen. Kon nooit zonder deken. Omdat ze helaas wel wat plekjes kreeg ben ik minder gaan smeren, dus zodra ik weer wat jeukgedrag zie.

Mooi!
Ben benieuwd of er meer eczemers echt 24/7 buiten kunnen met Derfen en zonder deken. En voorheen 24/7 buiten waarbij de eczemer echt niet zonder deken kon. Ik geloof dat jij tot nu toe de enige ben waarbij dat is gelukt voor een langere tijd. Ik lees vooral over ervaringen met beginperiodes waarbij het helpt.

Wat bedoel je precies met : omdat enz....
Bedoel je:Je smeert als je jeukgedrag ziet? Maar je smeert niet als je alleen plekjes ziet?

En waarom smeer je niet als je plekjes ziet?

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 14:09

Heb de deken vandaag binnen gekregen en gelijk maar om gaan doen.
Hoop dat het scheelt voor haar.

Afbeelding

Afbeelding

indrasjacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 15:14

Heb de zeflde gehad erschrikkelijke deken verschuift en snel kappot werkte niet eens goed naar mijn idee doordat hij verschoof en niet goed paste

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 15:15

ik heb zo het vermoeden dat het deken een maatje te klein is...

aangezien de hals niet tot de oren rijkt.. jammer, nu kan ze daar alsnog gaan schuren..

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 15:29

Deken is lang aan de achterkant.
Die halzen van die dekens zijn gewoon niet zo ruim genomen, helaas.
Maar het zal zeker verlichting brengen voor de komende tijd.

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 15:54

Ik denk inderdaad dat ze geen rekening hebben gehouden dat een paard meestal met zijn hoofd naar beneden staat. Waarschijnlijk hebben ze alleen rekening gehouden met een paard wat recht staat. Hij is niet te klein in elk geval. Er zit wel een lus nog boven aan de hals, maar had niet het idee dat die voor aan het halster is. Zal morgen wel is goed kijken nog. En het gedeelte hals wat wel bloot is smeren we maar extra in met vliegenspray :P. Ik kijk wel hoelang de deken mee gaat. Het is voor nu even beter dan niets.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 16:39

je moet die dekens gewoon met hoofdkap gebruiken, dan heb je de hals wel lang genoeg, óf er zelf een stuk bij aannaaien.

Wisse stond inderdaad vorig jaar wel op gras.
Ik denk niet dat dat perse zo'n grote verandering is voor hem, maar meer het feit dat hij nu dus op 1 plek staat en altijd op hetzelfde voer; vorig jaar heeft hij in 1 zomer tijd wel op 4 a 5 verschillende plekken gestaan dus dat is neit bevorderlijk voor een eczemer al die wisselingen.
Ik ga hem vanaf nu wel op gras zetten af en toe om te kijken of er iets veranderd, zoniet dan mag hij wat vaker op gras.
De paarden gaan hier 1 dag in de week op de wei, nu blijft Wisse alleen achter in de paddock. Je mag ze er zelf ook even op zetten, daar ga ik mee beginnen. Als het goed is staat hij er nu ook op.

Ik ga mijn nieuwe Horze eczeemdeken verkopen, maat 195/205 maar valt kleiner uit (Wisse zeker een maat te klein, heeft normaal 205). De hoofdkap zit er ook bij.
Allemaal nog nieuw in verpakking :D
np bij Horze.nl voor de hele set E83, mag weg tegen een leuk bod via pb :)

Afbeelding

Afbeelding

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 17:00

ik heb gister een deken binnen gekregen :D
Via via, was 2x gepast maar, verder nieuw dus.
Scheelde me 119,50 eurootjes :D

Hij is alleen zandkleurig, dus vrijwel wit.
Heerlijk voor de hittegolfdagen dus :D

Afijn, nu heb ik 2 dekens in de goede maat, en heb ik een L over (waar shadow in verzuipt)

Is trouwens de ivanhoe, waar ik helemaal fan van ben :D
Heb tot nu toe alleen maar bruine gehad, dus ben erg benieuwd hoe lang deze wit/zand zou blijven.

10tje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 18:55

opisop_shop schreef:
je moet die dekens gewoon met hoofdkap gebruiken, dan heb je de hals wel lang genoeg, óf er zelf een stuk bij aannaaien.

Wisse stond inderdaad vorig jaar wel op gras.
Ik denk niet dat dat perse zo'n grote verandering is voor hem, maar meer het feit dat hij nu dus op 1 plek staat en altijd op hetzelfde voer; vorig jaar heeft hij in 1 zomer tijd wel op 4 a 5 verschillende plekken gestaan dus dat is neit bevorderlijk voor een eczemer al die wisselingen.
Ik ga hem vanaf nu wel op gras zetten af en toe om te kijken of er iets veranderd, zoniet dan mag hij wat vaker op gras.
De paarden gaan hier 1 dag in de week op de wei, nu blijft Wisse alleen achter in de paddock. Je mag ze er zelf ook even op zetten, daar ga ik mee beginnen. Als het goed is staat hij er nu ook op.

]

Dank voor je antwoord. Het is lastig vergelijken als er meer dingen veranderd zijn, naast het gebruik van Derfen.
Ik blijf zoeken naar mensen met een eczemer die vorig jaar 24/7 op het gras stond en niet zonder deken kon en die dit jaar, door het gebruik van Derfen wel zonder deken kan. Tot nu toe heb ik dat alleen van Indra gehoord. Maar ik hoop natuurlijk wel voor Wisse dat het goed blijft gaan.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 19:11

Ik blijf erbij, een echte eczemer is niet gebaat bij een smeerseltje.
Ik blijf het herhalen, haha

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 19:14

_CS_ schreef:
Is trouwens de ivanhoe, waar ik helemaal fan van ben :D
Heb tot nu toe alleen maar bruine gehad, dus ben erg benieuwd hoe lang deze wit/zand zou blijven.

Ik heb de zandkleurige hals van Ivanhoe en kan je vertellen dat zandkleur bij mij, of eigenlijk bij Iris :+ , al vrij snel een combi van zwart, groen en bruin was }:0

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 19:19

Ik heb nog een redelijk schoon paard wat dat betreft, dus heb hoop :D

En ach, ik doe er echt niet moeilijk over hoor.
Blijven dieren :D

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 20:05

ik hoop ook dat Wisse schuurvrij blijft, maar vandaag na het ridjen ging hij toch even achter zn oren schuren tegen de poetspaal :=
Heb hem wel even laten schuren, kan natuurlijk ook gewone kriebel zijn geweest.
Maar ik hoop dat mn vlechtjes er morgen nog aanzitten O:)
Dan ga ik hem morgen even goed wassen en opnieuw vlechten.

Biies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 20:18

we gaan ervoor! winston mag vanavond ( als hij om 12 uur nog jeukvrij is ) weer een nacht ( en misschien wel een dag ) zonder deken staan! hij schuurt gewoon bijna niet en als die schuurt ( is alleen als ik kom ) is het maar even. dus ik ben benieuwd

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 21:33

Ik durf het niet aan om met Derfen, of een ander smeersel, mijn eczemers zonder deken laten lopen. Het gaat nu zo goed met deken dat ik bang ben voor een terugval zonder en dan ben je echt weer terug bij af.

Wel ga ik proberen om Famke dag en nacht buiten te laten met Derfen op haar oren, als dat goed gaat dan durf ik misschien volgend jaar de deken af te laten, of alleen een halsdeken met Derfen in de staart.

Biies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 21:57

Ja ik begrijp je zeker, ik durfde het ook echt niet. maar mijn paaard kreeg er schuurplekken van en als die gaat zweten dan jeukt dat ook alleen maar. en hij heb ook klein beetje onstoken ogen. dus dat werkt allemaal tegen en als hij nu geen jeuk heb dan komt dat denk ik wel goed. als jou paard nu snachts binnen staat zou ik zeker hem buiten te laten dag en nacht

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 22:28

#@%$$&^^*&(^( Onzedochter is met Bobo een weekje op trainingskamp geweest, heeft ie daar zijn halve voorpluk er weer af geschuurd, Het begon net zo lekker bij te komen.

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 22:32

10tje2 schreef:
Dank voor je antwoord. Het is lastig vergelijken als er meer dingen veranderd zijn, naast het gebruik van Derfen.
Ik blijf zoeken naar mensen met een eczemer die vorig jaar 24/7 op het gras stond en niet zonder deken kon en die dit jaar, door het gebruik van Derfen wel zonder deken kan. Tot nu toe heb ik dat alleen van Indra gehoord. Maar ik hoop natuurlijk wel voor Wisse dat het goed blijft gaan.

Mijn paard staat met gebruik van Derfen sinds 30 juni zonder deken en schuurt niet meer. Durf het haast niet hardop te zeggen en klop het direct even af. Wel moet ik erbij zeggen dat mijn paard alleen jeuk onder haar buik had en geen noemenswaardige jeuk aan manen en staart. (Ze jeukte daar wel even aan als ze even op stal stond maar stopte daar ook altijd snel mee)

Ik ben blij dat ze nu zonder deken naar buiten kan. Ze had sinds dit jaar (voordat ik Derfen gebruikte) wel een deken op. Haar manen vielen hiervan uit. Ze is echt ruim een derde van haar manen kwijtgeraakt, zo zonde... En dat terwijl ze dus niet eens schuurt aan haar manen.

Paard en ik zijn echt blij met de Derfen!