Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tamara21 schreef:Mijn paard begint sinds een week of 3 steeds meer te zuigen..
Op stal zeggen ze dat ik hem een band om moet doen maar ben hierzelf optegen..
Denk zelf dat het komt doordat hij met dit koude weer weinig beweging krijgt en zichzelf verveeld..(heeft wel een voerbal en een liksteen aan de muur)
Ook is hij tijdelijk overgezet naar een andere stal en zijn er nieuwe paarden op stal gekomen..
Zou dit ermee temaken kunnen hebben..??
Ik voer hem al een hele poos maagcomposument van de groene os maar heb het idee dat niet werkt.. (krijgt 's morgens en 's avonds een schepje)
Heb al met m'n dierenarts besproken en die raadde een band ook af, wel moest ik hem minder krachtvoer geven en veel ruwvoer..
Hij zuigt hoofdzakelijk op zijn voerbak en buiten op de bakrand..
Heb nu antibijt gekocht en ga kijken of dat misschien helpt, anders ben ik een beetje ten einde raad..
Ariebren schreef:Wisten jullie dat luchtzuigen ook bij mensen voorkwam ??
Op mijn oude werk had ik een collega, die begon zachte boertjes te laten als het paneloperator werk wat spannender werd.
Ik heb er wel eens naastgezeten en je hoorde hem lucht inslikken en daarna buurh.
En ik heb een maatje, die het ook kan, die is zelfs naar de dokter geweest voor maag onderzoek, enz.
Maar hij mankeert niks, alleen, wanneer hij zich druk maakt begint hij te luchtzuigen.
Evelijn schreef:@Ariebren... het is volgens mij beetje laat voor mij, moest je stukje drie keer lezen en weet nu nog steeds niet of ik het goed begrijp.
Inname van veel zout zorgt voor veel maagzuur (om juiste ph te krijgen)
dus als iemand veel maagzuur heeft voelt inname van zout dan goed?