Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
singasong schreef:Antheman, hoe lang is dat nu geleden dat Andor voor het laatst is behandeld bij Laarakker? Heeft hij naast medicatie in de vorm van 'korrels' o.i.d. ook nog een andere behandeling gekregen (zijn er bijv. wervels recht gezet?). Hoe erg was het schudden voor de behandeling en hoe is het dan nu?
Ik begrijp uit het verhaal van jou en ook van Vera (verhaal van Digger) dat het schudden niet over is gegaan maar wel beheersbaar is. Wat versta je daar onder? En moet je dan niet nog eens terugkomen voor een behandeling (controle) na een bepaalde tijd?
Is het bij Andor ook de aangezichtszenuw?
Antheman schreef:chantal001 schreef:Oh, sorry Laarakker[img]
http://smile.smilies.nl/386.gif[/img]
Hoe kwam hij achter die pollenallergie en wat voor behandeling kreeg je
Bij Pandoer kwam eruit dat hij scheve bekken had, dat er een nekwervel vast zat, dat zijn weerstand zeer laag was, dat er in zijn darmen geen goede bacterieën meer zaten en dat hij een voorhoofdsholteontsteking had. Ze hoopten dat het schudden van de voorhoofdsholte kwam omdat hem dat veel hoofdpijn gaf. Helaas schudt hij weer. Het werd wel minder toen ik hem een soort antibiotica gaf. Pro-bio forte.
Zowel Josien en Laarakker hebben allebei met de biosensor gemeten en kregen daar dus allebei hetzelfde uit.
1 consult kost 130 euro.
Therapie bij mij bestond uit:
kraken ,de nodige keren om de boel recht te zetten.
lever gereinigd met speciale flesjes
een kuur ,daar ter plaatste, om de energie banen beter te laten stromen
acupunctuurzalf om zijn oor onsteking eruit te krijgen
echte acupunctuur met naalden
rugspray voor zijn kwetsbare rugwervels
Trias omega olie om de pollen druppels beter zijn werk te laten doen
Hier zat ook een anti allergisch spulletje in tegen de pollen
Nog iets, want ik had 5 potjes, de laatste weet ik niet meer.
Daarnaast dus gedragsadviezen; hij was onberijdbaar geworden en heel erg eng, parkeerde me tegen bomen ,scheurde loeihard door het bos, rakelings langs de bomen.
Hier heb ik ook wel wat hulp bij gehad
weidegang werd verboden,maar dat heb ik genegeerd
Daarnaast krijg je advies mee over wat wel en niet te geven. Ik heb toen al het voer meegenomen in kleine zakjes en waarvan ik eigenlijk wel wist dat hij het beter niet kon hebben ,klopte dat ook.
eilleen333 schreef:Het is nu zo erg dat ik niet meer fatsoenlijk kan rijden. Teugelcontact is vrij onmogelijk. Mone heeft leuk aan haar neus, staat soms uit draf zo ineens stil om te krabben. Verder steekt ze haar bovenlip soms een beetje naar voren en wiebelt ze hem heen en weer. Lijkt mij dan duidelijk jeuk. Met longeren schud ze trouwens ook. Zonder bit, met bit maakt niet uit. Heb ook al een neusnetje geprobeerd, maar dat werkte eerder averechts.
Ik heb een filmpje gemaakt, helaas laat het filmpje het niet heel duidelijk zien.
Op het filmpje zie je dat ze haar hoofd ook draait tijdens het schudden. Dat ze echt 1 zwaai geeft zeg maar. Dat deed ze eerder ook wel, [b]als ze emotie toonde[/b]. Als ze blij was me te zien en bij het hek stond te wachten, maar anderen in de weg stonden. Als ze haar zin niet kreeg. Een soort manier om irritatie te laten zien.
Maar nu schud ze ook gewoon recht omhoog en omlaag met haar hoofd. En het schudden is nu zo extreem, rijden kan bijna niet meer. Met longeren is ze door dat geschud volledig de balans kwijt.
liljebo schreef:Doet ze in de wei helemaal niets?
Als ze het alleen tijdens het werk doet, zou ik persoonlijk aan een oorzaak in bv wervels/bewegingsapparaat denken.
Antheman schreef:Vervelend dat ze haar hoofd zo heen en weer doet. Ik vind dit niet de typische "bijensteken" die headshakers doen.
Mijn paarden maken ook wel een "slangendans", wat jouw paard doet. Ze lijkt wel enorm geirriteerd.
liljebo schreef:Doet ze in de wei helemaal niets?
Als ze het alleen tijdens het werk doet, zou ik persoonlijk aan een oorzaak in bv wervels/bewegingsapparaat denken.
tylando schreef:de allegro is echt voor hooikoorts en andere allergische verschijnselen...ik ga hier zeker ook eens wat van proberen... aangezien mijn paard een soort pollenallergie heeft...
Maris schreef:liljebo schreef:Doet ze in de wei helemaal niets?
Kan natuurlijk ook zo zijn dat er bij de rijbak bomen staan die in bloei staan nu en op de wei niet. Dan zou je paard dus alleen last kunnen hebben in de rijbak en niet op de wei.
Binnenkort komen ook de graspollen weer ......