Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MRIIIS schreef:Hoeveel grams hebben jullie nu op? Hier nu 450.
Naskapower schreef:Normaal loopt Lizette met alleen de bucas smartex rain. Nu heb ik daar een 300 grams onder gedaan. Paarden staan bij ons dag en nacht buiten, heel fijn dat ze altijd kan bewegen maar ook wel flink koud nu.
Ze heeft ook een zakje buut gehad, maar dat is voor haar artrose, niet specifiek voor de pssm1, dat beentje zo in die kou word het natuurlijk niet veel soepeler van.
(Ik heb een handjevol zakjes liggen en mag van de dierenarts naar eigen inzicht geven indien nodig, pensioen-pony krijgt absoluut niet dagelijks buut maar voor de extreme dagen - zoals oud en nieuw, extreme koude, kudde samenvoegen met een nieuw paard - is het heel fijn wat achter de hand te hebben)
Slmt9 schreef:MRIIIS schreef:Hoeveel grams hebben jullie nu op? Hier nu 450.
50gr dry liner. Normaal zou hij nu bloot staan. Maar zn spieren waren zo hard en hij werd zo schrikkerig. Voor hem staat dit gelijk aan een 100gr. Normaal komt jij de winter door met enkel een cooler onder zn regendeken als het regent.
Maar de wind was echt snijdend.
MalaQ schreef:MRIIIS schreef:Hoeveel grams hebben jullie nu op? Hier nu 450.
Ongeschoren ook?
Hier 250 op ongeschoren paard met 100 gram hals. Zou in de nachten zelfs wel warmer mogen, maar overdag met de zon liever weer niet dus ik hou hem even zo..
Slmt9 schreef:Oef mijn paard stond er vandaag op 3 benen bij, schrok me wild. Onderrug en achterhand hartstikke hard. Hij heeft te veel last van de bevroren ondergrond en daarmee moeten compenseren in zn lijf. Loopt nu met hoefschoenen aan een stuk beter en alles zelf weer aardig goed los gekregen voor nu. Maar dat was even flinke stress