[INFO] Cushing/PPID deel 2.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 00:45

Goedenavond allemaal :)

Ik heb jaren terug al eens in het Cushing topic mee gepraat ivm kleine pony. Destijds bestond die toets van tegenwoordig nog niet en is hij op basis van zijn symptomen gediagnosticeerd en aan de Pergolide gegaan. Dat hielp gelukkig. Hij heeft er nog een aantal jaar mee geleefd.

Nu heeft mijn paard al een paar jaar wat vage dingen. Ik heb en verdenk hem nog steeds van Cushing, hoewel niet super duidelijk. Hij is echter 2x getest, maar beide keren zonder hoge waarde.

Kan een paard wel Cushing hebben terwijl deze geen hoge waarde test?

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 09:32

KootMiraDrum schreef:
simongek schreef:
Paard doet eigenlijk niets.

Ik wil meer hooi voeren maar kan helaas niet.

Mijn ouders vinden dat ik tw veel voer. Zijn bang voor bevangen worden en vinden ook dat hij zat krijgt :+

Maar als je 40 jaar bent zoals in je profiel staat, dan beslis je toch zelf hoeveel hooi je je paard geeft?

Niet als zij voeren :+

spretje

Re: [CENTRAAL] Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 18:50

Ik heb eigenlijk een vraag, mijn pillen zijn bijna op en ik vroeg me af of er misschien nog iemand wat had liggen ter overname?

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 11:10

Nou mijn 6 jarige is toch ppid positief getest, en we zijn begonnen met een kwart prascend.
Ik ben heel benieuwd wat ik aan mijn dame ga zien en merken, en ik ben vooral opzoek naar voer/vitamine brok om bij te geven.

Ik heb de weide brok van voerenuitde natuur maar daar trekt ze dr neus voor op, dat hoeft ze gewoon helemaal niet.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 13:28

spretje schreef:
Ik heb eigenlijk een vraag, mijn pillen zijn bijna op en ik vroeg me af of er misschien nog iemand wat had liggen ter overname?

je hebt pb

linber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 14:20

Is er iemand op dit forum wie pergolide kan en wil bestellen? Mijn voorraad is bijna op :-(

FlappieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 14:51

De pergolide 1mg is helaas definitief uit de handel. Alleen de 0.25 blijft in de handel. Apotheek had gebeld naar leverancier

spretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 15:37

peetje82 schreef:
spretje schreef:

je hebt pb

Ik zie niks?

linber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 09:35

FlappieR schreef:
De pergolide 1mg is helaas definitief uit de handel. Alleen de 0.25 blijft in de handel. Apotheek had gebeld naar leverancier

De 0.25 Mg is dan nog wel te bestellen weet jij toevallig wie dat wil en kan?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 10:36

linber schreef:
De 0.25 Mg is dan nog wel te bestellen weet jij toevallig wie dat wil en kan?

Ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar. :o

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 10:59

Ik ben benieuwd, want ik krijg maandag weer nieuwe pergolide. Zou wel 1 mg moeten zijn

Babyyentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 13:47

Ik haak even in ..die van ons staat sinds juni op pergolide half pilletje
Maar waar ze nu staat moeten ze weg dus ben ik zoekende naar een goed rusthuis voor haar
Mijn oog is gevallen op van der kruis in heeze wat een mega mooi rusthuis en wat een ruimte
Ik ga het liefst voor de natuurweide ..maar die man vertelde dat ze daar niet haar medicatie kunnen geven
Die man vertelde ook dat er zeker 40 rond lopen met cushing ook zonder de medicatie en ze doen het super

Ik zou het graag proberen anders kan ze terug naar de weide met inloopstallen daar kunnen ze haar wel der pilletje geven

Iemand ervaring hiermee ? Ik weet dat ze nooit kan genezen van der ppid het bestrijd alleen der sympthonen

Ze hebben daar gelukkig ook weide.s met paardengras wat veel minder fructaan bevat

Anders ben ik weer bang dat ze bevangen raakt

Babyyentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 13:49

NathalietjeB schreef:
Nou mijn 6 jarige is toch ppid positief getest, en we zijn begonnen met een kwart prascend.
Ik ben heel benieuwd wat ik aan mijn dame ga zien en merken, en ik ben vooral opzoek naar voer/vitamine brok om bij te geven.

Ik heb de weide brok van voerenuitde natuur maar daar trekt ze dr neus voor op, dat hoeft ze gewoon helemaal niet.

Marstal vito laag aan suiker en zetmeel

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 13:54

Als je paard gevoelig is voor bevangenheid zou ik niet zonder medicatie op de wei zetten kans is groot dat het mis gaat.

Babyyentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 14:00

Marcella schreef:
Als je paard gevoelig is voor bevangenheid zou ik niet zonder medicatie op de wei zetten kans is groot dat het mis gaat.

Ook met paardengras ? Wat de meeste stallen hebben is koeiengras gemengd met raaigras dat bevat mega veel fructaan
Paardengras bevat veel minder
Ze is niet echt bevangen geweest maar had achterbenen een hoeflederhuid ontsteking

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 14:05

Ik zou het niet doen of anders gewoon direct de beslissing nemen betreffende einde verhaal. :o Y;(

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 14:33

Hey allemaal.. ik heb een vraagje mijn pony heeft cushing nu heeft hij waarschijnlijk een peesschede ontsteking (maandag word hij gescant). Weet iemand hoe genezing hierbij is als een paard al wat verlaagd is in zijn immuun..

Ik merk wel dat hij altijd al slecht vocht afdrijft en dan wonden minder goed genezen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 14:33

Babyyentje schreef:
Maar waar ze nu staat moeten ze weg dus ben ik zoekende naar een goed rusthuis voor haar
Mijn oog is gevallen op van der kruis in heeze wat een mega mooi rusthuis en wat een ruimte
Ik ga het liefst voor de natuurweide ..maar die man vertelde dat ze daar niet haar medicatie kunnen geven
Die man vertelde ook dat er zeker 40 rond lopen met cushing ook zonder de medicatie en ze doen het super

Ik zou het graag proberen anders kan ze terug naar de weide met inloopstallen daar kunnen ze haar wel der pilletje geven

Iemand ervaring hiermee ? Ik weet dat ze nooit kan genezen van der ppid het bestrijd alleen der sympthonen

Ze hebben daar gelukkig ook weide.s met paardengras wat veel minder fructaan bevat

Wat moet ik mij dan voorstellen bij die natuurweide, als een pilletje geven al niet mogelijk is? Dat ze zich maar redden moeten op die wei, zonder schuilstallen ook? Pardon my French hoor, maar ik snap dat nooit zo dat als je paard oud en/of ziek is, je ze maar aan hun lot overlaat op een grote wei zonder enige vormen van hulp dmv; schuilmogelijkheden, stalling, ander voer, medicatie...

En vergeet je niet dat als het niet lukt op die natuurweide, je weer opnieuw moet gaan beginnen met opbouwen? Never change a winning team namelijk.

En dan zeg ik maar even niets over het feit dat de beste man zegt dat er 40 zo rondhobbelen met ppid en geen medicatie of andere ondersteuning, want geen pilletje erin kunnen gooien, dan gaat het bijvoeren van supplementen ook niet vermoed ik...

Babyyentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 14:37

MiniMeLona schreef:
Babyyentje schreef:

Wat moet ik mij dan voorstellen bij die natuurweide, als een pilletje geven al niet mogelijk is? Dat ze zich maar redden moeten op die wei, zonder schuilstallen ook? Pardon my French hoor, maar ik snap dat nooit zo dat als je paard oud en/of ziek is, je ze maar aan hun lot overlaat op een grote wei zonder enige vormen van hulp dmv; schuilmogelijkheden, stalling, ander voer, medicatie...

En vergeet je niet dat als het niet lukt op die natuurweide, je weer opnieuw moet gaan beginnen met opbouwen? Never change a winning team namelijk.

En dan zeg ik maar even niets over het feit dat de beste man zegt dat er 40 zo rondhobbelen met ppid en geen medicatie of andere ondersteuning, want geen pilletje erin kunnen gooien, dan gaat het bijvoeren van supplementen ook niet vermoed ik...

Zou zeggen kijk even op hun site dan zie je dat er schuilmogelijkheden genoeg zijn
Bijvoeren gebeurd met hooiruiven 4x per dag in de wintermaanden
Ze komen er dus niks tekort

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 14:44

Ik wil mijn paard er toch niet heenbrengen? Je vraagt hier wat en je krijgt antwoord, wat jij daar mee doet moet je natuurlijk zelf weten hoor. Ik vind het een risico als een paard met mankementen niet de zorg kan krijgen die het bij mij thuis wel krijgt. En je kan mij een hoop vertellen, maar het lijkt mij dat ze dan ook niet elke dag in handen komen of gecheckt worden als er geen medicatie gegeven kan worden op die grote wei. Zou voor mij een reden zijn om dat niet te doen, ik zou dan echt voor de weide met inloopstallen gaan en elke dag haar pilletje, dan weet je iig zeker dat ze elke dag in handen is en vooral met ppid lijkt mij dat niet onnodig.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 15:29

Eens met minimelona. Er zijn wel mensen die om diverse redenen besluiten hun ppider zonder medicatie door het leven te laten gaan. Maar die verdwijnen meestal snel uit dit topic. De vraag die je jezelf moet stellen is wat jij nog van het paard wilt en wat je haar nog gunt.
Zonder medicatie een natuurwei op kan goed gaan. Of ze stort tijdens de eerste winter in. Kan jij haar dan laten gaan of moet ze dan weer verhuizen (stress!!), medicatie opbouwen en gaan behandelen wat het dan ook is wat door de combi ppid en winter heeft opgespeeld?

En 4x per dag hooi bijvoeren klinkt goed. Voor een gezond paard. Ik heb mijn paarden inclusief de ppider al jaren op onbeperkt hooi staan maar als ik wil voorkomen dat hij weg teert, en dat wil ik, moet ik er toch echt dagelijks een flinke hoeveelheid krachtvoer ingooien.

Babyyentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 16:08

Natalie36 schreef:
Eens met minimelona. Er zijn wel mensen die om diverse redenen besluiten hun ppider zonder medicatie door het leven te laten gaan. Maar die verdwijnen meestal snel uit dit topic. De vraag die je jezelf moet stellen is wat jij nog van het paard wilt en wat je haar nog gunt.
Zonder medicatie een natuurwei op kan goed gaan. Of ze stort tijdens de eerste winter in. Kan jij haar dan laten gaan of moet ze dan weer verhuizen (stress!!), medicatie opbouwen en gaan behandelen wat het dan ook is wat door de combi ppid en winter heeft opgespeeld?

En 4x per dag hooi bijvoeren klinkt goed. Voor een gezond paard. Ik heb mijn paarden inclusief de ppider al jaren op onbeperkt hooi staan maar als ik wil voorkomen dat hij weg teert, en dat wil ik, moet ik er toch echt dagelijks een flinke hoeveelheid krachtvoer ingooien.

Krachtvoer krijgt ze nu wel 1 kilo per dag marstal vito
Meer heeft ze niet nodig ze word van t zien van eten al dik:)
Bedankt voor de tip ga er zeker wat mee doen en denk.dat t dan snachts stal word

Ik gun haar zeker de vrijheid die ze haar daar kunnen bieden en dan hoop ik dat ze er nog jaren mag rond lopen .Maar ga dan geen risico nemen zonder de prascend

Babyyentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 17:00

spretje schreef:

Ik kan ze bestellen bij mijn apotheek
60 tabletten €37

Babyyentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 17:01

linber schreef:
Is er iemand op dit forum wie pergolide kan en wil bestellen? Mijn voorraad is bijna op :-(

Stuur me maar een pb

Babyyentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 17:06

Net nog even met vd kruis gebeld
Maar het is enkel mogelijk haar pil toe de dienen als ze s.nachts in eigen box gaat
En daar heeft die een wachtlijst voor :( baal wel was een mooie plek voor haar
Die man zei er lopen 100 paarden in de weide.s en als die ze dan allemaal se medicatie moet toe dienen is dat onbegonnen werk
Gaat een maand goed maar de meeste paarden weten op een gegeven moment wanneer de medicatie weer komt en laten zich dan niet meer pakken
Dus vd kruis valt af :(