Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Zinzi_jewel schreef:Die van mij mocht door afspenen van veulen een week niet richting het land omdat ze dan langs de groeps stal van de veulens moet .
Gister toch weer paar uurtjes op t land gezet en hoppa meteen jeuk in de manen en kwam binnen met weer een plof buik !
Schiet mij maar lek hoor ...
Ik weet t niet meer , of t zou een enorme reactie op gras zijn .
Zou bloed onderzoek me hier wat wijzer in maken
Jotoma schreef:Net pas de deken eraf gehaald Leen?
Ik heb geen knutten gezien, maar de temperaturen zijn hier aardig 'hoog'. Het heeft hier misschien twee ochtenden gevroren, maar dat was het wel.
Is het officieel niet zo dat knutten pas echt weg zijn als het vriest??
Leen schreef:Jotoma schreef:Net pas de deken eraf gehaald Leen?
Ik heb geen knutten gezien, maar de temperaturen zijn hier aardig 'hoog'. Het heeft hier misschien twee ochtenden gevroren, maar dat was het wel.
Is het officieel niet zo dat knutten pas echt weg zijn als het vriest??
Nee 2 weken geleden, afgelopen week heeft ze geschuurd. Ondanks dat het hier vroor + regende. Had haar nog 2x per week ingesprayed tegen de jeuk, maar was helaas niet voldoende.
Ik was wel aan het denken, ze heeft heel wat schilfers. Niet extreem veel, maar toch genoeg om te kunnen jeuken. Zou het daar van kunnen zijn?
En is het een slecht plan om dat te wassen met isobetadinezeep? We doen dat altijd in de zomer een keer vooral als ze toch even geschuurd heeft, dan helpt het wel, maar nu met dit weer weet ik het niet goed. Ze staat altijd op de weide en meestal vrijwillig in de regen, maar dan is haar huid natuurlijk niet nat. We hebben ook enkel een fleece hals om aan een deken te maken, maar daar zou ze wel even mee op stal kunnen staan.