Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
bliksem38 schreef:Ik meld me hier ook even met een vraag. Ik heb een merrie van bijna 31 (kwpn). Laten testen op insulineresistentie ivm veel plassen, gratis cushing test erbij: beiden positief. Cushing waarde 111 (eind september). 3 maanden prascend gegeven, paard 3 maanden ziek, weken koortsig, depressief, niet eten enorm afvallen. Begonnen met kwart en daar na heftige bijwerkingen bij opbouw terug naar kwart (weegt ca 530 kg). Uiteindelijk besloten te stoppen met prascend en voeding zo goed mogelijk proberen te krijgen en me te focussen op de insulineresistentie, magnesium en vit E/selenium bijgevoerd. Paard heeft geen krulvacht/bulten boven ogen oid. Werd alleen arm bespierd en plaste veel. Maar ze is ook wel bijna 31, wat voor kwpn'er naar mijn mening ook gewoon ouderdoms verschijnselen zijn. Nu 2 maanden pilloos en word weer dikker, plast minder, is vrolijk en eet prima. Verhaart als een gek, zakken vol komen eraf, mooi zomervachtje komt terug. Zijn er gevallen bekend dat er vals positief getest is of paarden te heftig reageren op prascend?
cynthiar schreef:Volgensmij moet het juist wel bekend zijn bij dierenartsen dat paarden stoppen met eten of slechter eten door Pergolide/prascend!
Mijn da wist het 4 jaar geleden in ieder geval wel en heeft mij daarvoor gewaarschuwd.