Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarisdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:16

@xnina, pas bij een temperatuur boven 38.5 is sprake van verhoging, en pas vanaf 39.0 is sprake van koorts, dus je hoeft je geen zorgen te maken.

S_in_Balance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:16

kiekeb0eee schreef:
Oh, dit is wel fijn om te volgen. :j
Is er al zeker geconstateerd dat er in Noord-Holland rhino is uitgebroken? Zoiets iets hoorde ik van een vriendin, maar ik weet niet zeker of dit zeker is!

Nee nog geen bevestigingen (gelukkig!)

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:17

Laatst bijgewerkt door Sassy4barrel op 04-03-12 18:24, in het totaal 3 keer bewerkt

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:19

kiekeb0eee schreef:
Is er al zeker geconstateerd dat er in Noord-Holland rhino is uitgebroken? Zoiets iets hoorde ik van een vriendin, maar ik weet niet zeker of dit zeker is!

ik heb horen zeggen dat t al in **** uitgebroken is door vrienden van mij :j bevestigd gekregen door mijn DA nog niet...dus die ga ik morgen nog even een keer bellen en vragen hoe en waar want wil wel bevestiging...

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:21

Misty2001 schreef:
hallo bokkers,

Misschien dat ik er overheen gelezen heb,
maar maak me wel een beetje zorgen,
Kun je het namelijk ook overbrengen op andere dieren?
Konijn/knaagdieren/hond/kat ?
omdat ze het hebben over dieren...
En waarom zou een mens het niet van een dier kunnen hebben
als ze er wel andere dieren mee kunnen besmetten?
terwijl er ook gezegd is dat een mens het zou kunnen krijgen
(alleen niet via een dier) die link kan ik nog niet helemaal begrijpen.
wie kan me daar verder bij helpen?

groetjes

Paarden kunnen het wel overdragen op andere dieren/mensen, maar deze kunnen er niet ziek van worden. Ze kunnen het wel weer overdragen op andere paarden, dus je moet alsnog voorzichtig zijn.

Femke_Tweety

Misty2001 schreef:
hallo bokkers,

Misschien dat ik er overheen gelezen heb,
maar maak me wel een beetje zorgen,
Kun je het namelijk ook overbrengen op andere dieren?
Konijn/knaagdieren/hond/kat ?
omdat ze het hebben over dieren...
En waarom zou een mens het niet van een dier kunnen hebben
als ze er wel andere dieren mee kunnen besmetten?
terwijl er ook gezegd is dat een mens het zou kunnen krijgen
(alleen niet via een dier) die link kan ik nog niet helemaal begrijpen.
wie kan me daar verder bij helpen?

groetjes

Dit virus maakt alleen paarden ziek. Dus geen mensen, katten, konijnen etc. Risico zou evt. muildier,muilezel, zebra kunnen zijn. (ezels volgens mij niet eens. geen 100% wat dat aangaat)

Mens, hond, kat, what ever, kan eventueel wel snot van ene paard op zich krijgen, en dan naar ander paard brengen. Zelf wordt hij er in geen geval ziek van.

Hmm, net te laat.... zelfde antwoord...
Laatst bijgewerkt door Femke_Tweety op 04-03-12 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Joey

NathalietjeB schreef:
kiekeb0eee schreef:

ik heb horen zeggen dat t al in *** uitgebroken is door vrienden van mij :j bevestigd gekregen door mijn DA nog niet...dus die ga ik morgen nog even een keer bellen en vragen hoe en waar want wil wel bevestiging...

Oke, dankjewel.. Als het bevestigd is, zet je het ook hier neer? Vind ik wel fijn om te weten! :)
Laatst bijgewerkt door Don_Zhivago op 04-03-12 18:39, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Plaatsnaam verwijderd.

meganproperx

voor de zekerheid is de stal van mijn verzorgpaard in eemnes nu ook gesloten, behalve voor eigenaren en bijrijders/verzorgers

MarisdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:22

En heeft je dierenarts dan niet wat beters te doen dan dat soort telefoontjes te beantwoorden? :o
Sorry maar ik snap al die paniek niet zo goed, als je voorkomt dat jouw paard met vreemde paarden in contact kan komen is er verder niet zoveel aan de hand.

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:22

Weet iemand ook of er in drenthe al rhino is geconstateerd of is er een site die dat aangeeft. Heb al zelf wat gezocht en dit topic gelezen miss heb ik er overheen gelezen?

xnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:23

pff gelukkig!! :)

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:23

NathalietjeB schreef:
kiekeb0eee schreef:

ik heb horen zeggen dat t al in ****** uitgebroken is door vrienden van mij :j bevestigd gekregen door mijn DA nog niet...dus die ga ik morgen nog even een keer bellen en vragen hoe en waar want wil wel bevestiging...

Je mag hier geen plaatsnamen neerzetten!!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:25

zodra mijn DA mij bevestiging geeft geef ik dit zeer zeker door en ook aan de mods op bokt :j ik hoop eigenlijk dat er geen bevestiging komt

en ja mijn DA heeft vast meer dingen te doen dan vragen beandwoorden maar ik heb liever wat zekerheid wat dat te gaan
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 04-03-12 18:26, in het totaal 1 keer bewerkt

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:26

Ben benieuwd hoe lang dit blijft staan. Bij mij was het zeer snel weg met een pb erachter aan.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 04-03-12 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd.

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:26

Hoi,

Ik heb net een beetje gelezen dat je ze nu niet moet enten, maar die van ons (1 shetlander, 1 welsh) zijn Vrijdag dus wel ingeënt. Maakt dat uit? Bij onze manege zouden ook wedstrijden zijn en die zijn afgelast, maar ik heb wel Donderdag les (ook met een ander eigen paard) is het dan verstandig om wel heen te gaan?
En wat zijn kenmerken van Rhino?

Groetjes!

NathalietjeB

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:27

tegen de soorten rhino die er nu in de omloop zijn helpt enten niet dit gaat om de neurologische vorm en de abortus vorm.

wel tegen de normale vorm van rhino kan ge ent worden

o0loveFly0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:27

_Apple_ schreef:
Hoi,

Ik heb net een beetje gelezen dat je ze nu niet moet enten, maar die van ons (1 shetlander, 1 welsh) zijn Vrijdag dus wel ingeënt. Maakt dat uit? Bij onze manege zouden ook wedstrijden zijn en die zijn afgelast, maar ik heb wel Donderdag les (ook met een ander eigen paard) is het dan verstandig om wel heen te gaan?
En wat zijn kenmerken van Rhino?

Groetjes!

Misschien even wat meer pagina's van dit forum doorlezen, de antwoorden zijn namelijk al veel voorbij gekomen.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:28

Ook hier maatregelen getroffen, clublessen worden in elk geval niet bezocht door stalgenootjes en verder dienen stalgenootjes die elders rijden zich voor ze hier komen in elk geval om te kleden en handen goed te wassen. Sowieso willen we geen enkel risico nemen, zeker niet met hoogdrachtige merries.

Zouden vandaag bezoek brengen aan een pony die elders te beleren staat, maar dat uiteraard ook maar even vooruit geschoven. :)

DA zou nog gebeld voor een gebitscontrole, maar ook dat kan wel wachten. De DA komt natuurlijk ook overal en die gebitscontrole kan wel wachten.

S_in_Balance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:28

@Apple, lees even een paar pagina's terug, daar staat een mooie uitleg. Zoek op de wiki van bokt, google op Rhino. Dan heb je je vragen beantwoord :)

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:30

Oké, onze Dierenarts had het er over dat er in die prikjes ook iets tegen Rhino zat. We hebben niet omdat er Rhino is geënt. Gewoon onze jaarlijkse enting, alleen vanwege Rhino zat dat er geloof ik ook bij. Er was wel een prikje dat met Rhino te maken had.

o0loveFly0o

@Muzefee, super goed dat ze op meerdere stallen maatregelen nemen ook al liggen deze niet in de buurt van de stallen waarvan bewezen is dat ze besmet zijn!

charlotte_L

Zo te zien zijn de meeste stallen gelukkig gesloten maar helaas hoort die van ons daar niet bij :n

WenMLove

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:31

In welke zin zijn de manege's/stallen gesloten?

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:31

Bij ons in de regio hebben verschillende stallen ook maatregelingen genomen. Wel fijn dat ze er zo correct mee omgaan! Mijn vriend en ik hebben onze paarden op verschillende stallen staan. Ook wij zijn dus voorzichtig. Kleding vaak wassen en de kleding niet bij elkaar leggen enz.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:32

beauisvancie schreef:
Zo te zien zijn de meeste stallen gelukkig gesloten maar helaas hoort die van ons daar niet bij :n

Hoe is het nu met je paardje? Gisteren was je best ongerust