Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
opisop_shop schreef:hoe gaat het met Heaven met de Derfen dan; hoevaak en wat behandel je?
Citaat:Zomereczeem
Symptomen : schuren(jeuk) aan (meestal) de staart en manen ,
En andere delen van het lichaam ,
Van licht schuren tot en met, tot bloedens toe.
Bij dieren die al langer last hebben van eczeem
Kan de manenkam hard aanvoelen en groeven vertonen
Biies schreef:dat jaa, hij heeft helemaal een eczeem deken om. en zijn deken zakt vaak wel af bij zijn hals ik gebruik ook derfen en ze manene groeien juist weer bij ook bij die open plek. dat zit achter ze oren... en ik gebruik ook atex dazen spray als ik hem dus gewoon 2x of 3x per dag ispray dan gaan gelijk alle vliegen weg, we hebben een heel open land met weinig bomen. en ik dacht eraan om de deken snachts af te doen rond uurtje of 12 en dan in de ochtend weer om doen. of overdag af omdat snachts tog wel veel vliegjes zijn. voor 4 uur gaat de deken er zeker weer op ivm schemring... maar met alleen een vliegenkap krijgt hij ontstoken ogendus dan zou ik weer (de 100e) een nieuwe vliegenkapp kopen hahaha
Loiz schreef:Ik weet wat zomereczeem is ja. Geen idee wat er allemaal tegen gedaan is, is immers niet mijn eigen paard.
Maargoed, dacht het te zeggen als tip voor anderen.. Dus ben weer weg hier
Edit;Citaat:Zomereczeem
Symptomen : schuren(jeuk) aan (meestal) de staart en manen ,
En andere delen van het lichaam ,
Van licht schuren tot en met, tot bloedens toe.
Bij dieren die al langer last hebben van eczeem
Kan de manenkam hard aanvoelen en groeven vertonen
Dit, wat uit een linkje in de OP komt, heeft meneer ook.
Loiz schreef:Zijn manen en staart waren echt kaalgeschuurd en manenkam hier en daar kapot, vrij duidelijk geval van zomereczeem lijkt me..
yvonnedv schreef:ik zou zeggen probeer derfen eens
opisop_shop schreef:tot nu toe is het voor ons een goed middel. Wisse kon niet zonder deken, dan zou hij gaan schuren. Vorig jaar schuurde hij ook iets met deken, dat is nu, doordat hij altijd hetzelfde voer staat (en niet op gras staat) over.
Hij staat nu sinds zondag zonder deken en heeft niet totáál niet geschuurd. De vlechtjes van gisteren zaten nog perfect
Ik ben er bijna doorheen dus ik ga een grootverpakking kopen!