Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
dorothea schreef:Ook mijn paard staat met vreselijke mok. Een been dik, korsten op pijpbeen, kootholte en onder de kogel, eigenlijk overal dus. En hij staat niet buiten, maar in een droge stal, ik heb dus geen idee wat de oorzaak is en hoe ik het een volgende keer kan voorkomen. Ik heb meteen de DA laten komen, antibiotica voor vier dagen, en hydrocortiderm en Clindamycine om alle plekken mee in te smeren. Met een week zou het beter moeten zijn en zo niet, dan komt ze weer langs.
Waar ik me wel een beetje zorgen om maak is dat dikke been. Na het rijden is het geslonken, maar de volgende dag is het toch weer opgelopen...
dorothea schreef:En hoe lang ben je al aan het tobben?
nicky_rilana schreef:AnaisEnMieke : ik zou er iets vettigs op smeren zodat het niet zo nat kan worden.
dorothea: dat ze geen vochtafdrijvers hebben gegeven. iedere keer als de mijne dikke benen had van de mok moetst ik er een zakje vochtafdrijvers in doen. hydro, wekte bij mij ook niet. maar misschien is het bij jou geen mok van nattigheid maar meer mijt?
ik ken iemand en die had ook op heel het been mok en die moest het is de sebacil zetten dat werkt wel.
livito: panalog wil ook nog wel eens helpen maar dat is wel duur
Bianca41 schreef:Ik smeer vaseline van boven de kogel tot de hoefrand.Tot nu toe helpt het.Maar ik ben nog maar sinds de sneeuw mokvrij.Vaseline van het kruitvat is het goedkoopste wat ik tot nu toe gevonden heb,en moi smeerbaar.1.19 een potje van 250 gram
ChelseaII schreef:Ga ik dat proberen. Ik lees hier dat mensen hun paard met mok wassen, maar dat doe ik niet, want mij lijkt het beter om het zo droog mogelijk te houden.