Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nala schreef:Goed punt! Maar met het oog op eventuele muizen in de voerkamer is dit altijd handiger dan een zak met gaten
joyce83 schreef:- Hooi zo goed als onbeperkt. (echter niet getest)
- Vitamine E. Kan van iemand de vitamine E van Inge overnemen, daar zal ik mee starten. Hoeveelheid wat aangegeven wordt. Wellicht later over op de vitamine E van horseflex.
- magnesiumcitraat horseflex dosering zoals voorgeschreven door horseflex.
- 3 amino zuren voor merries ook van horseflex met dosering zoals hun voorschrijven.
- zout zonder jodium 15-40 gram per dag (supermarkt?)
- erwteneiwitisolaat van bulk.com 140 gram per dag. (heb nog sojaschroot denk dat ik die eerst opvoer).
- en dan als brok om het spul in te mengen denk ik aan horsefood the best graanvrij. Maar weet nog niet hoeveel ik hiervan wil geven. Wellicht 1 kg per dag?
ankem schreef:Ik had het hierboven ook al gevraagd, maar kan iemand met helpen aan de contactgegevens van Inge? Ik zou graag vitamine E via haar willen bestellen.
MRIIIS schreef:Wbt magnesiumcitraat, dat voer ik nu ook maar merk echt 0 effect dus ga nu magnesiumchelaat proberen.
xDenies schreef:ankem schreef:Ik had het hierboven ook al gevraagd, maar kan iemand met helpen aan de contactgegevens van Inge? Ik zou graag vitamine E via haar willen bestellen.
Zoek even in het topic. Is al eens vaker langsgekomen en ze heeft zelf ook gereageerd met een bokt account.
Ik geef het zelf niet, dus kan je niet helpen.
xDenies schreef:Stal_Fiore schreef:Grappig, bij mij deed chelaat dus niks. Geef nu oxide en merk wel verschil.
Dat is wel heel interessant. Dat schijnt de slechtst opneembaere variant te zijn. Heel interessant hoe paarden werken
Al zal het ook merk afhankelijk zijn hoe zuiver het is.
xDenies schreef:Stal_Fiore schreef:Grappig, bij mij deed chelaat dus niks. Geef nu oxide en merk wel verschil.
Dat is wel heel interessant. Dat schijnt de slechtst opneembaere variant te zijn. Heel interessant hoe paarden werken
Al zal het ook merk afhankelijk zijn hoe zuiver het is.
Citaat:Ons product is 100% Magnesiumoxide met een werkingscoëfficiënt van 50%. Dat wil zeggen dat bijvoorbeeld 30 gram voor 15 gram opneembaar is door het lichaam. Het product bevat geen overige vulstoffen.
Wetenschappelijke onderzoeken laten zien dat paarden met twee weken op hetzelfde niveau aan magnesium zitten als wanneer men Magnesiumcitraat geeft. In verband met de oxidevorm heeft dit iets meer tijd nodig, waardoor de oxidevorm ook goedkoper is dan de citraatvorm.
_Reneee schreef:Koper schreef:Een poeder van Horseflex? Dat is interessant. Is er qua werking/dosering een verschil tussen poeder en de olie?
Ik heb geen idee, ik heb nooit wat anders gegeven. Maar op het Nederlandse PSSM forum staat een overzicht van alle vitamine E's en ook hoeveel je ervan moet geven. Ik geef een schepje per dag en die van mij doet het daar al perfect op. Ik kan het overzicht niet zoeken want ik zit niet meer op Facebook