Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
10tje2 schreef:Jannepauli schreef:Dank je Tweety voor de uitgebreide informatie - ik ga er 's even op studeren! Met name collageen is een vraagpunt - volgens mij doorstaat dit niet de weg van de vertering in e maag en darmen.
.
Ik ben even aan het snuffelen gegaan op internet en kwam het volgende artikeltje tegen:
http://www.pro-active-medicine.nl/Onged ... ningen.pdf
Even doorscrollen naar blz 3, daar staat info over paarden en collageen.
Het gaat met name over ongedenatureerd collageen type II. Dat is goed voor de gewrichten van paarden. (nu nog uitzoeken wat er bij Pavo inzit en de hoeveelheid)
ZusJacobs schreef:Vandaag Osteo langs geweest, die zei dat Eczeem Muesli van Marstall voor veel paarden echt goed werkt. We gaan binnenkort dus ook maar een zak halen.. Proberen waard.
sammie18 schreef:Ik heb verder niet in dit topic gelezen, maar wil wel iets met jullie delen. Misschien is het al eerder genoemd dan kan ik alleen zeggen ik heb het met de beste bedoelingen gepost.
Voor paarden met jeuk en exzeem zou tectonic een oplossing kunnen zijn. Mijn paard werd panisch van de irritatie van vliegen op zijn huid. Mijn dierenarts heeft mij tectonic meegegeven om eens in de week van oren tot staart te druppelen en ik heb nergens meer last van.
Tectonic is een vliegenbestrijding voor runderen, maar werkt ook goed voor paarden. Het betreft wel een chemisch vliegenbestrijdingsmiddel. Mijn dierenarts zei dat dit ook goed werkt voor zomerexzeem en het hiervoor veelvuldig wordt voorgeschreven. Ik heb het bij de dierenarts gehaald, weet dus ook niet of het ergens anders verkrijgbaar. Kost circa 60 euro per verpakking, genoeg voor circa een half jaar(25 weken). Geeft wel een blauw groene streep over de rug, na de eerste dag vervaagt dit.
Hoop dat iemand er hier wat aan heeft.
o0melis0o schreef:ZusJacobs schreef:Vandaag Osteo langs geweest, die zei dat Eczeem Muesli van Marstall voor veel paarden echt goed werkt. We gaan binnenkort dus ook maar een zak halen.. Proberen waard.
Bij mijn paard Duidelijk verschil! In het najaar van 2011 mee begonnen en hij is dit seizoen echt veel minder jeukerig als vorig jaar. Heeft zelfs maanden zonder deken buiten gestaan. Vorig jaar was een gaatje al genoeg om zich weer compleet te gaan schuren. En het enige wat veranderd is tov vorig jaar is de overgang naar deze muesli. Hij staat overdag zelfs gewoon op een volle wei en kreeg afgelopen winter ook kuilvoer ipv hooi en hier reageert hij verder niet op.
Heeft geen ernstige eczeem, maar deze muesli heeft echt duidelijk geholpen bij hemKost mij wel 40euro in de maand(2 zakken per maand zoiets) maar dat is het mij zeker waard.
Piekosjj schreef:Hey, ik heb een vraagje!
Mijn vzpony had al jaren erge last van exceem (hele manenkam + staart open) en nu heb ik rond april/mei eindelijk een deken voor d'r gekocht, wel die van Pagony. Helaas is sinds zondag m'n hals in tweeën, hij was helaas een maatje te klein voor d'r (terwijl die al 2 maten groter was dan haar andere dekens?) en dat is 'm dus fataal geworden. Ik mag nu van de eigenaar een nieuwe deken kopen, en ik zat al een tijdje naar de Rambo Sweet Itch Hoody te kijken. Alles wat ik er over heb gelezen zijn heel positief, en ik hoef dan ook eindelijk niet meer te vechten met het 'deken over d'r hoofd heen trekken', dat vind de pony namelijk echt vreselijk.
Nu hebben ze hem bij de divoza niet in de goede maat, (pony is 1.23, rotmaatje) maar ik zag dat ze 'm bij de Paardendrogist wél in de kleine maten hadden! Ik ben alleen heel bang dat deze ook te klein is, en ik heb de deken eigenlijk wel zsm nodig, pony heeft zoveel jeuk nu..
En nu dus mijn vraag; wat zijn jullie ervaringen met deze deken? Valt 'ie groter/kleiner of is die gewoon goed, en trekt hij niet heel erg bij de oren? Pony is zoals ik al zei 1.23 met erg korte hals & in verhouding lange rug, ondanks d'r korte hals kwam de Pagony nogsteeds halverwege d'r hals.
Alvast bedankt!
LovingTweety schreef:*komt binnen gestruikeld*
Mijn shetje heeft sinds april de deken op en heeft nog steeds veel jeuk. Gelukkig kan ze zichzelf moeilijk open schuren met die deken op die ik wekelijks was (ik heb er 2 dus kan wisselen).
Wanneer is de periode dat de dekens af kunnen?
Citaat:ZusJacobs:
Hoeveel voer je dan? Hier staan ze in de winter als het land het toelaat op kort/gestrest gras en in de zomer 24/7 met altijd hooi ter beschikking, ze is niet dik. Krijgen 2 keer per jaar kuur mg, knoflook, foenegriek en dus een beetje biks. Zou ik dan nu al moeten beginnen met de muesli of zou dit ook kunnen in december of iets? Ze staat niet in training (ja 2 keer per week handwerk, maar dat stelt weinig voor) en wordt snel dik.
ZusJacobs schreef:Voor de mensen die muesli eczeem gebruiken, ik wil het gaan bestellen (4 zakken ofzo, dan zijn de verzendkosten wat goedkoper), maar hoelang is het houdbaar? Ik ben niet van plan veel te geven, 1/4 kg. Daar doe ik dan dus 2 maanden mee (1 zak). Kan dat dus wel? 4 zakken?