Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
LinSa schreef:Als dat achter de rug is ga ik het bij de kruiden etc zoeken.
Texas8 schreef:Kruiden heb ik, speciale meusli voor het hoesten, supplementen en druppels (ook voor het immuunsysteem) misschien moet ik geduld hebben maar vind het zo naar.... waar doe je dan goed aan?
Haingainer zou ik nergens kwijt kunnen. Vind dat ook erg duur om zo op stal te laten en dat het misschien gestolen of iets kan worden. Zijn er ook goedkopere versies?
Die spliterwten waar kopen jullie deze en kan je dit gewoon zo uit de zak voeren of moet je dit eerst koken?
Vervelend Linsa!
Nu is het natuurlijk ook erg raar weer, denk dat ze daar ook op reageert. Moedeloos wordt je er van en we zijn al jaren op en af bezig
Carolita schreef:LinSa schreef:Als dat achter de rug is ga ik het bij de kruiden etc zoeken.
Ik neem een paar x per jaar de op maat gemaakte kruidenmix van Horse complete! Doe er ook een voer meting bij de eerste x
Jente heeft mij de goede richting op gestuurd.. Ik geloofde het niet maar het bewijs staat in mijn tuin te grazen - gezonder en sterker dan ooit tevoren en vol in de sport. Dat had niemand gelooft een jaar geleden!
Carolita schreef:Rowenaduke schreef:Ik lees regelmatig dat mensen erwten aan hun paard geven, werkt dit goed voor de luchtwegen?
Welke erwten moet ik dan kopen, en hoe moet ik het geven en hoeveel?
Spliterwten gewoon rauw. Ik doe 2x per dag een handje door het voer. Vitaminen en slijmoplosser... Al schijnt
Slmt9 schreef:Texas8 schreef:Kruiden heb ik, speciale meusli voor het hoesten, supplementen en druppels (ook voor het immuunsysteem) misschien moet ik geduld hebben maar vind het zo naar.... waar doe je dan goed aan?
Haingainer zou ik nergens kwijt kunnen. Vind dat ook erg duur om zo op stal te laten en dat het misschien gestolen of iets kan worden. Zijn er ook goedkopere versies?
Die spliterwten waar kopen jullie deze en kan je dit gewoon zo uit de zak voeren of moet je dit eerst koken?
Vervelend Linsa!
Nu is het natuurlijk ook erg raar weer, denk dat ze daar ook op reageert. Moedeloos wordt je er van en we zijn al jaren op en af bezig
En Laarakker al geprobeerd?
Rowenaduke schreef:Zijn er hier mensen die ervaring hebben met hartog compact gras baaltjes als hooi vervanger voor paarden met astma/stofallergie?
Mijn paard heeft ook al 10 jaar luchtwegklachten, letterlijk al zoveel geprobeerd.. Maar hij lijkt er deze keer niet bovenop te komen. Hij hoest en is vooral ook erg benauwd, hij staat gewoon te pompen in rust..
Hij heeft een behandeling gehad met pulimcort (cortico's), dit vernevelde ik met de flexineb en equimucin (slijmoplossers), het leek toen beter te gaan maar sinds ik helemaal gestopt ben gaat het echt weer slecht. Ik krijg vandaag weer nieuwe medicijnen binnen, pulmicort en ventipulmin, hopelijk knapt hij hier weer een beetje mee op.
Hoelang weken jullie het hooi hier? Ik zit erover na te denken om het hooi te gaan stomen, heeft iemand er hier 1 zelf gemaakt dmv een kliko? (ik vind ze namelijk wel erg duur, en de vraag is of het gaat helpen).