Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
singasong schreef:beantsje schreef:Ik ben al een hele poos niet op dit topic geweest, omdat mijn Aileen bijna 2 jaar geleden naar de slacht is gegaan.
Ik heb 1 seizoenen baat gehad bij een pollennet, ze liep volledig schudvrij, maar het jaar daarna hielp het helemaal niet meer.
Nu heb ik nog een pollennet liggen, maat XL (= paard) met nog 2 nieuwe reservenetjes en die krengen zijn ontiegelijk duur (39,50 bij de paardendrogist).
Misschien is er iemand hier die zo'n netje eens wil proberen? Voor 5 euro voor de verzendkosten en de moeite kan je hem krijgen. Stuur maar een PB'tje.
Ik kan het me nog herinneren Beantsje dat je dat hier vertelde.
Mijn hart breekt eerlijk gezegd als ik lees dat je het hebt proberen op te lossen met een pollennet. Ook dit is een symptoombestrijder.
Heb je nooit geprobeerd om er achter te komen wat de oorzaak was? Kan me je hele verhaal niet meer herinneren. Mss hebben jullie er wel
alles aangedaan maar dat zal dan toch wel meer zijn geweest als het bestrijden met een pollennet?
Zou je het nog eens willen uitleggen?
Inoterry schreef:Je hebt er inderdaad alles aan gedaan Beantsje.
En dan word ik zo boos als er, in een ander topic, iemand beweerd, dat als het pollennnetje helpt, dat het paard niks medisch mankeert![]()
.
Ino was van het weekend weer wat aan het schudden trouwens
singasong schreef:beantsje schreef:Ik ben bezig met klassieke homeopathie (Marjon vd Boogaard) en het lijkt nu wel te verbeteren.
Zijn er meer die hier ervaring mee hebben?
Dat vind ik nou heel interessant! Zou jij willen aangeven wat je voorgeschreven hebt gekregen? Mag ook per pb!
Vast bedankt!
Beantsje schreef:Ik weet niet of je iets van het principe van klassieke homeopathie weet, maar op zich heb je daar niets aan. Klassieke homeopathie is namelijk een holistische benaderingswijze; dat betekent simpel gezegd dat het paard als geheel wordt behandeld. Een aandoening op zich wordt niet behandeld maar wordt gezien als onderdeel van een totaalbeeld (van lichaam en geest). Dat totaalbeeld wordt behandeld. Dat betekent dus dat een ander paard dat dezelfde aandoening heeft, een totaal ander middel krijgt.
Op zich wil ik het best zeggen hoor, het middel is LYCOPODIUM CLAVATUM (wolfsklauw). Na wat info van Marjon erover en wat Googlelen lijkt dat middel inderdaad heel goed aan te sluiten bij Aileen, vooral wat haar gedrag en karakter betreft.
Overigens ben ik zelf ooit een paar keer behandeld door een klassiek homeopaat. Eerst was ik daar heel sceptisch over maar had er goede resultaten mee. Achteraf hoorde ik wat voor middel ik had gehad en wat daarvan de betekenis was. Het gekke is dat niet alleen mijn lichamelijke klachten opknapten, maar dat ook bepaalde gedragskenmerken geleidelijk zijn veranderd. Heel frappant...
Dat is voor mij ook de reden geweest om het ook maar eens bij Aileen te proberen.
O ja, het grappige is, dat ik door iemand die een soort Bioscan doet, al eens heb horen zeggen dat Aileens zwakke(re) plek haar lever is. Dit heb ik niet aan Marjon verteld maar ik heb door Goolgelen gevonden dat het middel wat ik van haar gekregen heb, bij mensen/dieren past die vaak wat lever/darmklachten hebben.
ellepel schreef:wind!
daar had ik nog niet aan gedacht.
dat is wel een om ook in de gaten te houden of de symptomen ook erger zijn als het hard waait of juist helemaal niet.
hey als het een aangezichtszenuw is dan heb je daar wel medicatie voor toch?
meende dat dat wel via de veearts te krijgen was.
uhm...ik ga het toch vragen he...ik vind het nl wel apart dat de bacterie weg is en er nu weer wat anders opduikt....
hoe lang ga je nog door met zoeken naar mogelijke oorzaken?
ap schud trouwens nog steeds hoor.
ik heb gister wel even lekker gerden want hij ontspande daardoor zijn rug wel mooi![]()
gewoon lang teugeltje was prima te doen
Inoterry schreef:Dat is balen van Niek, Singasong.
Dat wind een trigger zou zijn verbaasd mij eigenlijk niet. Als Ino zijn masker op een zonnige dag binnen afheefd, en er komt ee windvlaag door de stal, staat hij soms ook te schudden.
Het gaat trouwens weer niet goed met zijn oog. Dat zou het schudden wel kunnen verklaren. Straks komt de DA, ik ben benieud wat hij van plan is om te doen. Hij heeft een jaarling in behandeling met precies dezelfde klachte, en steekt dat op de nog niet goed gevormde weerstand. En aangezien er iets is foutgegaan bij het vormen van Ino's weerstand.
liljebo schreef:ellepel... heb ff gezocht, maar kan het zo snel niet vinden. Zal later nog wat verder zoeken.
Ik heb ook gegoogled, maar zoek toch nog meer info.
Misschien ben ik ook zelf nog wat te chaotisch ed.
Gaat tenslotte om een paard wat ik pas heb, dus was wel schrikken.
Ik hoorde overigens ook dat het psychisch kon zijn (ze heeft een vervelend verleden) Daar kan ik dan weer minder van vinden op internet.