[INFO] Cushing/PPID deel 2.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 22:04

Mijn shet nu 2 weken aan de medicijnen. Ze zit nu op een halve tablet en ik zie dat haar buikje voller wordt. Eindelijk. Terwijl ze niet meer eet. En ze is weer zo lief en aanhankelijk. Heerlijk.

Idifix

Re: [CENTRAAL] Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 11:35

Ik ben toch moeten starten met een half van de Da ben benieuwd of ik veranderingen ga zien.

Fijn kvulden, genieten maar

vayake

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 12:24

Mijn merrie heeft 2 jaar een hele gehad en nu een half jaar 3/4.
Ze ziet er super uit! Mooi dik en rond en heeft geen probleem met de rui!
In het najaar of einde winter ga ik nog beetje afbouwen en kijken of ze het op een halve ook goed blijft doen.

Zou ik het nog voor de winter doen of wat denken jullie hier? Ze krijgt pracend sinds 9 feb 2015.

De pil geeft ik altijd voor haar voer.
Beetje voor in de hand en pil erbij. ze schrokt dit altijd op. Ze kent dit momenteel zo goed dat zie zelf altijd al staat de zagen en soort van hinniken.
Makkelijker kan niet!

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 12:28

Weet iemand of er dit najaar nog de gratis ACTH-testen komen?

Habore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 15:06

Ik heb begin van de week de waarde laten testen bij mijn anda van 25 jaar.

Waarde nu is 160. Hij staat ongeveer een jaar op een halve prascend.
DA wil nu ophogen met een kwart.

Zou dat voldoende kunnen zijn?

Iemand nog ervaring met hoge waarde ondanks halve pil?

Zijn maatje is twee weken geleden wel gestorven, zou dit ook hogere waarde kunnen veroorzaken??

Binnen een maand wordt hij opnieuw getest.
Ondanks alles is er niets aan hem te zien, hij ziet er goed uit, is gewoon zichzelf....

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 16:02

Stress geeft hogere waarden. Ik kijk gewoon naar mijn pony en nu in de SR krijgt hij meer (halve pil), als dat voorbij is weer 3/8. Het is zinvoller te kijken naar hoe je pony zich gedraagd dan naar de waarden, tenminste dat is mijn mening.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 18:28

Habore schreef:
Ik heb begin van de week de waarde laten testen bij mijn anda van 25 jaar.

Waarde nu is 160. Hij staat ongeveer een jaar op een halve prascend.
DA wil nu ophogen met een kwart.

Zou dat voldoende kunnen zijn?

Iemand nog ervaring met hoge waarde ondanks halve pil?

Zijn maatje is twee weken geleden wel gestorven, zou dit ook hogere waarde kunnen veroorzaken??

Binnen een maand wordt hij opnieuw getest.
Ondanks alles is er niets aan hem te zien, hij ziet er goed uit, is gewoon zichzelf....

Ik heb hier een merrie van ongeveer 1.60m die al 2 jaar op 1 1/2 staat. Op 1 pil was haar waarde nog steeds 109 of zoiets en kreeg ze ook alweer een soort van mammoetvacht en spierverlies.
1 1/2 lijkt een prima dosis gezien haar vacht en spieren weer prima zijn. Bloed niet meer laten hertesten sindsdien.

CarolineCF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 15:55

Shanna schreef:
Voor de scheerders onder ons, Sedje heeft al weer een vacht waarmn hand in verdwijnt, zal ik hem nogmaals scheren? En zo ja, dan helemaal of een patroon?

Mijn dierenarts weigert een recept uit te schrijven..

Ik kreeg het advies nu helemaal te scheren, dus dat ga ik dit weekend doen en dan is het hopelijk niet meer nodig voor komend voorjaar.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 16:34

CarolineCF schreef:
Shanna schreef:
Voor de scheerders onder ons, Sedje heeft al weer een vacht waarmn hand in verdwijnt, zal ik hem nogmaals scheren? En zo ja, dan helemaal of een patroon?

Mijn dierenarts weigert een recept uit te schrijven..

Ik kreeg het advies nu helemaal te scheren, dus dat ga ik dit weekend doen en dan is het hopelijk niet meer nodig voor komend voorjaar.

Phoe ik heb ook net geschoren,maar ik verwacht nog wel een paar keer te moeten scheren deze winter..Vorig jaar heb ik pas in oktober geschoren(toen had ze al een enorme vacht)en moest ik in december weer,bij mijn paard blijft het best snel groeien in de winter..In de zomer minder..Ik heb haar in mei geschoren en nu pas voor het eerst weer..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 17:02

Ik heb Sed een paar dagen terug inderdaad helemaal geschoren. Hij had ook al weken een plekje op zn kontdie maar niet genas, met scheren zat daar helemaal een enorme oranje plek omheen terwijl de rest juist grijs/ grauw was. Heel apart, kan er nog wel een foto van maken indien gewenst :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 17:05

Hoe is dat met zijn rimpelhuid eigenlijk afgelopen shanna ?

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 20:37

Die van mij zit nog super strak in het haar. Vorig jaar rond deze tijd was het al een beer :=

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 10:40

Iemand ervaring met het geven van het kruid rhodiola?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 18:52

MiniMeLona schreef:
Hoe is dat met zijn rimpelhuid eigenlijk afgelopen shanna ?

Dat is weg! Hij heeft een tijd lang gedwongen extra vocht gekregen en nu zijn de rimpels weg! Hij heeft nog wel wat rimpels maar dat zijn eerder dikke huidplooien, ze blijven ook niet meer in de plooi staan wat het voorheen wel deed.
:)

Vandaag heeft hij weer gereden, krijgt ook weer streken haha!

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 19:08

Super zeg!

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 19:15

Er zijn ook dit jaar vanaf september weer gratis testen Meert.

Devita zit nu op een halve tablet. Ze doet het echt al goed. Ze heeft nu 3 weken medicatie. We zien gaar bovenbenen dikker worden en er hangt weer een rond buikje nu de billen en de ribbenkast nog. Maar ik geb goede hoop. Ze wil en kan nu ook weer Luzerne eten dat liet ze al tijden staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 22:53

tylando schreef:
Iemand ervaring met het geven van het kruid rhodiola?

Nooit van gehoord, wat is het?

@MiniMeLona, ja inderdaad erg fijn! :D
Hoe gaat het nu met jou?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 06:10

Goed eigenlijk. Mis ze natuurlijk nog vreselijk, maar ik ben pas geleden weer verhuisd naar Brabant deze keer en dat is een goede beslissing geweest, vooral voor mijn koppie. De omstandigheden zijn hier perfect voor een paard weer, dus ik ben heel voorzichtig aan het rondkijken en mij openstellen vooral, want dat laatste is nog een dingetje.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 23:38

Mijn merrie staat nog op 3/8e. Zou jaar eigenlijk op een halve tablet willen hebben deze tijd van het jaar, maar aangezien ze op de huidige dosis al stelselmatig brok weigert te eten durf ik niet te verhogen. Het is niet dat ze mager is, maar wil ook niet dat ze meer last heeft van bijwerkingen dan profijt van de werking.

Ze is niet meer in een strakke zomervacht gekomen dit jaar. Denk erover om haar boeg te scheren zodat ze haar warmte beter kwijt kan. Tot hoever scheren jullie zonder dat er een deken nodig is?

Gelukkig rent ze haar vriendjes er nog uit en maakt ze verder een gelukkige indruk.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 06:56

Leo eet tegenwoordig zijn eten in de ochtend ook niet meer op. Staat ook niet meer te trappelen bij het hek. Komt mss ook door het gras. Ze mogen in de ochtend een uurtje opmhet gras, terwijl ik de boel schoon maak. Maar ik bewaar t gewoon tot 's avonds en dan krijgt hij zijn avondportie erbij. En dat gaat met smaak naar binnen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 08:31

Heb een fjord die maar 1 of 2x in de week brok wil eten. Pony eet liever hooi bij zijn vrienden op de track.

Neem nu wel soms een doorgeschoten krop sla of andijvie mee (grond bewerkt met lava meel voor extra vit/min) zelf gekweekt.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 20:51

De mijne nu dus al weken niet en daarvoor ook slecht. Ben bang dat ze tekorten gaat krijgen. Niet aan energie, maar wel aan vitaminen en mineralen. Zou ik haar die op een andere manier moeten geven? Vitaminespuit oid?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 22:07

Die van mij ziet er niet naar uit dat die te korten heeft. := Had vandaag ook grapjes dag blijkbaar eerst heel lief zonder halster meelopen om op een bepaald punt om te keren en weer weg te lopen. :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 16:03

Zat net even wat foto's terug te kijken en daar viel mij ineens wat op.

Afbeelding
Gewone donkere manen.
Afbeelding
Behoorlijk rode manen (foto vorig jaar).

Nu zit ik te twijfelen was er nu iets wat dit veroorzaakte. :?

FlappieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 16:08

Mijn merrie had vorig jaar ook een bruinere vacht dan dit jaar. (Ze is zwartbont). Weet het ook niet. Wat mij wel op valt is dat haar manen minder vol zijn.