Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
eLLe_horse schreef:Hallo, ik heb ook een paard met zomereczeem en hij heeft sinds kort dikkere kale plekken onder zijn buik, zou dit van de zomereczeem kunnen zijn? En misschien een rare vraag, maar hoe schuren ze zich dan onder de buik?
CarolShadow schreef:Geen verstikking door de deken? Heb ik ook gehad namelijk en toen vielen de manen ook van ellende uit.
moniekk schreef:net nog even bij paardlief geweest, ben op hem gaan zitten om een goed zicht te krijgen op de manenkam.
dus ik met zo'n kam met aan het einde een naald er aan door die manen heen en overal een beetje kijken.
veel manen vielen er uit! opvallend is dus dat de huid roze is waar de manen zijn uitgevallen, en de huid ook erg normaal en soepel er uit ziet, totaal niet eczeem achtig. ook geen stoppels of wat dan ook.
het is wel moeilijk om door de manen heen te komen met een haarborstel omdat hij nogal een dikke bos heeft.
hebben meer paarden hier last van?
luffie schreef:Hallo allemaal!
Ik wil me hier toch ook even melden met een vraag over zomereczeem bij mijn verzorgfries. Ik heb de tip gekregen om Fenenolf te gaan gebruiken. Heeft iemand hier ervaring mee en waar kan ik het kopen?? Hij heeft vorig jaar de manen bij zijn schoft er bijna geheel afgeschuurd en ook zijn staart zag er niet uit! Nu zijn zijn manen weer een lekker stuk gegroeid, zou het jammer vinden als hij ze er weer afschuurt.
lot255 schreef:heej
misschien een rare vraag, maar hoe kan je meten welke maat deken je nodig hebt?
want ik heb een haflinger, maar hij is nogal tegen de hele dikke kant zegmaar ahha
ons werd eerst een deken afgeraden, maar las hier dat het eigenlijk heel veel succes heeft, maar ik moet er dus nu nog een gaan kopen en dan gaan opleggen, dat is dus te laat, maar heeft hij dan ook nog wel nut?
groetjes lot