Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
geerke schreef:hoe begon bij jullie paard de cushing?
de hele vacht te lang of eerst rare kruinen en lange haren aan de benen s'winters?
Anoniem schreef:Weer even vraagje....![]()
Mijn paard staat nu op 0,5 mg pergolide per dag.
Maar haar vacht is en wordt steeds meer krullerig en erg geellig (zoals hier eerder ook al aangegeven werd)
Zou ik de dosis iets moeten aanpassen naar boven? Voor de rest plast en drinkt ze normaal, geen vieze ogen en is ze mega fit.
Geef haar ook magnesium wat erg goed aanslaat, veel minder spanning en angstig!
En waarvoor dient de Provarium Breeding? Die geef ik namelijk nog niet...
@ marielle123
Bloedtesten hoeven trouwens niks uit te wijzen, bij mijn paard was niks bijzonders aan het bloed te zien maar ze heeft overduidelijk cushing!
jufloontje schreef:cynthiar schreef:Ja
Zo doe ik het ook. Voor andere dieren moeten ze ook wel eend bestellen
Bedankt voor je antwoord. Jij gaat dus gewoon met je DA recept naar de apotheek en vraagt ze of ze dat voor je willen bestellen?
Anoniem schreef:Bedankt Fargo voor je antwoord!
Mijn paard staat al sinds de winter op de pergolide, ik zal het rustig gaan opbouwen naar 0,75 mg.
Ze weegt om en nabij de 600 kg. Heb ik dan wel weer kans dat ze ziek wordt? Ze is er namelijk in het begin enorm ziek van geweest. (de pergolide)
De PB ga ik ook maar eens bestellen, kijken of het helpt.
sigrid1182 schreef:@esther hegt, wat jij beschrijft...als epileptische aanval heeft mijn paard 2 keer gehad...al jaren geleden....ze ging tegen de vlakte, ik stond er bij, dacht dat ze dood ging ofzo...ik had net kuil gevoerd ze ging er midden in liggen...
ze heeft nu natuurlijk flink cushing/PPID, maar dat zou ook wel eens verklaring van haar aanval kunnen zijn geweest 10 jaar geleden..
ik had er nooit meer bij stilgestaan maar nu jij t zegt..herrinner ik mij dus ook 2 epileptisch achtige aanvallen...
carolalisa schreef:hallo allemaal. ik heb een vraag over het beginstadium van cushing. mijn merrie drinkt de laatste weken erg veel (75-80 liter op een dag) verder is er kwa voer e.d. niks veranderd wat dit veroorzaakt kan hebben. ontsteking is zowiezo al uitgesloten. verder is ze niet ziek en heeft ze geen andere symptomen. binnenkort moet ze voor een paar dagen naar de kliniek om meerdere malen bloed en urine te laten onderzoeken. er wordt dan ook onderzocht op cushing.
nu was mijn vraag: hoeveel paarden beginnen eerst met veel plassen en drinken voordat er andere symptomen zijn? naar wat ik begreep van een lerares van mij (ook DA) begint cushing bij paarden meestal met de vachtverandering.
carolalisa schreef:ik heb geen idee of die test zo heetweet alleen dat hij haar ook nuchter wil testen en meerdere keren bloed en urine gaat onderzoeken. ze is nog nooit hoefbevangen geweest.
Nefertarie schreef:Denken jullie dat het verstandig is om Provarium breeding te gaan bestellen voor mijn paard?
Ik heb nog niks van de DA gehoord en ze werd ook al geirriteerd, toen ik belde voor de uitslag/behandelplan.
Ik wil haar dan eigenlijk alvast aan de Provarium breeding gaan zetten, hoe sneller beginnen, hoe beter lijkt mij. Hoe denken jullie hierover?
Ik merk dat haar geschoren vacht ook al begint te verkleuren, ze vocht bij haar ogen krijgt en een dikkere buik. tijd voor actie dus?