[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

__KELLY

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 13:44

ellepel schreef:
ap loopt gewoon met zijn vliegendek op, dag en nacht.
hij word wel smerig zo hahaha ( ik weet het de hals is te kort..)
Afbeelding

ohw even vraagje>
ik zit te twijfelen,want zie namelijk dat ap wel de typische eczeem plekjes op zijn hoofd krijgt. kun je daar veilig een vliegenspray of iets dergelijks ofzo voor gebruiken dat die beesten daar wegblijven?
masker op wil ik niet, en een spray heb ik nog nooit gebruikt tegen de vliegen,dus weet ook niet welke ik dan hebben moet.

of zn ogen afdekken met je handen als je de vliegenspray eropspuit of je doet want vliegenspray op een spons ofzo en dan errop smeren

vee rust vind ik het beste maar bij witte pony's laat die wel vlekken achter Tong uitsteken

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 13:48

ja veerust is wonderspul,maar alles wat in spuitbus zit hoef ik bij ap niet mee aan te komen die is daar zo ontzettend bang voor.

ik heb bij de welkoop een vliegenspray gezien die ik misschien wel gebruiken kan, moet ik toch eerst op een spons sprayen hoor voor dat ik het kan aanbrengen dus in zijn ogen zal ik niet komen.
maar inprincipe zou je dus wel elk merk op het hoofd kunnen gebruiken?

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 13:50

jaaa , denk het wel zou niet weten waarom niet , en anders test je eerst op een klein stukje van zn hoofd of het geen irritatie of alergische reactie etc geeft

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 13:52

ik heb echt nog nooit spray ofzo gebruikt haha dus heb geen flauw idee hoe het werkt Knipoog
maar bedankt voor de tip,ik zal het proberen

daphje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 14:40

Hebben jullie al eens Noni geprobeerd??
Het heeft bij mijn pony super geholpen hij staat dit jaar voor het eerst in jaren buiten zonder deken echt super. Hij schuurt niet meer en ook zijn manen en staart komen weer terug.

Het helpt niet bij iedere pony maar dat is meestal het probleem met natuurlijke producten.
Er werd mij wel meteen gezegd dat ik het via een spuitje (die er word bij geleverd) direct in de mond moest spuiten. Als het vermengd werd met voer of water werd de werking een stuk minder. Ik heb de noisap in combinatie met de nonilotion gebruikt(gebruik het trouwens nog steeds) Van de lotion zag ik na 2 dagen al resultaat. De huid was niet meer gespannen en na een week groeide er al haar op de kale plekken. Van de nonisap zag ik op den duur dat mijn pony steeds minder ging schuren en er uiteindelijk mee ophield.

Misschien is het wat voor jullie het heeft mij in iedergeval geholpen.
Groetjes daphje

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 16:04

Daphje, ik ben geinteresseerd. Dit hebben wij nog niet geprobeerd, en ik denk dat het een poging waard is.
Wat is het precies voor spul, en waar koop je het?

randyLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 16:42

Mijn shetlander heeft eczeem in zijn staart maar ik weet niet meer of je dat nou iedere dag moest wassen en spul erin of om de dag. ?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 17:31

en je bent zelf geen verkoper van dit spul Daphje? (heb even je berichten gecheckt)

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 17:35

mmhh, tja nog nooit van gehoord, maar als het werkt.
alleen dan zo ongeloofwaardig van iemand die idd alleen maar reageerd over het zelfde spul.
aan de andere kant iets wat niet bekend ik kan ook zeker helpen.
ik heb voor kviek maar een hoofkap besteld, de arme schat kreeg aardige plekjes onder en op d'r kop.
nu is het een echte moslima. *LOL*
gr.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 17:37

precies, ik vind het ook ongeloofwaardig

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 18:48

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 18:50

dus het is kwakzalverij Ja

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 20:19

nnee joh geen kwakzalverij hoor Knipoog
zoals zoveel middeltjes hefet ap ook noni gehad, hij ging wel enorm glimmen,maar had totaal geen invleod op zijn eczeem.
net als aloe vera heb ik ook geprobeerd, wel glimmen, maar ook eczeem Knipoog

het valt te proberen, kijk alleen uit waar je de noni koopt,soms ben je via een reformzaak namelijk veel goedkoper uit Knipoog

vandaag even zonder vliegendek ap laten rennen, dus met staart en met manen!
Afbeelding
en dat ie boos kijkt komt omdat er een paard hem in de weg liep Knipoog

ben blij,het gaat goed,hij schuurd nu niet,huid en staart zien er goed uit Haha!

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 22:23

Afbeelding
kviek met d'r boett kap.
gr.

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 22:31

o gut.... hopelijk vindt ze het zelf geen enkel probleem, heb er zelf ook wel eens aan gedacht hoor.

Wie gebruikt er nog meer D-Itch? Sinds kort gebruik ik het voor m'n pony en tot nu toe werkt 't aardig goed.

Taniya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 22:38

Een supermiddel tegen zomereczeem is Insicalm. dit is geen verkooppraatje maar werkt echt en is ook nog een betaalbaar en 100 % natuurlijk heb het ook op mijn paarden uitheprobeert en het werkt echt. Kijk maar eens op www.magics-spirit.nl

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 07:15

ik denk dat de meeste eigenaren met eczeempaarden zo langzamerhand een beetje achterdochtig zijn als ze iets over 'wondermiddeltjes' horen Lachen Degene die HET middel vindt zal rijk worden Knipoog (Als ik zelf met een product zou komen waarvan ik zeker weet dat het werkt zou ik een testgroep samenstellen en voor nop het middel laten uitproberen)

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 07:34

jaaa maar als ik over dat noni een heel krantenberricht of wat het ook mag zijn en ik hoor dat de prijs ook gewoon veel te hoog is gelloof ik er niks van en als nu iedereen met allemaal middeltjes ineens komt al helemaal niet Tong uitsteken

Raya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 13:55

Mijn vader heeft een soort handeltje in Noni (voor mensen) en ik moet zeggen dat ik er niet in geloof!
Hij kan ook de spullen voor paarden krijgen maar dan zou ik zo'n 150 eurp per maand kwijt zijn als je het
echt volgens de voorschriften zou doen... Nou mij niet gezien!! Knipoog

Ik smeer veel liever mijn eigen spullen en sudocrem ben ik sinds een tijdje gaan gebruiken! Erg lekker spul
en heb wel het idee dat het werkt!

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 11:02

ajahahaah wat een leuke foto van kviek!!!!! goeie kap toch, kan je hem goed aan de deken vastzetten?

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 12:30

ellepel schreef:
ik heb echt nog nooit spray ofzo gebruikt haha dus heb geen flauw idee hoe het werkt Knipoog
maar bedankt voor de tip,ik zal het proberen

Je hebt ook vliegenspray in een roller, net als je van deo een roller hebt. Dit rol je dus over zn hoofd en kan je niet per ongeluk in zn ogen spuiten.
En je hebt vliegenspray is gel-vorm. Dus een grote pot met een soort van gel en dat smeer je met een vingers of een doekje op zn hoofd.
Het merk weet ik even niet.. het is geel Tong uitsteken. En of het werkt durf ik je ook niet te zeggen.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 12:34

die roller vond ik nooit zo goed werken die gel heb ik nog nooit van gehoort zal ik eens naar kijken Ja

M_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 13:18

ik heb ook wel eens een roller gebruikt, was een roller tegen muggen voor mensen. ik moet zeggen dat het wel hielp.
voor zn lichaam gebruikte ik ook altijd veerust, maar heb nu een veel betere oplossing: ik geef m elke dag 2 schepjes
knoflooksnippers van equi! werkt super, heeft geen last meer van vliegen of andere vervelende beesten op zn lichaam.
en heb dan een vliegenkap bij hem op.

hij schuurt alleen nog wel vaak met zn staart, gaat helemaal kapot. ik weet niet of het ecseem is, maar als k dan zn staartwortel was met betadineschampoo is het weer weg voor een tijdje..

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 13:48

bij mijn pony gaat het super, ze heeft altijd behalven met rijden eczeemdeken om en ze schuurt nu helemaal niet meer

daphje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 14:23

Dat klopt bij mijn pony heeft het wel geholpen heb ook van meedere gehoord dat het werkt maar ook gehoord dat het niet werkt ach zo is het toch ook bij mensen bij de een werkt het wel bij de ander niet.