uudje schreef:weet er iemand hier misschien eczeem/ vliegendekens te koop voor mini's? James is 81 cm.
Het gaat nu aardig goed hij schuurd iets minder, smeer hem nu regelmatig in met uiercreme en was hem met groene zeep, daar word de huid goed soepel van en trekt dan niet zo, dit werkt best goed.
Nu ben ik nog op zoek naar een deken, sowieso voor volgend jaar, maar kan maar niks vinden voor zo'n kleine uk. Heb 1 side gevonden maar die zit in engeland.
http://www.shetlandershop.nl/assortimen ... rettyPhoto

Was ik daar maar opgekomen.. Idee voor volgend jaar haha.. Deze tr*t hier krijgt hem altijd kapot/af.. Maar als ik hem eraan naai is dat onmogelijk

, en dit terwijl ze nog nooit zo vaak en regelmatig werd getraind als nu... Ze staan allemaal 24/24 buiten in het gras en ondertussen krijgen ze zelfs 's nachts hooi bij terwijl er nog meer dan genoeg op de wei staat
. Goed voeren okay, maar overdaad schaadt. Ook schuren ze allemaal! Het lijkt mij dat ze toch net iets te veel van het goede binnenkrijgen. Beetje vreemd wel, want de weides zijn speciaal ingezaaid met een gras-en kruidenmengeling speciaal voor paarden en er wordt niet echt speciaal bemest, behalve met grondstoffen die nodig blijken uit bodemonderzoek... Hooi komt ook van de eigen weides. Toch wil ik het aantal uren gras graag beperken volgend jaar om te kijken of dit een effect heeft (op het schuren en vet worden). De vraag is alleen, hoe maak ik hen dat duidelijk hè? Ze zijn nogal NH-minded en willen de paarden niet 'opsluiten'. Nou, dat kan ook niet, want er is nergens een stal ofzo, enkel een schuilstal. Maar zelfs op een kleiner stukje wei zetten, noemen ze 'opsluiten'
Wie helpt me met het vinden van goede argumenten? Links naar (NH-)sites en wetenschappelijke onderzoeken zijn een plus. Haha. Té dikke paarden en het schuren lijken mij al een goed begin