Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maaike_Ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:36

of een stuk afzetten erlangs?

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:37

nicky_rilana schreef:
misschien is het slim om er een bordje bij te hangen paard heeft schimmel niet aaien of laten neuzen? vaak als je er een gewoon bortje neer hangt niet aaiten doen ze het toch

Een bordje: 'Niet aaien ivm Rhino virus'

Dan worden mensen ook bang dat de paarden uit die wei het hebben. :D

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:37

Ik heb idd draad gespand nu. Bordje heeft geen nut, heeft er al voor Rhino gebeuren al hele tijd gestaan maar ze aaien/ voeren hem toch ondanks het bord. Zal dan nu ook niet helpen, draad is enige wat kan helpen denk ik.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:38

Ik heb het moderater team al gemaild vanmiddag, weet ook niet of het allemaal waar is, ik hoop van niet natuurlijk, maar zodra er iets bekend is zal ik het natuurlijk melden of de moderaters doen dat.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:40

Skygirl schreef:
nicky_rilana schreef:
misschien is het slim om er een bordje bij te hangen paard heeft schimmel niet aaien of laten neuzen? vaak als je er een gewoon bortje neer hangt niet aaiten doen ze het toch

Ik denk dat heel veel mensen, met name die die ff een paardje huren, geen idee hebben wat rhino is :+

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:41

rowo schreef:
Skygirl schreef:

Ik denk dat heel veel mensen, met name die die ff een paardje huren, geen idee hebben wat rhino is :+

Ivm ziekte/virus dan. :P

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:41

HenJ schreef:
aerdenhout1 schreef:
Hier is ook besoten aankomende 2 weken op het terrein te blijven en niet naar buiten te gaan.
Ook is er vermeld dat ze niet naar andere stallen mogen. Er zijn een aantal die ook nog bij iemand anders rijden.
Het gerucht gaat dat het hier vlakbij ook is uitgebroken.
Hopelijk hoor ik daar zo direct meer over.

Mocht het idd zeker zijn zou ik het ook graag willen weten. Tis dan niet zo ver van egmond vandaan.

Ik ook wel.. als dit waar is moeten wij ook maar gaan overwegen om helemaal niet meer het terrein af te gaan. Vervelend met revaliderend paard dat alleen rechtuit mag stappen en draven, maar dat is dan maar zo.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:42

Niet aaien BIJT?
Misschien een optie?
Of inderdaad niet aaien besmettelijk heeft schimmel, ook al heeft hij het niet.

Lastig, als je allemaal aaiers langs krijgt, die overal en nergens geweest kunnen zijn.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:45

Ireen_ schreef:
Ik ook wel.. als dit waar is moeten wij ook maar gaan overwegen om helemaal niet meer het terrein af te gaan. Vervelend met revaliderend paard dat alleen rechtuit mag stappen en draven, maar dat is dan maar zo.

Buitenrit is heel iets anders dan bijv. wedstrijden waar het niet altijd lukt om andere mensen ruim te passeren. Als hij goed luistert (duwt niet zomaar zijn neus in poep van andere paarden, zich los rukken en naar andere paarden rennen om te neuzen) hoeft hij zijn revalidatie niet te onderbreken hoor.

kimenragna

Sannnn schreef:
Ik heb idd draad gespand nu. Bordje heeft geen nut, heeft er al voor Rhino gebeuren al hele tijd gestaan maar ze aaien/ voeren hem toch ondanks het bord. Zal dan nu ook niet helpen, draad is enige wat kan helpen denk ik.

NIET aaien ivm besmettelijk virus?

knollentuin

Gewoon stroom op je draadje...werkt prima

amazing_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:47

Pfff ... Misschien ben ik hier gewoon te nuchter voor. Elk jaar zijn er uitbraken en tot nu toe maak ik me nog niet zoveel zorgen. Paardjes gaan gewoon de wei op aan de weg. Heb vanmorgen ook gewoon een rondje buiten gereden. 2 meisjes die mijn pony rijden mogen gewoon blijven komen. Natuurlijk heb ik ze wel gevraagd om schone kleren aan te doen als ze komen. Ik rij op dit moment toch nog geen concoursen dus dat scheelt. Maar me zorgen maken doe ik nog niet. Misschien als iedereen eens ophoudt met domweg banketstaaf en rustig afwacht wat er gaat gebeuren. Niet zo paniekerig doen en in het wilde weg wat beginnen te roepen. De media is daar dol op, dat weet toch iedereen.

Ik zal wel te nuchter zijn en dom ofzo.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:48

Bij ons op stal hangt nu een briefje dat gevraagd wordt aan alle pensionklanten om niet meer de paarden met de trailer te verplaatsen of in situaties te komen dat het paard contact heeft met vreemde paarden.
Buitenritten zijn geen probleem (mits je natuurlijk idd niet met vreemde paarden rijdt oid).

Prima voorzorgsmaatregel :-)

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:49

Aerdenhout, ik had ook al een en ander gehoord, nog geen stalnaam en dan heeft het weinig zin om een mod te pb-en. Zit met een drachtige merrie, dus hou het even goed in de gaten. Gelukkig geen verloop op stal en weinig stallen om ons heen. Ga nog wel gewoon rondje naar buiten, kom hier niet tot nauwelijks paarden tegen.

MKZ in Engeland vind ik bedreigender, als dat naar NL komt ben je goed de klos en mag een paard ook bij noodsituaties niet vervoerd (als hij in een getroffen gebied of bij MKZ gevoelige ieren staat). Hou er dan maar rekening mee dat alles wat langer dicht gaat.

juliaSC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:49

Ik heb ook last van het virus }:) Mn wedstrijd is al afgezegt volgende week ;(
Alleen ik zou het zelfde hebben gedaan k wil niet dat mn lieferd besmet word /3

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:50

Skygirl schreef:
Buitenrit is heel iets anders dan bijv. wedstrijden waar het niet altijd lukt om andere mensen ruim te passeren. Als hij goed luistert (duwt niet zomaar zijn neus in poep van andere paarden, zich los rukken en naar andere paarden rennen om te neuzen) hoeft hij zijn revalidatie niet te onderbreken hoor.

Nee, doe ik ook nog niet op dit moment :) Vooralsnog geen rhino hier dicht in de buurt en ik ga niet langs andere stallen.

gamble

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:52

amazing_lady schreef:
Pfff ... Misschien ben ik hier gewoon te nuchter voor. Elk jaar zijn er uitbraken en tot nu toe maak ik me nog niet zoveel zorgen. Paardjes gaan gewoon de wei op aan de weg. Heb vanmorgen ook gewoon een rondje buiten gereden. 2 meisjes die mijn pony rijden mogen gewoon blijven komen. Natuurlijk heb ik ze wel gevraagd om schone kleren aan te doen als ze komen. Ik rij op dit moment toch nog geen concoursen dus dat scheelt. Maar me zorgen maken doe ik nog niet. Misschien als iedereen eens ophoudt met domweg banketstaaf en rustig afwacht wat er gaat gebeuren. Niet zo paniekerig doen en in het wilde weg wat beginnen te roepen. De media is daar dol op, dat weet toch iedereen.

Nee gewoon boeren verstand gebruikt, niks mis mee!

amazing_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:54

gamble schreef:
amazing_lady schreef:

Nee gewoon boeren verstand gebruikt, niks mis mee!

Ben ook een boerenpummel. Hi hi ...

wake_up

Kan iemand mij vertellen of er de laatste 2 uur officieel een nieuw geval bevestigd is?
bij ong. pagina 100 kwam ik namelijk de link tegen naar het voorpagina-item waarin de nieuwe gevallen bekend worden, en de titel van dat topic was: [VN] Rhino uitbraak in Nederland *Update 4 maart 2012 13.54 uur*
alleen als ik op dat topic klik, is de titel opeens Rhino uitbraak in Nederland *Update 3 maart 2012 14.05 uur* :+ Dus is er nou wel of niet een update geweest? want lijkt me niet dat die titel spontaan uit zichzelf is veranderd.. :=

charlotte_L

Ik ben net terug van stal, pony eet weer goed en heeft geen koorts verder is ze gewoon levendig :j

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:55

Dat was een foutje en dat is dus aangepast, Wake_Up :) Het laatst officieel bevestigde geval, was in Woubrugge (Zuid-Holland).
Laatst bijgewerkt door Yelly op 04-03-12 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Apple

Op de eerste pagina van dit topic staat een link naar het voorpagina nieuws item dat wordt bijgewerkt. Het laatste bevestigde geval is Woubrugge.

o0loveFly0o

Vreemd dat sommige mensen er zo luchtig over doen. 'Ik woon in Friesland en ga mijn gang, want we zitten toch niet in besmet gebied'. In principe weet niemand of hij/zij in de buurt zit van besmette bedrijven simpelweg omdat niet alle bedrijven bewezen/getest zijn. Een paar dagen geleden is bekend gemaakt dat er twee nieuwe bedrijven klinisch bewezen besmet zijn één daarvan is woubrugge en één is dus nog niet bekend.
Mijn bedoeling is totaal niet paniek zaaien al hoop ik dat mensen toch even drie keer nadenken voordat ze iets doen.
Mijn paard staat in Brabant en daar zijn nog stallen waarvan bekend is dat Rhino heerst, toch moeten alle paarden op het terrein blijven. Dit is niet om paniek te zaaien maar als maatregel om rhino buiten de deur te houden en daar ben ik heel blij mee!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:56

Er zijn de laatste 2 uur geen nieuwe uitbraken bevestigd.
Dat er eerst 4 maart in de topictitel stond was een foutje van mij, ik was een dag in de war. :)

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:56

Oke, dankje voor de opheldering! :D vroeg het me al af en kwam er zelf niet uit, vandaar dus dat ik het even vroeg :D