Femke_Tweety schreef:Dan zitten we bijna in hetzelfde schuitje.
Tweet gaat ergens rond 23 april verhuizen.
Mijn planning was (met nadruk op was...) het volgende: dag of 10 voor de verhuizing starten op volle of bijna volle dosis. (2of3 zakjes)
Dat minstens 2 weken na de verhuizing vol blijven houden. En dan afhankelijk van hoe Tweet het doet gaan afbouwen. Lijkt hij nog erg stresserig pas layer gaan afbouwen, lijkt hij op zijn gemak na twee weken beginnen met afbouwen.
1 week om de dag 2 of 3 zakjes.
Dan week of 2 2 zakjes.
Dan week om de dag 1 of 2 zakjes.
Dan twee weken 1 zakje
Dan 1week om de dag 1 of 0 zakjes en dan stoppen.
Alles natuurlijk afhankelijk van wat ik zie aan klachten.
Maar goed, dat was de planning.
Tweet heeft 3 weken terug koliek gehad, moest paar dagen mey weinig ruwvoer en kreeg medicijnen die beroerd zijn voor de maag.
Kortom, toen per direct op 3 zakjes gezet (veearts gaf ook aan dat hij echt ondersteuning nodig had, vanwege de medicijnen en gebrek aan ruwvoer)
Ik was daarna van plan om vlot naar de twee te gaan, en dan vlak voor de verhuizing weer naar drie.
Maar het rommelt wat op stal waar Tweet nu nog staat. Kwaliteit hooi is ineens vrij beroerd voor Tweet, en nog zo wat dingetjes.
Heb dus maar besloten om niet te gaan klooien.
Hij blijft op drie tot na de verhuizing, en hoop dan wel het bovenstaande afbouwschema.
Mocht hij erg goed gaan misschien wat vlotter.
De plek waar hij komt is wel echt grenzend aan ideaal voor maagpatienten, en het goede weer komt er ook aan. Dat scheelt voor Tweet heel erg.
Wat bij mijn paardje heel goed werkt is om voor de grootste stress een klein schepje maagzout te geven. Neutraliseerd het maagzuur. Werkt dacht ik ongeveer 5 uur. Misschien iets om op de dag van de verhuizing om de 5 uur een klein beetje door het voer te geven?