Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
littlesannie schreef:Mag ik misschien vragen wat bloedprikken ongeveer kost? Wil mijn haf namelijk bloed laten prikken, kijken of ze nu echt IR heeft en of ze een nierprobleem heeft, ze drinkt namelijk als ze de kans krijgt de hele nacht door en plast ook de hele nacht door, de staleigenaar heeft nu haar waterbakje ingesteld dat er alleen nog maar een piesstraaltje uitkomt omdat ze anders teveel plast en dat kost ze teveel zaagsel.
Dyonne schreef:IR onderzoek was ik iets van 100 euro kwijt. Maar ik heb vanalles laten prikken. IR, vitamines, mineralen, orgaanwaarden, spierwaarden, bloed/ontstekingswaarden. Totaal nog geen 300 euro. Ja, wel een hele kostenpost, maar vooruit.
Mijn merrie dronk ook vaak veel. Toevallig toen zij 4/5 jaar was, was ze ook te dun, ribben zichtbaar. Dat zou je later niet meer zeggen..
mystery1980 schreef:als de darmen leeg zijn of juist verstopt zitten zakken ze en drukken ze op de blaas. Op de eerste foto zie ik dat de flanken zijn ingevallen, dit wijst meestal op onvoldoende darmvulling. Weet je zeker dat ze die 8 kilo ruwvoer ook binnen krijgt, ik heb het namelijk meerdere malen meegemaakt dat staleigenaren zeiden dat ze veel ruwvoer voerden maar door de kosten die belofte niet nakwamen. Zeker omdat ze ook al het water heeft verminderd zou ik eens kritisch naar het ruwvoer kijken.