tiesto zijn manen van de winter .. :
tiesto zijn manen nu : (van eergister )
dé kracht van de halsdeken 8-)
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nickeltje schreef:Ja Kinke, 6 jaar ongeveer...
Maar omdat ie zo duur is en er nu meer alternatieven op de markt dan 6 jaar geleden overwegen we toch een wat goedkopere...
[***] schreef:Ok, even een vraagje aan de kenners hier...
Ik geef les op een ponyboerderij waar we les geven op 6 pony's en een paard. Van die 7 hebben er drie zomereczeem. Van twee hiervan wisten we het bij aankoop, de derde kochten we op vierjarige leeftijd en kreeg er op haar zesde last van.
De pony die we van deze drie als eerste hadden, is een elfjarige grote C die echt bang is voor alles wat geluid maakt, pijn doet, prikt, ga zo maar door. Eerste twee jaar van alles geprobeerd, van "ze went er wel aan" is ook geen sprake. Uiteindelijk uitgekomen op Hydrocortiderm, wat maar half helpt en eigenlijk niet zo goed is.
Nummer twee (Welshje wat er pas vanaf haar zesde last van heeft) had het vorig jaar voor het eerst. Met vliegenspray en plekjes behandelen met Hydrocortiderm lukte het aardig.
Inmiddels hebben we er een Shetlander bij gekocht welke dus ook heel erg begint te schuren.
Projectleidster zweert inmidels bij Hydrocortiderm, maar aangezien het niet voor paarden bedoeld is, aanbevolen wordt het maximaal 2 weken te gebruiken én het maar half helpt, wil ik IN IEDER GEVAL voor de laatste twee wat anders hebben.
Dus: Wat zouden jullie aanbevelen? Dekens zijn geen optie in verband met het dag en nacht op de wei staan.
(Mochten jullie overigens iets voor de nerveuze C-pony weten ter vervanging voor Hydrocortiderm, hoor ik het ook graag. Let op dat dit dus niet moet stinken, geen geluid moet maken, niet moet prikken, geen pijn mag doen.)
areke schreef:Wie weet waar de ivanhoe deken nog meer te koop is dan alleen bij de paardendrogist.
ellepel schreef:laartjuh insol is al bekend hier in dit topic hoor, en klopt dat het bij sommige dieren werken wil.
ik ken er alleen ook ene heleboel waarbij insol helemaal niks uithaalde.
en jouw pony schuurd toch nog steeds wel als die op stal komt?
dan lijkt me dus dat het echt niet voor 100% weg is.
ap schuurt minimaal.beetje zijn hals maar valt me nog heel erg mee