Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Jannepauli schreef:Gebruiken jullie geen schuurmatten ( Equine Scratcher) om te voorkomen dat staart en manen beschadigen en de huid verwond raakt?
Ze zijn verkrijgbaar bij de paardendrogist - op You Tube staan verschillende filmpjes ( Equine Scratcher of Post Scratcher)..
intel_1x schreef:Met die dagen van 32 graden gaat bij mij de deken echt wel af. Ze zweten zich dan te pletter onder de deken. met 25 graden niet gelukkig. Geluk is dat met warme zonnige dagen de mugjes overdagzich ook niet laten zienverder kan de deken altijd op. Ook met regen. De deken is snel drogend. Alhoewel bij langdurig hevige regenval ik de deken ook even af doe voor mijn eigen gemoedsrust. Als mijn paard in de kudde liep en lichte klachten had, dan zou ik missch eerder kiezen voor Derfen. Dat kun je op gegeven moment om de 3 a 7 dagen opdoen. De goede exceemdekens zijn bestand tegen andere paarden. Vooral de Rsih. Dit jaar is het bij mijn paard super gegaan. Tot juli helemaal jeukvrij en geen deken. Daarna parttime deken;-) nadeel van deken vind ik dat ze minder snel groomen, niet in zand rollen en de manen verstikken, waardoor ze slecht groeien. Hebben jullie dit ook, of zou dat per deken verschil maken?
tweety_be schreef:De Equine Scratcher vind ik een goed idee, alleen beetje duur... De paarden bij ons schuren namelijk aan de schuilstal (ding heeft al afgezien) en dan vooral aan de wanden opzij. Dat is in totaal wel een flinke oppervlakte om die met matten te gaan 'beplakken' haha. Dat wordt 'em niet vrees ik.
Anne. schreef:Hoe zijn jullie ervaringen met Befix? Ik heb momenteel Derfen voor mijn schimmelmerrie, maar dat wordt me toch een partij vies en smerig. Ben erg benieuwd naar Befix. Welke producten gebruiken jullie?
Jannepauli schreef:Je hoeft er zeker geen hele wand mee vol te plakken - één of twee plaatjes zijn genoeg - paard weet die echt wel te vinden!