Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kimenragna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:00

Barcelano schreef:
Ik vind dat je beter het risico tot het minimale kan berperken door maatregelen te nemen.
Tuurlijk is het virus er altijd en en komt het rond deze periode omhoog net als droes.
Daarom is meldings plicht helemaal niet zo gek.
En als je een beetje coulant bent dan meldt je het als het op het bedrijf aanwezig is.
Ik vind het niet netjes als je er laks mee omgaat met de houding vliegt bij ons wel over.
We houden allemaal paardene en willen het beste

Bij ons op stal zijn er ook maatregelen getroffen.
Geen paard mag het erf op of af.

helemaal mee eens!
Hoorde vandaag al weer meedere plaatsen en bedrijfsnamen. Hoop dat hier snel wat duidelijkheid over komt
Laatst bijgewerkt door kimenragna op 04-03-12 16:04, in het totaal 2 keer bewerkt

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:01

nicky_rilana schreef:
rhino is na 7uur weg, op kleding of zo langer kan het dan niet overleven

Ik lees hier op bokt het item over rhino heel wat anders. Daar staat dat na 7 uur op kamertemperatuur de helft van het virus dood is, maar nog wel paarden kan besmetten. Duzzzz....

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:02

kimenragna schreef:
Barcelano schreef:
Ik vind dat je beter het risico tot het minimale kan berperken door maatregelen te nemen.
Tuurlijk is het virus er altijd en en komt het rond deze periode omhoog net als droes.
Daarom is meldings plicht helemaal niet zo gek.
En als je een beetje coulant bent dan meldt je het als het op het bedrijf aanwezig is.
Ik vind het niet netjes als je er laks mee omgaat met de houding vliegt bij ons wel over.
We houden allemaal paardene en willen het beste

Bij ons op stal zijn er ook maatregelen getroffen.
Geen paard mag het erf op of af.

helemaal mee eens!
Hoorde vandaag ook al dat het in *** en *** is? iemand hier al wat van gehoord of dit klopt?

geen plaatsnamen noemen...eerst zelf onderzoeken of de geruchten waar zijn...dat had je kunnen zien dat wassenaar geen rhino is....en kunnen lezen dat plaatsnamen niet mogen
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 04-03-12 16:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Plaatsnamen verwijderd die niet bevestigd zijn.

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:03

Dat het in Wassenaar is is iig niet waar

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:03

Misschien is het in het nieuws omdat de OS er aan komt :+
Op Tv hadden ze al Hans Peter geintervieuwd erover....

Elk jaar zijn er geloof ik wel gevallen.
Maar tegenwoordig zit de media overal;)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:05

Pffft, het is al een dagtaak voor de mods om dit topic in de gaten te houden omdat de meesten gewoon niet lezen en maar domweg posten en 'paniek zaaien'. 8)7

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:08

Teddy321 schreef:
er word door de mods al 1000000 x gevraagt geen namen te noemen
de helft kan niet lezen volgens mij

Zou er maar nix van zeggen, dan heb je namelijk een slecht humeur volgens bepaalde bokkers.[/quote]

omdat de mods elke keer de namen weg halen en ik al weet niet hoevaak gewaarschuwd hebben.
wil je zo graag dat ze dit topic opslot doen?

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:09

knollentuin schreef:
idd dit is ook wat ik tegen iedereen hier om me heen vertel, maar als ik dan in een artikel op internet lees dat de neurologische vorm al in geen 20 jaar is gesignaleerd in nederland...denk ik waar halen die de informatie vandaan.. voordeel van internet is de bereikbaarheid voor iedereen van al het nieuws, nadeel van het internet is de bereikbaarheid voor iedereen van al het nieuws.... %)

Dat is ook niet waar.. Niet zo lang geleden was het op een stal met politiepaarden meen ik, een paar jaar geleden is de neurologische vorm hier in de omgeving geweest, het duikt ieder jaar op (vooral begin en eind van de winter).
Nu ook gaat het om verschillende virussen/varianten, die hebben dus ook nog eens niks met elkaar te maken.

Op wedstrijd gaan of je paard verhuizen nu vind ik onverstandig, maar komop.. naar buiten gaan als je niet in besmet gebied zit en geen paarden tegen komt onderweg moet geen kwaad kunnen. En natuurlijk laat je je paard niet in poep van een vreemde snuffelen, dat moet je nooit doen. Als jij buiten loopt kun je ook geen griepvirus oplopen van iemand anders die 2 km verderop loopt en daar een keer niest. Wel als je in een drukke trein zit, vergelijkbaar met wedstrijdterrein of binnenstallen.
Laatst bijgewerkt door Ireen_ op 04-03-12 16:13, in het totaal 1 keer bewerkt

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:12

Ireen_ schreef:
knollentuin schreef:
idd dit is ook wat ik tegen iedereen hier om me heen vertel, maar als ik dan in een artikel op internet lees dat de neurologische vorm al in geen 20 jaar is gesignaleerd in nederland...denk ik waar halen die de informatie vandaan.. voordeel van internet is de bereikbaarheid voor iedereen van al het nieuws, nadeel van het internet is de bereikbaarheid voor iedereen van al het nieuws.... %)

Dat is ook niet waar.. Niet zo lang geleden was het op een stal met politiepaarden meen ik, een paar jaar geleden is de neurologische vorm hier in de omgeving geweest, het duikt ieder jaar op (vooral begin en eind van de winter).
Nu ook gaat het om verschillende virussen/varianten, die hebben dus ook nog eens niks met elkaar te maken.

als je heel goed leest zeg ik dat toch ook../ dat het in dat artikel op internet niet klopt wat er staat?....

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:13

Ik heb vandaag gewoon Nog Rondje buiten gedaan!! maar iedereen rijdt hier gewoon Nog buiten,!!
ik ben ook zo iets totaal geen paniek !! Ik rij me rondje en zet me paard gewoon Weer op stal.. Dus geen wreemde mensen ofz of paarden hij mag gewoon nog met de paarden de pedock/wei op die al jaar bij hem op de wei staan !

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:13

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:14

knollentuin schreef:
Ireen_ schreef:

als je heel goed leest zeg ik dat toch ook../ dat het in dat artikel op internet niet klopt wat er staat?....

Ja :D Ik bedoel ook dat dat artikel niet klopt.

knollentuin

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:14

ok...

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:15

SuperRoos schreef:
De laatste pagina's niet meer gelezen maar weet niet of deze link al geplaatst is?

http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=140339

Wierden wacht dus op officiële bevestiging... (abortus variant)

Die zou vrijdag al bevestigd zijn. En deze stal is hier al vaker genoemd. Daar waren vorige week iig al 7 verworpen veulens.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:15

silverbrumby schreef:
dus niet als je een buitenrit gaat maken. (Ja als je een besmet paard tegenkomt die aan jou paard neusd :S )

of als het passerende paard een keer stevig briest.. (dat is ook de reden dat wedstrijden afgelast zijn, met losrijden laat je ook niet neuzen natuurlijk ;) )

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:16

Dyonne, ik ken zo al 5 eigenaren van maneges/pensionstallen noemen die bokt helemaal niets vinden. Ik kan me voorstellen dat het er meer zijn. Als mensen tegen kennissen liegen over rhino abortus dan verbaasd het me niet dat ze het tegenover jullie ontkennen of geen toestemming tot publicatie geven. Over 1 stal is hier stevig gediscussieerd vooral omdat de stal het tegen bepaalde personen heeft toegegeven en tegenover de nieuwsredactie heeft ontkent. Aangezien ik aan de andere kant van nederland woon, weet ik niet welk bedrijf het betreft.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:17

vrouwke schreef:
Teddy321 schreef:
er word door de mods al 1000000 x gevraagt geen namen te noemen
de helft kan niet lezen volgens mij

Zou er maar nix van zeggen, dan heb je namelijk een slecht humeur volgens bepaalde bokkers.

omdat de mods elke keer de namen weg halen en ik al weet niet hoevaak gewaarschuwd hebben.
wil je zo graag dat ze dit topic opslot doen?[/quote]
Nee, vandaar dat ik er ook wat van gezegd heb!
Je zal maar bv op vakantie zijn, ff meelezen op bokt, en dan zien dat de stal waar jou paard staat Rhino heeft! En zo'n uitspraak is dan alleen gebaseerd op geruchten!! Dan wordt je toch gek van ongerustheid?
Daarom vroeg ik Lyss ook dit achterwege te laten.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:19

Hier is ook besoten aankomende 2 weken op het terrein te blijven en niet naar buiten te gaan.
Ook is er vermeld dat ze niet naar andere stallen mogen. Er zijn een aantal die ook nog bij iemand anders rijden.
Het gerucht gaat dat het hier vlakbij ook is uitgebroken.
Hopelijk hoor ik daar zo direct meer over.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:19

rowo schreef:
Die zou vrijdag al bevestigd zijn. En deze stal is hier al vaker genoemd. Daar waren vorige week iig al 7 verworpen veulens.

Ok, hopelijk wordt het nu na dit artikel wel officieel bekend gemaakt als de uitslag er is.. (al geeft jouw bericht dat ook al wel aan....)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:20

oh, als dat zeker is stuur je me dan een pb aerdenhout?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:20

Waarsch komt het nog wel naar buiten.... we wachten rustig af.

HenJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:24

aerdenhout1 schreef:
Hier is ook besoten aankomende 2 weken op het terrein te blijven en niet naar buiten te gaan.
Ook is er vermeld dat ze niet naar andere stallen mogen. Er zijn een aantal die ook nog bij iemand anders rijden.
Het gerucht gaat dat het hier vlakbij ook is uitgebroken.
Hopelijk hoor ik daar zo direct meer over.

Mocht het idd zeker zijn zou ik het ook graag willen weten. Tis dan niet zo ver van egmond vandaan.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:33

Ben het niet denken aan anderen wel zat. Hier voor aan de weg zit een stalhouderij die zijn poorten als 1 van de weinige paarden bedrijven hier in de regio niet gesloten heeft. Mensen uit het hele land komen daar dus heen om paarden/ pony's te huren.
Okee, dat is tot daar aan toe.. Maar ik zie nu voor de 2e keer deze week dat mensen bij het hek bij mijn paard gaan staan om dat lieve paardje te aaien of het paard waar ze op rijden te laten neuzen met mijn paard. :(
Ik zaai geen paniek en hou mijn paard thuis uit voorzorg. Onder het motto beter voorkomen dan genezen. Maar als dan dit gebeurd dan word ik pisnijdig... Vooral omdat die mensen mij ook nog gek aan kijken dat ik redelijk boos reageer. _-:(

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:36

misschien is het slim om er een bordje bij te hangen paard heeft schimmel niet aaien of laten neuzen? vaak als je er een gewoon bortje neer hangt niet aaiten doen ze het toch

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:36

@ Sann: k zou ff een bordje ophangen en een draad spannen zodat ze iig niet meer kunnen aaien, voeren of een paard laten neuzen.