Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
chalinka schreef:mijn oudste paard heeft ook zomerexzeem maar groot probleem, nu ze een veulen heeft mag ze geen deken meer op hebben dus ja altijd maar inspuiten en sprayen, maar ja of dat goed helpt
MSophie schreef:chalinka schreef:mijn oudste paard heeft ook zomerexzeem maar groot probleem, nu ze een veulen heeft mag ze geen deken meer op hebben dus ja altijd maar inspuiten en sprayen, maar ja of dat goed helpt
waarom mag ze geen deken op als ik vragen mag ?
als je goede eczeem deken heeft dan kan het veulen gewoon bij de uiers hoor !
chalinka schreef:ik hoop dat het er snel op kan, want zit ook nog scheur in, want vorig jaar mei kocht ik haar en stond ze al vol schuurplekken (ze was mishandelt geweest)
lot255 schreef:ellepel schreef:de zeewater tip ken ik,maar ik heb hem gehoord dat je dan een kilo zeezout moet oplossen in 5 liter water en je pard daarmee dus moet insmeren..die 5 liter zit ik nu over te twijfelen trouwens, kon ook nog wel eens zijn dat de oplossing sterker was en het 2 liter water was en 1 kilo zout.
maar prikt dat dan niet heel erg bij je paard? hoevaak zou dat dan moeten op een dag, moet het intrekken? erover gieten?
Lennox schreef:De subli zonder bevat geen melasse maar wel een behoorlijk % koolhydraten die eigenlijk ook gewoon suikers zijn. Ik zou het mijn eczemer niet geven.