Idifix schreef:Ik meld me ook. Da heeft net gebeld en test was jammer genoeg positief voor onze haf.
Moesten nadenken of we gaan starten met de medicatie of niet ?
Mijn idee zou zijn van wel maar vroeg me toch af zijn er mensen die het ook zonder de medicatie doen ?
Hier ondanks een net aan positieve testwaarde, en zeer weinig merkbare klachten toch met medicatie gestart ruim 2 jaar geleden. Da noemde het na overleg een twijfelgeval. Na wat speuren en info hier in het topic toch ervoor gekozen om voorzichtig te starten en te zien wat het deed voor paardlief. Nou duidelijker had Paardlief niet kunnen zijn. Vanaf dag 3 jat ze nog net niet het stukje brood/ ontbijtkoek met Pil uit onze handen.
En dit is ze blijven doen. na een poosje zag ik dat er toch meer rust in kwam. Het is nu eenmaal een Personality. ze was minder extreem op een goede manier. Ze staat voor haar formaat op een relatief lage dosis omdat ze overal bijzonder gevoelig op reageert. En dat gaat goed. Ze glanst, heeft lol, is haar eigen prettig gestoorde zelf, en bijzonder lief. Alleen heeft ze op de nieuwe stal geprobeerd de toko over te nemen. en dat is haar qua dieren gelukt.
( En dat voor een voormalig onderdeurtje en schijtlijster 1e klas ) En dat met 1/4 voor een robuuste Gelderse merrie van +/- 1.63m.
Dit jaar voor het eerst met de seasonal rise verhoogd naar 3/8 , en ook weer rustig opgebouwd. Paard doet het goed, voelt zich kiplekker. En dat is mij heel wat waard.
Dus ja ik zou zeggen ja wel heel voorzichtig op medicatie zetten. En kijken wat het doet.