[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

intel_1x

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 12:59

Ik heb ook de rsih, missch ligt het meer aan kwetsbaarheid haar van het paard.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 13:23

mijn weidegenoot heeft ook de RSIH, maar daar stikken de manen toch wel een beetje :j

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 13:49

Ik denk dat het komt door die halve maat kleiner... Vorig jaar was ze echter alles al zo goed als kwijt, dus ik kan niet echt vergelijken met dit jaar. De deken is nu iig af... De tweede rambo is óók gesloopt... Heeft welgeteld vier maanden geleefd. Ik ga van de week wsl de EJ versie halen, voor als... ik hoop deze nog een beetje te kunnen herstellen. Maar ik heb het idee dat ze even veel (of nu even weinig) met als zonder deken schuurt...

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 13:55

Hoi Roanne
Ben blij dat Siggy bij jou staat en wel een kans krijg ik weet hoe vervelend ZE kan zijn mijn vorige gelders merrie had het ook.
Als ik geweten had dat Yfke ZE door fokte (als het van haar komt tenminste) was ik nooit met haar gaan fokken maar helaas doen dat veel mensen wel met paarden die iets mankeren of het nu Ze is of wat anders en daar kan ik me dus echt dood aan ergeren maar goed.....
Dikke knuffel voor Siggy

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 16:26

nou,mijn pony schuurt nog steeds niet.. *\o/* ,wat een bof dat /3 nu aan de kust woont!

de wondjes gaan helen,manen en staart gaan groeien..ik heb dikke hoop dat het alleen met wat vliegenspul,af en toe eens wassen en misschien wat lotion goed onder controle te houden is en blijft.

taggart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 17:00

Met Kelsey gaat het gelukkig heel goed, de RSIH doet het super bij haar
Dus manen en staart zien er geweldig uit, wel heb ik het idee dat de haren meer lijden onder de RSIH als onder de Pagony, maar goed ik ben al zo blij dat het verder super gaat en de deken blijft ook goed liggen
En tot nu toe alleen 1 klitteband bij hoofd gemaakt en klitteband op de borst
Op buik en voorpluk spuit ik wat anti jeuk spul regelmatig en dat helpt goed, alles weer genezen en tot nu toe schuurt ze niet meer, alleen is ze de voorpluk wel bijna helemaal kwijt snik snik

Helaas begint Baylyn sinds een paar weken ook een beetje jeuk te krijgen, dus ik ben heel bang dat ze dit toch van moeders heeft geerfd
De staart is nu weer onder controle door regelmatig in te spuiten en de manenkam jeukt een beetje, wondjes zijn gelukkig wel weer genezen
Maar ze heeft nu aan oor een flink wondje
Ik spuit haar nu ook maar veel in met anti jeukspul en heb toch maar een deken voor haar besteld
De EJ , ik hoop alleen dat die past, 1 maatje kleiner als mams, ze is wel even groot , maar iets korter in lijf en nog niet zo fors, dus effe duimen, want deze was in voorraad

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 19:30

Ik geef mijn paarden al een jaar weidebigs van masterhorse (duits merk) en in de winter vit/mineralen suplement extra bij van hetzelfde merk, mjah het is wat onpraktisch vanuit duitsland enzo }:0 al moet ik zeggen service is wel echt super en zo duur zijn ze ook niet dus jah ik ben geowon beetje aan het rondkijken of ik iets beters/gelijkwaardigs vind.

nu las ik dat aantal van jullie marstall force geven als vit/min supl, tevreden over? ik denk ik erover die te kopen en dan misschien zakje exzeemmusli bij voor mijn welshje wat snel invalt en dus ZE heeft. mensen met andere vit/min supl? ze krijgen hier goed hooi van eigen weide dus ben daar redelijk zeker over dat ze geen mega krachtvoer hebben maar jah altijd wat onzeker over de vit/min dus ik geef graag iets bij. hopelijk hier wat tips

verder doet mijn exzemer het prima eigenlijk, doe minder als vorig jaar beperk me zeer lui :+ tot het enkel om de 4/3 dgn insmeren met derfen en dat gaat goed ok ze schuurt wat en ok niet perfecte manenkam en wat gebroken haren opzij mjah ik ben heel tevreden over _/-\o_
hieronder fototje :D uiteraard heb ik de manenkam (niet netjes) geknipt op die hoogte want ik hou niet van lose sprietels en dat smeert gewoon veel prettiger en t staat haar vind ik persoonlijk, hier dus ook maar minimale schade bij de ogen (vorig jaar waren die zwarte plekken groter)
edit: voor de mensen met een wit paard die twijfelen over smeren met derfen, JA de plekken die je smeert worden smerig bruin van 8-)
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 19:36

iemand enig idee welk vliegen/exzeemdeken heel sterk is? het is voor flint, die heeft exzeem maar is nog maar 3 en heeft al wat dekens gesneuvelt

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 20:22

Het lijkt wel of mijn paard net jeuk begint te krijgen door de deken ... Iemand dit ook al eens gedacht?

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 08:15

Ik heb dat idee ook... Dat Tapi meer jeuk had door de deken, zweten en smeersels dan nu alleen met smeren. Ook als de deken gewassen was (en goed uitgespoeld uiteraard...).

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 08:20

Hmm ik krijg Zyta's ogen maar niet goed :\

Geen wondjes, maar wel haarverlies dus donkere plekken onder de ogen ter grootte van een hand :\

Ze heeft nu een vliegenkap op en smeer haar gezicht in met uiercrème omdat zowel derfen als befix niet lijken te helpen hmm...

Nog iemand tips?

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 10:26

misschien even niet smeren en alleen de kap ophouden of denk eens aan het nieuwe geurhangertje van NAF

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 10:43

geurhangertje NAF?

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 10:52

NAF heeft voor 14 euro 2 geurhangertjes met citronell om aan een halster te hangen of in de manen te vlechten,het is 6 weken werkzaam.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 10:54

en is er ergens bewezen dat deze effectief werken? :-)

Want ik heb reeds de ervaring met citronell dat het helaas geen bal helpt :n

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 12:05

Zo. Na een aantal weken onder de nieuwe RSIH en slechts 4 behandelingen met Derfen lijkt een wonder geschied. Depla had altijd een favoriet schuurplekje. De manen waren nog wel lang, maar ze schuurde ze wel altijd broos en in de klit. Dit is compleet verdwenen! Ook de schilfering is weg! *\o/*
Eindelijk goed nieuws dus.

Helaas heeft de arme meid nu een peesblessure opgelopen, waardoor ik haar geen regelmatige beweging mag geven. Haar ZE wordt dus wel meteen gigantisch op de proef gesteld met die volledige rust. Weg met echt alle suikers, nog zwaarder op weiderandsoen en hopen dat we de winter heelhuids halen...

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 13:18

Eeeeh juist.... Dat Sectolin Sweet-itch kan de prullenbak weer in!
Mijn paard begon juist gelijk met schuren zodra ik het erop deed, staart weer helemaal kapot. -O-

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 15:38

Dat spul vind ik echt niet werken. :n

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 15:42

Gebruiken jullie geen schuurmatten ( Equine Scratcher) om te voorkomen dat staart en manen beschadigen en de huid verwond raakt?
Ze zijn verkrijgbaar bij de paardendrogist - op You Tube staan verschillende filmpjes ( Equine Scratcher of Post Scratcher)..

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 16:21

daNiielle_ schreef:
Eeeeh juist.... Dat Sectolin Sweet-itch kan de prullenbak weer in!
Mijn paard begon juist gelijk met schuren zodra ik het erop deed, staart weer helemaal kapot. -O-

Dat is dat vettige bruine spul of niet, die olie? Daar ging Bailey ook van schuren en het vlekt als een gek, alles was later vettig. Zelfs waar ik niet had gesmeerd. Vies goedje :7

glindaofoz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 16:42

Mijn merrie Glinda heeft ook Zomerexceem. Ze krijgt bij ons een hele schrale wei stro en beetje hooi. Verder een gebroken natuurgranenmengsel 2kg per dag om toch een beetje energie binnen te krijgen. Een deken heeft ze wel gehad maar onze ervaring is dat dit niet echt hielp bij haar sterker dat ze dan nog meer schuurt. Dus heeft ze geen deken meer. Ze heeft door de voeding wel minder last echter wij denken dat het ook met hormonen te maken heeft want rond haar hengstigheid wakkert het aan en wanneer hengstigheid voorbij is is het weer over. Helaas wel een kale staart door eerder schuren maar nooit wondjes en inmiddels schuurvrij

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 16:48

Citaat:
Dat is dat vettige bruine spul of niet, die olie? Daar ging Bailey ook van schuren en het vlekt als een gek, alles was later vettig. Zelfs waar ik niet had gesmeerd. Vies goedje :7

Denk dat je de Derfen bedoelt. S-I is doorzichtig, gel-achtig

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 18:02

Het heeft wel iets een donkere kleur. Lijkt eigenlijk gewoon zeep.
Als het opdroogt wordt het nog viezer... Door Tea Trea shampoo leek alles trouwens wel gelijk een stuk rustiger. :)

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 18:16

Nee ik weet wat derfen is, dat staat hier ook in de kast.

Ik heb hier ook een sweet itch staan, gele verpakking geloof ik. Die bedoelde ik maar weet dus niet welk merk dat is. Die is doorzichtig tot je hem schudt. Dan mengt het donkere goedje zich met de 'olie' en heb je een vette donkere olie.

Anne.Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 20:52

Hoe zijn jullie ervaringen met Befix? Ik heb momenteel Derfen voor mijn schimmelmerrie, maar dat wordt me toch een partij vies en smerig. Ben erg benieuwd naar Befix. Welke producten gebruiken jullie?