Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Femke_Tweety schreef:Tweet staat sinds gisteren weer op volle dosis helaas.
Was gisteren erg beroerd, dierenarts erbij geweest. In ieder geval gaskoliek, mogelijk met zweren weer. En als hij al geen zweren had, kon ik er gevoeglijk vanuit gaan dat dat zou gaan gebeuren, vanwege tijdelijk niet mogen eten en pijnstilling.
Vandaag was hij wat fitter dan gisteren. Nog niet optimaal, nog vrij gassig. Maar wel veel rustiger.
Heb afgelopen nacht dus deel van de nacht op stal gezeten, en vandaag overdag ook groot deel van de dag. 't blijven toch wel echt zorgenkindjes, die maagdarmpatienten.
Wel interessant gesprek met dierenarts over nieuw middel tegen zweren. Is sinds week of 3 in nl, en zij is een van de aanjagers geweest om het in nl te krijgen.
Ik vraag nog even wat dingen na (zodat ik geen onzin vertel), en dan deel ik de info hier uiteraard ook!
zerena schreef:Vraagje voor de ervaren mensen hier.
Mijn paard staat inmiddels op de abprazole.
En hij is helemaal van de brok af (al een tijdje) en krijgt daarvoor in de plek zemelen met luzerne.
Toch zou ik hem nog graag iets dikker willen zien, wat zouden jullie erbij voeren?
Bietenpulp? (vind ik een beetje eng)
mabel94 schreef:Ik meld mij hier ook even. Na een jaar tobben met mijn merrie met bloedwormen, was ik het zat en heb ik een afspraak gemaakt bij de kliniek om haar te laten onderzoeken. Gister heeft mijn paard bij de diagnoses waar we al een jaar mee bezig zijn (bloedwormen en Diatase) ook nog een de diagnose maagzweer gekregen. Heel fijn dus. Nu een kuur Gastrogard geven. Ik heb gister bij mijn voerhandelaar een zak Gastro+ gehaald, mijn paard is erg gevoelig op der buik. Ik hoop dat het iets gaat doen. Ik vind het voer er goed uit zien en mijn kieskeurige merrie eet het goed. Ze eet namelijk slecht voor een paard en eet bijna alle krachtvoer met lange tanden maar de Gastro+ gaat er gemakkelijk in. Ik houd jullie op de hoogte.
henshem schreef:mabel94 schreef:Ik meld mij hier ook even. Na een jaar tobben met mijn merrie met bloedwormen, was ik het zat en heb ik een afspraak gemaakt bij de kliniek om haar te laten onderzoeken. Gister heeft mijn paard bij de diagnoses waar we al een jaar mee bezig zijn (bloedwormen en Diatase) ook nog een de diagnose maagzweer gekregen. Heel fijn dus. Nu een kuur Gastrogard geven. Ik heb gister bij mijn voerhandelaar een zak Gastro+ gehaald, mijn paard is erg gevoelig op der buik. Ik hoop dat het iets gaat doen. Ik vind het voer er goed uit zien en mijn kieskeurige merrie eet het goed. Ze eet namelijk slecht voor een paard en eet bijna alle krachtvoer met lange tanden maar de Gastro+ gaat er gemakkelijk in. Ik houd jullie op de hoogte.
Wat ik jammer vind, is dat gastro+ een brok is. Omdat paarden dit al gauw te snel eten en dat is weer slecht voor de maag. Maar goed, ik ben benieuwd naar alle ervaringen. Als die positief zijn, probeer ik het ook misschien.