Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
marjoleinft schreef:pony heeft eczeem deken om.
en spuit hem elke dag in met bremse bremse.
paarden staan nog niet op het land,
nu krijgen ze smorgens en savonds kuilgras.
en krijgt een halve basis brok en een halve muesli.
marjoleinft schreef:wie weet nou echt welk zalfje helpt tegen de jeuk??
me pony word er knettergek van.
ik smeer vanalles maar niks lijkt te helpen.
wie o wie weet er raad.
lot255 schreef:mijn haflinger heeft al zo ongeveer 6 jaar zomerexeem, maar niks helpt, dekens en al worden kapot geschuurd, al doe middeltjes helpen ook niks. hij schuurt zijn manen en staart tot bloedens toe echt super zielig, ik was hem elke dag met betadine shampoo en laten hem ieder jaar inspuiten door de veearts met een of ander iets tegen de jeuk, dat scheelt altijd wel een beetje,
maar heeft iemand nog iets van een middel of tip dat bij hun paard werkte tegen de jeuk
ik las trouwens ergens dat als een paard niks had om tegen te jeuken het niet zou krabben, maar dat is onzin, die van mij kan met zijn achterbeen bij zijn manen komen en kan dat niet, blijven ze net zo lang op de grond rollen dat ze ook wondjes krijgen
xxx
ellepel schreef:de zeewater tip ken ik,maar ik heb hem gehoord dat je dan een kilo zeezout moet oplossen in 5 liter water en je pard daarmee dus moet insmeren..die 5 liter zit ik nu over te twijfelen trouwens, kon ook nog wel eens zijn dat de oplossing sterker was en het 2 liter water was en 1 kilo zout.