Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
elinax21 schreef:ik baal. vandaag zijn eerst onze shethengstjes gecastreerd. blijkt de 3 jarige een klophengst maar doordat de ingedaalde bal goed doorbloed werd was hij extra groot, waardoor ik altijd gedacht had dat er 2 hingen! hopen dat de 2e nu alsnog snel indaald dan wordt die ook weggehaald. zit niet te wachten op een operatie natuurlijkiemand een idee of de kans groter is dat die indaald nu de 2e weg is?
daantjuhhh schreef:Mijn hengst is vanmorgen gecastereerd!
Hij had 2 mega ballen en tijdens de operatie (liggend) kneep hij aardig zijn ballen in en maakte het de DA behoorlijk moeilijk!
Onder narcose gaan ging prima, eruit komen echter was een heel ander verhaal.
Toen hij wakker was heeft hij eerst 20 minuten zo gelegen.
Daarna heeft hij even opgestaan en 10 meter gelopen, toen viel hij weer om.
Toen heeft ie 30 minuten op z'n kont gezeten (precies met zijn hak tegen zijn zak uiteraard)
En toen heeft ie nog een half uur mega lopen wankelen, het was net alsof hij op de schaatsbaan stond!
Traver zat er al in
Is dat altijd zo dat dat zolang duurd?
Needje schreef:Hmm, mijne stond al voor de DA er erg in had. (niet na castratie, maar andere operatie)
Maar ik denk dat dat per paard verschillend is.
Needje schreef:Arm dier.![]()
Needje schreef:Super!
daantjuhhh schreef:Nou?? Volgens de DA waren het enorme joekels..
Ik citeer: Sodejuh, wat een mega joekels, da was een echte!!!
angeIique schreef:daantjuhhh schreef:Nou?? Volgens de DA waren het enorme joekels..
Ik citeer: Sodejuh, wat een mega joekels, da was een echte!!!
Hoe heette die dierenarts ?Ik geloof je wel, maar ik kan me bijna niet voorstellen dat iemand die 6 jaar gestudeerd heeft een paar ballen omhoog houd en zegt: "Sodejuh, wat een mega joekels"
paardpony schreef:mijn vz hengst is een klophengst. Is het nodig om hem te castreren als hi bij 2 merries staat?
_marlies_ schreef:het najaar castreren heeft als voordeel dat het niet zo warm is en er dus geen vliegen zijn, mindere kans op ontsteking dus waarom zou je dan nog wachten tot het voorjaar is
paardpony schreef:ik weet al genoeg