Wonderdokter of kwakzalver; een avondje met Leen Taal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

EstherHegt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 21:14

Ik heb de bloeduitslagen niet bij de hand van mijn merrie die in december is overleden, wel ging het om een uitgebreid onderzoek, ze had een zeldzame ziekte, die enkel bij koudbloeden voorkomt. Kosten waren 49 euro per compleet onderzoek. Het ging echt om een uitgebreid bloedonderzoek, leverwaarden, nierwaarden, bloedarmoede en noem maar op, alles wat je kunt testen. Het was beslist geen 150 euro.
Dankje Ellepel, ik had nier niet eens aan gedacht om deze kosten van bloedonderzoek te vergelijken.
Ter informatie, deze merrie was een eczemer, maar pas in november toen haar hele metabolisme op hol sloeg.

ellepel

Re: Wonderdokter of kwakzalver; een avondje met Leen Taal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 21:58

ik ga es informeren bij mijn veearts wat een algeheel onderzoek bij hem kost, dan kan nooit en te nimmer 150 euro zijn.

die Leen Taal gaat vast elk jaar wel vier keer ver weg op vakantie

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 22:39

Een paar jaar terug heb ik een heel uitgebreid bloedonderzoek laten doen bij onze merrie.
Bleek de ziekte van Cushing te zijn.
Kosten rond de 50 euro.

Afhankelijk van wat er onderzocht moet worden kan dat de prijs neem ik aan wel behoorlijk beinvloeden.
Maar 150 euro heb ik zelf nog nooit voor een onderzoek meegemaakt.

EstherHegt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 22:54

Nope, ik kan met het ook niet goed voorstellen, ik was natuurlijk wel veel meer geld kwijt omdat er ook is verdoofd, gescand en biopten zijn genomen, maar daarom weet ik nog goed dat dat bloedonderzoek ongeveer 50 euro was.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 23:28

ellepel schreef:
die Leen Taal gaat vast elk jaar wel vier keer ver weg op vakantie

Hij heeft een vrouw met een dure hobby .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 09:47

Volledig bloedonderzoek, 2 onderzoeken wel te verstaan, vele buisjes bloed, weet niet meer wat en hoe, 50 euries. Was wel 3 jaar terug, maar zal niet ineens 150 euries zijn. Man o man.....

sherwood

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 11:00

sassefras schreef:
sherwood schreef:
hahaha hij was het toch ook die met een pendel je bloedwaardes ging bekijken?

dit ga je niet menen, heb ik driehonderd euro aan een zw(pendelaar) hoe kan ik er ook intrappen hihihihih

sas

jawel
het heeft hier op bokt gestaan, ik zal het even opzoeken.
Iemand ging naar hem toe met een staal bloed wat hij terplekke even ging analyseren....
ik zoek het even op.

sherwood

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 11:11

ik kan het hele topic dus niet eens meer vinden!!! Dat was het hele lange topic "omerexceem is te genezen" en daar ergens in die pagina's is iemand er dus achter gekomen hoe deze flapdrol te werk ging.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 11:45

isabelvdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 12:26

ellepel schreef:
viewtopic.php?t=298523&postdays=0&postorder=asc&start=75

dit is dat topic( dankzij google kun je hem wel heel makkelijk vinden)

Ik heb niet dit hele topic doorgelezen, maar op pagina 4 gaat het inderdaad over pendelen, maar dat gaat over de Louis van Novabogom als ik me niet vergis.

Taal doet naar eigen zeggen een HIPP bloedtest, iets geheimzinnigs, kan er niet veel over vinden, in elk geval niks wat mij dudielijkheid geeft.

Isabel

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 13:38

isabelvdm schreef:

Taal doet naar eigen zeggen een HIPP bloedtest, iets geheimzinnigs, kan er niet veel over vinden, in elk geval niks wat mij dudielijkheid geeft.

Isabel

Toch is het onnavolgbaar knap van Taal, dat deze verfijnde wetenschappelijke bloedtest, niet op Google of welke zoekmachine dan ook is te vinden.
Dan toch wereldwijd bekend zijn, met al dat geprotocolleerde onderzoek!! Petje af }>
Ik ben denk ik bekender bij de zoekmachines

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 13:55

@isabelvdm: als je met HIPP de genetische afwijking HYPP bedoeld, dan is hij idd echt niet goed wijs
Dat is iets wat jij bij niet-Amerikaanse rassen zeker niet zult aantreffen.

henny_w

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 14:25

Sugarmiss schreef:
@isabelvdm: als je met HIPP de genetische afwijking HYPP bedoeld, dan is hij idd echt niet goed wijs
Dat is iets wat jij bij niet-Amerikaanse rassen zeker niet zult aantreffen.

HIPP staat voor Hypo Ionic Protein Profile

Het schijnt dat ene dokter Wellekens uit Gent ook HIPP gebruikt voor onderzoek. Weer Belgie
Meer weet ik er ook niet van.

IwanLuver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 14:25

Wij hebben onze fjordenmerrie ook laten behandelen via Taal. Helaas ook zonder resultaat, nou ja zonder. Tijdens de kuren ging het best erg goed, maar als de kuren afgelopen waren, was het weer mis.
Dat geldt ook voor 2 stalgenoot paarden, het zelfde verhaal.

Toch geloof ik wel in zijn verhaal, alleen de juiste medicijnen zijn nog niet gevonden. Ik geloof zeker dat SEME van binnen uit komt en dat UV straling en mugjes het versterken.
Maar ik 'ken' veel verhalen waarbij Novelcure niet het gewenste effect heeft gehad. Tevens weet ik een persoon die misschien wel een zaak tegen Taal wil beginnen, omdat er nergens wetenschappelijke publicaties te vinden zijn.

Al met al hebben wij er zo veel geld in gepomt dat hij wel degelijk een hele leuke vakantie van ons heeft kunnen vieren........

ravel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 15:14

IwanLuver schreef:
Wij hebben onze fjordenmerrie ook laten behandelen via Taal. Helaas ook zonder resultaat, nou ja zonder. Tijdens de kuren ging het best erg goed, maar als de kuren afgelopen waren, was het weer mis.
Dat geldt ook voor 2 stalgenoot paarden, het zelfde verhaal.

Toch geloof ik wel in zijn verhaal, alleen de juiste medicijnen zijn nog niet gevonden. Ik geloof zeker dat SEME van binnen uit komt en dat UV straling en mugjes het versterken.
Maar ik 'ken' veel verhalen waarbij Novelcure niet het gewenste effect heeft gehad. Tevens weet ik een persoon die misschien wel een zaak tegen Taal wil beginnen, omdat er nergens wetenschappelijke publicaties te vinden zijn.

Al met al hebben wij er zo veel geld in gepomt dat hij wel degelijk een hele leuke vakantie van ons heeft kunnen vieren........

Heb jij met jouw fjord aan het stamboek onderzoek meegedaan of nadien pas?
Zijn die 2 stalgenoten ook fjorden? Ook met het stamboek onderzoek meegedaan?

p.8, brochure LT;
....Een groot percentage paarden was na 2 kuur al hersteld............Enkele paarden hadden nog een kuur nodig. Uiteindelijk lag het genezingspercentage op 87%
....1 paard therapie slechts ten dele resultaat en verder behandelen geen zin.
Overige 12 paarden eczeem sterk teruggedrongen en kans op totale genezing haalbaar geacht na aanvullende behandeling met dezelfde therapie.

Volgens dit verhaal zijn er volgens LT in totaal dus 13 paarden die aan het onderzoek hebben meegedaan die niet- of gedeeltelijk genezen zijn.
Het zou erg interessant kunnen zijn als blijkt dat het aantal niet genezen fjorden uit het onderzoek hoger ligt dan 13!!!!!!!!!!!

Wie weet waar de ongenezen fjorden die aan het onderzoek hebben meegedaan zijn en hoeveel het er zijn!!!!!!!

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 15:20

henny_w schreef:
HIPP staat voor Hypo Ionic Protein Profile
Dam hebben we het iig over 2 heel verschillende dingen

ravel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 15:25

@ Bella uit Steenwijk;
waar jij het op p4 hier op het forum over had, waren dat fjorden die ook aan het onderzoek mee hebben gedaan?

@kmvreter;
heb jij mij niet eens gemaild dat jij ook met je fjord aan het LT onderzoek had meegedaan en zonder resultaat?

AUB meld je als je zonder resultaat aan het fjordenonderzoek hebt meegedaan, of als je iemand weet bij wie dat het geval is!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 15:28

Wij hebben die novabogom gebruikt van die louise.Ik moet zeggen dat ze niet genezen is ,maar sindsdien veel beter.De zomer dat ze de pillen gebruikte heeft ze eigenlijk geen last gehad.De zomer daarop begon ze terug wat te jeuken ,toen hebben we contact op genomen en gratis een kuur bij gehad.Hij neemt geen bloed af vraagt wel wat haar om te pendellen.Maar buiten de kuur van 100 euro was het niks extra.En die 100 euro zijn we ieder seizoen wel kwijt aan smeersels en jeuksels.Maar ik denk dat die louise gestopt is ,je hoort er niks meer van.

EstherHegt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 15:28

Zou het Fjordenstamboek niet te vragen zijn om de gegevens over hoe het nu met al die paarden gaat? Ik weet dat Hennie dat telefonisch heeft gevraagd en er een onbevredigend antwoord op kreeg. Maar zou dit niet in het belang van het Fjordenstamboek zijn om te monitoren of dit echt een wondermiddel is? Tenslotte moeten ze wel voor het belang van hun leden opkomen.

IwanLuver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 15:55

ravel schreef:
Heb jij met jouw fjord aan het stamboek onderzoek meegedaan of nadien pas?
Zijn die 2 stalgenoten ook fjorden? Ook met het stamboek onderzoek meegedaan?

Wij hebben niet deelgenomen aan het onderzoek omdat wij toen wij onze merrie kregen een leek waren in eczeem en mijn moeder wilde het afwachten. Het jaar erop zijn wij toch overstag gegaan voor Taal, omdat er goede verhalen in het clubblad van het Fjordenstamboek stonden.

Die twee andere paarden zijn een fjord en een tinker ook deelgenomen na het onderzoek waar Taal het over heeft.

Tevens heb je vraag beantwoord die je aan Bella hebt gesteld, zij is namelijk een stalgenoot van mij

Maarre even wat anders in hoeverre zou dat Kava Kava schadelijk kunnen zijn voor onze merrie. Ik hou geregeld haar tandvlees in de gaten en die is mooi roze, dus niet geelig ofzo, wat kan wijzen op een lever probleem.

Tevens staat deze link al op het fjordenforum.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 16:40

een eiwittenprofiel (Hypo - ionic - protein - profile)

ik kan er wel degelijk info over vinden op internet, wel heel ingewikkeld allemaal zo'n eiwit profiel( hipp) en inderdaad zeer kostbaar, dus verklaard zijn hoge bedrag.....

een eiwit profiel is een "fingerprint" waarin afwijkingen kunnen worden aangetoond, waardoor verschillen tussen gezonde en zieke mensen zichtbaar zijn..
en:
De eiwitsamenstelling van een cel kan in de loop van de tijd sterk veranderen, door genetische factoren of invloeden van buitenaf. Bij proteomics onderzoek wordt gekeken welke eiwitten in welke hoeveelheden in een cel voorkomen; dit levert een eiwitprofiel...

ga maar es zoeken met het woord eiwitprofiel op google, krijg je best veel info

isabelvdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 17:10

Net kreeg ik nog een link, is nu weg..

maar goed, in dit pdf-bestand
http://www.diagned.nl/html/Diagned17-3.pdf

wordt over eiwit profielen gesproken.

ik kan om een of andere reden niet knippen in dat bestand, maar het enige wat ze daar zeggen te kunnen is inderdaad die profielen te vergelijken, moet je wel een enorme database van profielen hebben,
nou, ja, als je geinteresseerd bent, moet je maar lezen, maar het is zo te zien niet iets wat je op een handje vol paarden kan loslaten.

Dank je, ellepel, voor me op het goede spoor te zetten, ik ga nu eens verder zoeken.

Isabel

henny_w

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 17:14

Falka schreef:
Ik weet dat Hennie dat telefonisch heeft gevraagd en er een onbevredigend antwoord op kreeg. Maar zou dit niet in het belang van het Fjordenstamboek zijn om te monitoren of dit echt een wondermiddel is? Tenslotte moeten ze wel voor het belang van hun leden opkomen.

Joh daar hebben ze volgens mij helemaal geen belang bij.
De inspecteur van het stamboek was zo enthousiast over de werking.
Hij noemde zijn beide paarden 'volledig' genezen terwijl ze jaarlijks een herhalingskuur moeten. Benoemde de kuur, goedkoop.
Verder heeft hij nooit meer met de eigenaren van de proefpaarden contact gehad. Vind dat ook niet belangrijk. Het feit dat hij er nooit iets van weer heeft gehoord is voor hem voldoende reden om aan te nemen dat de andere paarden ook volledig genezen zijn.
De meesten zouden waarschijnlijk 1 of 2 herhalingskuren per jaar krijgen. Wist ie verder niet.

Sorry maar ik versta onder volledig genezen toch iets anders

isabelvdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 17:51

http://www.nvkc.nl/tijdschrift/content/ ... 6-p278.pdf

als ik dit lees, dan zijn die 150 euri voor dat bloedonderzoek een schijntje! 't Is niet zomaar wat.
LT matst zijn patienten.

Heb erg mijn twijfels of het wel waar is dat er een eiwitprofiel wordt gemaakt, daar in dat onbekende lab in Belgie.

Isabel

Imre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-06 17:54

Hij heeft het in al zijn papieren/site over bloedonderzoek, het woord eiwit heb ik er niet bij zien staan.