[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ir111

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 17:02

Frunnik, ik begrijp je reactie. De mijne was precies gelijk. Je hebt gelijk dat je eerst gaat uitsluiten dat het iets medisch is, al was het alleen maar voor je eigen gevoel. Hou AdB in gedachten en maak er gebruik van wanneer jij denkt dat het nodig is. Ik kan alleen maar zeggen dat het voor mijn paard gewoon echt goed werkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 15:20

[paard] heeft nu ook sinds 2 jaar schud klachten....
Het is alleen in de zomer en alleen als ik er op rij!
Momenteel heb ik geen centje last maar ik zie het zomerseizoen nu al weer aankomen en dus ook het geschud.
Het is echt een ramp, ze wil overal met haar neus langs schuren en tikt zich constant los van het bit....
Jury's waarderen dit helaas niet zo, wedstrijden was dus ook geen pretje meer...

Sinds vorig jaar gebruik ik een pollennetje en deze werkt aardig, helaas zijn deze weer niet toegestaan op wedstrijd.
Het lijkt dus een echte allergie te zijn maar waarom is dat van de laatste 2 jaar? Ze heeft er nog nooit eerder last van gehad.

Misschien iemand een tip???

Ir111

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 15:24

Zie mijn voorgaande reacties...

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 13:17

Woensdag is Jeanette Kompier (www.horsebodybalance.com) bij Digger geweest omdat hij weer begon met shacken.
Blijkt hij een herpesinfectie te hebben!
Alles valt ineens op zijn plek; zijn onbalans (vooral in de galop), scheve ontwikkeling, grillige inzet (ene dag super, andere dag op het trieste af), overgevoeligheid op zijn huid (zelfs met -10 denkt hij nog dat er vliegen zijn) en ga zo maar door.

Doordat zijn immuumsysteem is aangetast zijn zijn slijmvliezen ook gevoeliger en die reageren op iets wat in de lucht hangt waardoor hij gaat shacken.
Verder heeft ze bekeken met een Biosensor of het voer bij hem past, de hoeveelheid goed is, etc.
Digger mag geen wortels meer, geen wilgen takken meer , moet minder hooi hebben want hij heeft een vertraagde darmwerking en kan de hoeveelheid hooi niet goed aan waardoor het hooi te lang in zijn darmen zit en het daar gaat gisten.
Hierdoor laat hij bv. weer hele vieze scheten . Met minder hooi krijgen zijn darmen beter de tijd om het te verwerken. Hiij heeft ook altijd een enorme opgezwollen en harde buik.

Dus het totale paard en alles er omheen wordt aangepakt waardoor je de boel weer in balans brengt.

Ik kon d'r wel zoenen!!
Nu aan de slag met druppels en hij moet binnen een paar weken al gaan verbeteren.
Ook zijn spierontwikkeling zal enorm veranderen zei ze; ik ben benieuwd.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 13:47

Ir111 schreef:
Zie mijn voorgaande reacties...

ADB kan mij helaas geen uitkomst bieden, mijn paard heeft het alleen in de zomer, niet in de winter het is dus geen rijtechnisch probleem
Ik ben ook wel eerlijk genoeg om dat eventueel toe te geven, mocht dat wel het geval zijn!
Misschien heb je nog meer geplaatst maar heb geen zin om dit hele topic te gaan uitpluisen!
Sorry, daar heb ik echt geen geduld voor!

Zijn er ook medicijnen tegen allergieen?
Ik ga toch wel erg richting allergie aangezien [paard] alleen last heeft in de zomer!

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 13:58

Aileen haar oren zijn woensdag uitgespoten. Hopelijk helpt het nu eindelijk, want wij zijn ook al 4 maanden aan het schudden.
Ik zie nu wel een verschil met jullie, Aileen schudt binnen en buiten, ook bij winterweer, ook als ze los draaft.

Ir111

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 14:13

@ Nienke Kara: heb je al eens een net relief geprobeerd? Zo'n netje wat voor de neus hangt. Iig van een pollen allergie helpt dat vaak er goed.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 18:22

Vandaag zijn we met de les weer erg met rechtrichten bezig geweest.

Dit maal gefocused vanuit mezelf. Ik zit best netjes. Toch neem ik meer gewicht op een kant op me.

Tijden het rijden moest ik me concentreren om het gewicht ECHT te verdelen over links en rechts. Zodra ik voelde dat er bijv meer evenwicht in mijn rug was, dan voelde ik dat direct in de teugels!
Zeer frappant!
En Andor hield op met schudden ,erg prettig!

Ik heb nog een lange weg te gaan, maar we komen er wel.

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 18:28

Anoniem schreef:
Misschien heb je nog meer geplaatst maar heb geen zin om dit hele topic te gaan uitpluisen!
Sorry, daar heb ik echt geen geduld voor!

Zijn er ook medicijnen tegen allergieen?
Ik ga toch wel erg richting allergie aangezien Kara alleen last heeft in de zomer!

Sorry hoor, als een topic doorspitten al teveel moeite is, misschien een goudvis nemen?

In dit topic is antwoord op al je vragen. Ja, er worden medicijnen gegeven ,met wisselend resultaat.
Het is 10 keer beter om uit te zoeken wat de oorzaak is van het shaken dat er zomaar een middeltje in te stoppen.

Ir111

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 18:42

@ Antheman: wat goed zeg! Gaaf!

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 18:50

Ir111 schreef:
@ Antheman: wat goed zeg! Gaaf!

Thanks!

Voor Vera ook heel erg fijn denk ik? Ik ken je volgens mij nog niet uit het tpoic, maar het moet vast een doorbraak zijn!

Vera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 20:39

Antheman schreef:
Voor Vera ook heel erg fijn denk ik? Ik ken je volgens mij nog niet uit het tpoic, maar het moet vast een doorbraak zijn!

Ik lees affentoe mee maar hoop dat dit mensen ook weer aan het denken zet...... je weet nooit

frunnik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 14:46

We hebben mijn paard vandaag gefilmd voor de dierenarts en ik heb woensdag over een week een afspraak. Mijn paard kan inmiddels onder het zadel niet meer lopen, hij lijkt wel atactisch. Hij loopt echt met de rem erop en kan niet eens wegdraven, dan wordt hij helemaal onregelmatig, aangalloperen wil hij ook helemaal niet meer. Het duurde gewoon 5 rondjes voor mijn instructrice hem voor de video in galop had. En dan wil hij er zo snel mogelijk weer uitvallen.
Los en aan de longeerlijn loopt hij nog wel aardig, zolang ik hem niet te strak bijzet. Maar zosnel er iemand opzit, of als ik hem bijzet aan de longe is het echt dramatisch.
Ben dus bang dat het niet zomaar een allergietje is. Nou moet ik nog 1,5 week wachten voor ik naar de DA kan oomdat ik van de week stage moet lopen, wordt hier echt helemaal gek van

Ir111

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 11:17

Dit weekend een doorbraakje gehad, ik ben gaan rijden in de bak. Zodra ik opstapte begon het schudden. Normaal ben ik al blij als het niet erger wordt tijdens het rijden. Als een vriendin van mij hem rijdt dan wordt zelf beter, maar zij rijdt een stuk beter dan ik. Maarrrrr.... afgelopen zaterdag heb ik zelf gereden en werd het schudden tijdens het rijden minder! Hoezee!! Ben helemaal blij.

@ Frunnik, sorry dat ik er weer over begin, maar ik denk echt dat AdB een oplossing is voor jou probleem (nou ja, voor het probleem van je paard). Weet niet of je in de gelegenheid bent zijn DVD te zien maar daar zie je paarden die precies doen wat de jouwe doet, meestal zijn ze binnen een kwartier goed als hij ze rijdt. Maar goed, je moet doen waar jij je goed bij voelt, zal niet verder zeuren.

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 13:07

Ir, heeft AdB een DVD???
Kun je me vertellen hoe ik daar aan kan komen?
Veel interesse!

Ir111

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 13:28

Ja, voor info zie website www.hoefkatrol.com

De dvd laat paarden zien die als ze volgens zijn systeem gereden worden weer goed lopen. Er zit een boekje in de hoes waarin heel duidelijk het systeem uitgelegd wordt.

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 13:42

Ir111 schreef:
Ja, voor info zie website www.hoefkatrol.com

De dvd laat paarden zien die als ze volgens zijn systeem gereden worden weer goed lopen. Er zit een boekje in de hoes waarin heel duidelijk het systeem uitgelegd wordt.

Heb me opgegeven voor een lesdag als toeschouwer!

Ir111

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 13:52

Voor welke lesdag? Waar?

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 13:57

Ir111 schreef:
Voor welke lesdag? Waar?

21 april

Citaat:
DATUM: VRIJDAG 21 APRIL 2006

START: 12.00 UUR; EINDE 18.00 UUR.

KOSTEN PER LES 45 MINUTEN: € 50,00 (voor leden: € 45,00)

Let op: het wordt aanbevolen ook enkele lessen van anderen bij te wonen;dat kost niets extra en is zeer leerzaam.

Bezoekers, niet deelnemers, betalen € 5,00. Leden, niet deelnemers: gratis.

Er zijn 6 lessen beschikbaar. Inschrijving geschiedt op volgorde van

binnenkomst betalingen. Inschrijven per e-mail: leuven1@planet.nl

Ir111

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 13:59

Aha, jammer, ik rij 20 april in Woubrugge...

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 14:00

Ir111 schreef:
Aha, jammer, ik rij 20 april in Woubrugge...

20 of 21 april???

Ir111

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 14:02

20 april, das donderdag, de 21ste een vrijdag zittie in Molenschot.

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 14:03

Ir111 schreef:
20 april, das donderdag, de 21ste een vrijdag zittie in Molenschot.

Dat hoeft elkaar toch niet in de weg te zitten?
Ik ga als toeschouwer, kan mijn paard niet vervoeren

Ir111

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 14:05

Mocht je zin hebben om te komen kijken, mij lijkt het leuk! Enne, Woubrugge is dichterbij dan Molenschot!

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 14:07

Ir111 schreef:
Mocht je zin hebben om te komen kijken, mij lijkt het leuk! Enne, Woubrugge is dichterbij dan Molenschot!

Bedoel je dat JIJ bij AdB in Woubrugge rijdt?????

Ik heb me nu al opgegeven.... E nde 20 ste kan ik niet.....