Mijn pony leunt heel erg naar achteren, waar heeft ze last van?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

henshem

Re: Mijn pony leunt heel erg naar achteren, waar heeft ze last van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-26 10:04

Ik blijf het een bijzonder topic vinden. Het begon met moeilijk doen over de voorrijd kosten van de dierenarts en nu is een hippisch jurist ingeschakeld?

En de pony laten inslapen, zou in dit geval wel eens het beste voor het dier kunnen zijn. Een dierenarts doet dat niet zo maar.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-26 10:23

Ik hoop ook dat er ineens meer dan 5000 euro beschikbaar is, want je gaat wel meer nodig hebben als je een juridisch traject in gaat.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-26 10:25

Ik ben het met henshem volledig eens, nog afgezien van de grote kosten post die het met zich mee brengt om het dier terug in bezit te krijgen. Ik hoop voor de TS, dat het een en ander duidelijk op papier staat, anders is het haar woord tegenover de persoon waar het dier nu verblijft. Ergo als het niet duidelijk op papier staat, zou de tegenpartij met een heel vervelende tegenactie kunnen komen.
Laatst bijgewerkt door nikkel op 06-04-26 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Sterrebell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-26 10:30

Goed bezig ts! Wat lief dat je kosten noch moeite spaart!
Zou mooi zijn als ze nog een paar jaar pijnvrij bij jou van haar pensioen mag genieten.
Hopelijk komt datgene eruit wat het beste voor de ponys is :) .

roekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-26 13:04

Fijn dat je voor het paard opkomt en dat je hier ondanks dat je afgebrand bent door een aantal mensen gewoon blijft delen over het paard.

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-26 14:06

Ts, wat schiet het voor jou nu op dit moment op om het dier over te willen nemen als er een behandelplan is en ze er bovenop zitten ?
Zij gaat de kosten er niet meer van maken, jij gaat kosten hebben ( de voorrijkosten worden er niet minder om... zeker niet met een verplicht plan).
Je wil een zaak aanspannen wat veel geld kost. Dat geld kun je dan niet aan dierenartskosten spenderen. En dan ?

Stop met het verslepen van het beestje omdat beide gelijk willen halen. Dier moet of eerst beter worden of uit t lijden verlost. En daar zijn ze nu mee bezig

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-26 15:01

Stop met het verslepen van het beestje omdat beide gelijk willen halen. Dier moet of eerst beter worden of uit t lijden verlost. En daar zijn ze nu mee bezig. Gewoon wachten hoe dit verder, daar heb je nu op dit ogenblik geen invloed op. Voordat dit gebeuren rechterlijk uitgesproken is het diertje misschien niet meer onder ons.

YH05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-26 16:15

MondyJoker schreef:
Ts, wat schiet het voor jou nu op dit moment op om het dier over te willen nemen als er een behandelplan is en ze er bovenop zitten ?
Zij gaat de kosten er niet meer van maken, jij gaat kosten hebben ( de voorrijkosten worden er niet minder om... zeker niet met een verplicht plan).
Je wil een zaak aanspannen wat veel geld kost. Dat geld kun je dan niet aan dierenartskosten spenderen. En dan ?

Stop met het verslepen van het beestje omdat beide gelijk willen halen. Dier moet of eerst beter worden of uit t lijden verlost. En daar zijn ze nu mee bezig

Volgens mij heb je niet helemaal door wat de LID doet. Een behandelplan is geen controle, de pony wordt verder niet in de gaten gehouden en ze kunnen er op dit moment mee doen wat ze willen zonder toezicht. Er is alleen nog een controle over een maand en als ze daarbij weer te gezond is om te laten gaan dan zal er daarna helemaal geen controle meer volgen.

YH05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-26 16:19

henshem schreef:
Ik blijf het een bijzonder topic vinden. Het begon met moeilijk doen over de voorrijd kosten van de dierenarts en nu is een hippisch jurist ingeschakeld?

En de pony laten inslapen, zou in dit geval wel eens het beste voor het dier kunnen zijn. Een dierenarts doet dat niet zo maar.

De dierenarts heeft besloten dat ze nog te goed is om te laten gaan, de pony staat dus op dit moment niet onder controle en is nu zonder toezicht weer in bezit van de mensen die haar tot 2 weken terug zonder problemen mee lieten lopen in de les.

Het lijkt me inmiddels meer dan duidelijk dat ik bereid ben om geld uit te geven aan de pony dus het is erg bijzonder dat mensen hierop blijven aanhaken, het verhaal over de voorrijdkosten was initieel omdat ik niet het hele verhaal wilde vertellen omdat ik al bang was voor een scenario waarin de eigenaren de post zouden zien en haar terug zouden halen. Aangezien dat nu toch al is gebeurd heb ik hierin verder niets te verliezen en kan ik het hele verhaal delen.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-26 18:07

TS, alleen als het hele verhaal incl. overdracht (adoptie, verkoop etc) aan jou getekend en wel in jouw bezit is, kan je eventueel juridisch iets doen. Anders zou ik je geld in je zak houden. Of je wel of niets voor het diertje zou willen betalen, dat doet er nu niet meer toe.

YH05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-26 18:37

nikkel schreef:
TS, alleen als het hele verhaal incl. overdracht (adoptie, verkoop etc) aan jou getekend en wel in jouw bezit is, kan je eventueel juridisch iets doen. Anders zou ik je geld in je zak houden. Of je wel of niets voor het diertje zou willen betalen, dat doet er nu niet meer toe.

Ik heb inderdaad op papier dat de pony verkocht zou worden aan mij + videobeelden en geluidsopnames van de huisvredebreuk bij het meenemen van de pony. Dus wat dat betreft zal het wel goed zitten

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-26 18:47

Ik zou eigenlijk, mocht het tot een zaak komen, niks meer online plaatsen. Je weet nooit wie er mee leest en ze het kunnen gebruiken bij de voorbereiding etc van de zaak

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-26 19:04

Verkocht zou worden is juridisch wat anders dan verkocht is aan jou. Ik vind het advies van de laatste poster heel juist in deze.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-26 13:55

Maar, ts heeft op het kritieke moment dat de (ex)eigenaresse het paard kwam ophalen, alsnog de eerder gevraagde 500 euro voor het zogenaamd geschonken paard geboden.Dat werd niet geaccepteerd. Dan denk ik toch dat er meer narigheid ondergronds speelt. Die ex? eigenaresse wil het drama in de doofpot houden want er is daar het een en ander mis. Helaas is het onschuldige paard daar de dupe van. Schimmige verkopen of vage schenkingen, dat zijn garanties voor gelazer. Dit paard is natuurlijk niet meer waard dan die 500 euro maar de "geefster-verkoopster" wil geen gezoek in haar bedrijf\administratie of wat dan ook.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-26 14:41

Bij verkoop is er pas sprake van als de goederen ( incl eventuele papieren, in dit geval eigendoms bewijs) geleverd zijn en er betaald is. Bij verkoop om niet moet dat wel goed zijn vastgelegd, ook bijv in geval van adoptie.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-26 19:47

TS: Ik denk dat de zaak zo op de spits is gedreven, dat de kans zeer klein is dat het dier in jouw bezit komt.