Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Maddy_Paola schreef:EvaC schreef:Hoe is het met het paard dat vorige week een duik in de sloot heeft gemaakt? Gaat het nog steeds goed?
Ik kreeg vanavond app van de DA dat mijn oma licht PPID heeft en dat het hem verstandig lijkt haar te behandelen. Morgen in de loop van de ochtend belt hij om het goed door te spreken. Helemaal onverwacht is de uitslag niet en ben blij dat ik het heb laten onderzoeken.
Gaat hier nog steeds goed, vanaf zaterdag wei weer aan het opbouwen bij de groep, die zijn allemaal blij om dr terug te zien. Omdat ze nog op oude stuk stonden alleen onder toezicht erbij, als ze op nieuwe stuk komen mag ze in daglicht er weer bij.
Helaas kleigrond dus weideseizoen is bijna voorbij, dus nachten voor het laatste stukje seizoen gewoon op dr eigen stukje.
Licht PPID? Geef je al Monnikspeper?
Ik weet niet hoeveel last er is ervan?
EvaC schreef:“Wij van wc-eend…”
Was er niet iemand hier in dit topic die wel echt een onafhankelijk advies had gekregen?
Celebi schreef:Ik heb laatst voedingsadvies gekregen van een Bokker. Bedrijf heet Equi Xcel en het was helemaal gratis en super uitgebreid. Kreeg wel haar balancer aangeraden, maar verder ook gewoon de Fibrebeet van Pavo en een aanvulling van Hartog (en later Pavo want meneer was kieskeurig). Echt super fijn advies gekregen.
Zilfstar schreef:Ik probeer te kijken naar een optimale voeding voor Jippe maar waarom komen bedrijven altijd met hun eigen produktenik snap t wel maar twijfel dan altijd of de analyses niet zo gedaan zijn dat wat hun van hun eigen produkten adviseren beter is dan wat je nu voert…
DubbelFun schreef:ellepel schreef:Ik voer het ook en laat het een uur hooguit 2 uur weken....En toen seniores priores gedaan.
Maar ja dat moet uren weken.
Als het vriest gooi ik er heet water over en voer het dan direct. Dat geeft hetzelfde resultaat als langer geweekt, maar die warme hap vinden ze héérlijk
Citaat:Nee, je kunt Seniores Priores niet met heet water weken, omdat de hoge temperatuur de vitamines en mineralen in het voer vernietigt, waardoor de voedingswaarde vermindert. Week Seniores Priores altijd in koud of lauwwarm water en laat het minimaal vier uur weken, zodat het voer goed kan zwellen en de voedingsstoffen behouden blijven.
ellepel schreef:Zilfstar ik zag afgelopen week van vitalstyle ook de gras en fiber haycobs voorbij komen.
Lijkt me ook een heel mooi product![]()
https://www.vitalstyle.nl/grass-fiber-haycobs
Celebi schreef:Is dit met alle vitamines in voer dat wanneer je het laat weken met warm water het niet meer voldoende voedingsstoffen bevat? Ik week altijd mijn vitaminebrok en muesli door de Fibrebeet met heet water uit de boiler op stal..