Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jet schreef:Luchtzuigen doen ze of om endorfines aan te maken ( natuurlijke pijnstilling) of uit gewoonte. Ik zou zelf de band afdoen, het houdt het kennelijk niet tegen en kan wel schade aan het strottenhoofd veroorzaken.
Dit is trouwens het "echte" luchtzuigen, wat wij meestal luchtzuigen noemen is eigenlijk een vorm van kribbebijten.
Het is trouwens ook achterhaald dat de lucht die ze inhalen in de maag terecht komt en koliek veroorzaakt, het is andersom zeg maar. Ze hebben maagpijn of darmpijn en gaan daardoor luchtzuigen. Vaak is het wel zo dat als de pijn daarvan verholpen is, ze blijven zuigen.
En verder ben ik benieuwd of de kliniek van Laarakker iets voor je kan betekenen.
Ik snap wel dat je erg heen en weer geslingerd wordt met je gedachten, hopelijk kan óf de Lingehoeve óf Laarakker er duidelijkheid in geven wat het beste is voor jouw paard!
Escada schreef:Dierenarts heeft net gebeld. Wat we nog kunnen proberen is de mest van een ander paard via een sonde 3 dagen op rij inbrengen. En dan hopen dat deze goede bacteriën hem kunnen helpen. Morgen mijn eigen dierenarts even bellen of ze dat doen.
henshem schreef:Als goedkoop alternatief voor transfauneren ben ik ook wel eens tegengekomen dat gedurende een periode dagelijks een mestbal van een gezond paard door het voer werd gedaan.