Paard heeft aanvallen? Help!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:47

Sterkte TS.

Er zijn altijd nog behandelingen en medicijnen en remedies te vinden, maar garanties krijg je nooit, behalve de garantie dat het geld kost en dat je er zelf energie in moet steken. En Je hebt al zoveel geprobeerd.

Ik snap heel goed dat je hier zelf financieel en mentaal aan onder doorgaat en ook voor jezelf mag het genoeg zijn.

Laarakkers kan een optie zijn, maar ik denk dat als hij al wat voor je kan betekenen het geen quick fix zal zijn, maar een landurig traject. Helemaal als het om darmen gaat.
En bij homeopathie kunnen klachten ook eerst wat verergeren. Dus mocht je dat nog overwegen, laat je dan eerst goed informeren door hem voor je een traject inslaat wat moeilijk of niet vol te houden is.

Ik weet niet hoe lang geleden je paard geopereerd is. Kan me voorstellen dat er nog sprake van hersteltijd kan zijn, maar de pijn moet natuurlijk wel draaglijk zijn.

Hoe dan ook veel sterkte toegewenst met welke beslissing ook. En denk ook aan jezelf.

Pallatin

Re: Paard heeft aanvallen? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:42

Verschrikkelijk dit TS! Heel veel sterkte en wat je besluit ook is; je hebt alles gedaan wat in je vermogen lag.

N4N4

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:48

Volg je gevoel TS..

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:25

Wat een rotsituatie en je hebt er al zoveel aan gedaan. Sterkte voor jou en je paard.

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 20:14

Op mijn instagram heb ik een filmpje geplaatst van gisteravond. Dat is het luchtzuigen wat hij doet.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:40

Dat ziet er apart uit zeg! Heeft de luchtzuigband nu nog wel nut?
Er ziet hem duidelijk iets goed dwars :(:) Arm dier!

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:01

Heb het net ook gezien.
Mocht je toch nog advies van mensen willen, wellicht is het dan een idee om alles even op een rij te zetten wat nu management en aanpak is?
Ik zou zelf ook zeker denken aan langer doorgaan met maagzweer medicatie en grazen nu ook even niet doen.

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 21:34

Krijg nog veel pbs binnen met adviezen.
Hartstikke lief hoor, wordt gewaardeerd :+:

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:39

Luchtzuigen doen ze of om endorfines aan te maken ( natuurlijke pijnstilling) of uit gewoonte. Ik zou zelf de band afdoen, het houdt het kennelijk niet tegen en kan wel schade aan het strottenhoofd veroorzaken.
Dit is trouwens het "echte" luchtzuigen, wat wij meestal luchtzuigen noemen is eigenlijk een vorm van kribbebijten.
Het is trouwens ook achterhaald dat de lucht die ze inhalen in de maag terecht komt en koliek veroorzaakt, het is andersom zeg maar. Ze hebben maagpijn of darmpijn en gaan daardoor luchtzuigen. Vaak is het wel zo dat als de pijn daarvan verholpen is, ze blijven zuigen.

En verder ben ik benieuwd of de kliniek van Laarakker iets voor je kan betekenen.

Ik snap wel dat je erg heen en weer geslingerd wordt met je gedachten, hopelijk kan óf de Lingehoeve óf Laarakker er duidelijkheid in geven wat het beste is voor jouw paard!

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:18

Jet schreef:
Luchtzuigen doen ze of om endorfines aan te maken ( natuurlijke pijnstilling) of uit gewoonte. Ik zou zelf de band afdoen, het houdt het kennelijk niet tegen en kan wel schade aan het strottenhoofd veroorzaken.
Dit is trouwens het "echte" luchtzuigen, wat wij meestal luchtzuigen noemen is eigenlijk een vorm van kribbebijten.
Het is trouwens ook achterhaald dat de lucht die ze inhalen in de maag terecht komt en koliek veroorzaakt, het is andersom zeg maar. Ze hebben maagpijn of darmpijn en gaan daardoor luchtzuigen. Vaak is het wel zo dat als de pijn daarvan verholpen is, ze blijven zuigen.

En verder ben ik benieuwd of de kliniek van Laarakker iets voor je kan betekenen.

Ik snap wel dat je erg heen en weer geslingerd wordt met je gedachten, hopelijk kan óf de Lingehoeve óf Laarakker er duidelijkheid in geven wat het beste is voor jouw paard!

Eens met Jet.
Doe de band maar af, hij voelt zich zo slecht en het enige dat hem verlichting geeft (luchtzuigen) wordt nu moeilijk gemaakt door de band, maar niet onmogelijk. Hij heeft het kennelijk hard nodig, dat zuigen.
Ik hoop ontzettend dat Erik Laarakker Vallie kan helpen :(:)
Sterkte, TS.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:34

Ik zou sowieso met de dierenarts regelen dat hij vanaf morgen op de omeprazol en pijnstilling komt te staan. Dan is hij in ieder geval hopelijk minder pijnlijk. Dan heb je de tijd om contact o te nemen met het plan wat je hebt.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:37

Als "lapmiddeltje" zou colosan wellicht ook kunnen helpen om hem wat comfortabeler te krijgen van binnen. Is geen oplossing maar werkt wel krampstillend.

Van maagzweren kunnen ze ook darmproblemen krijgen dus de omeprazol tip vindt ik geen verkeerde.

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:02

Of Nexium halen bij een gewone drogist. In het maagzwerentopic staat er meer over.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:17

Dat kan altijd natuurlijk. Hoop pillen nodig maar esomeprazol humaan is net zo goed.

Sterkte TS :(:)

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:30

Dat valt mee. Meestal wordt begonnen met 3 pillen per dag.

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 15:46

Nou de Lingehoeve is echt amper bereikbaar. Ik heb vandaag al 3x gebeld en steeds zou ik terug gebeld worden door de dierenarts. Hij moet nog bellen -O-

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:14

Escada schreef:
Nou de Lingehoeve is echt amper bereikbaar. Ik heb vandaag al 3x gebeld en steeds zou ik terug gebeld worden door de dierenarts. Hij moet nog bellen -O-

Oo dat is balen zeg! Hopelijk heb je inmiddels contact en kunnen zij jou nog helpen. Ik duim voor een wonder. Sterkte.

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 19:05

Dierenarts heeft net gebeld. Wat we nog kunnen proberen is de mest van een ander paard via een sonde 3 dagen op rij inbrengen. En dan hopen dat deze goede bacteriën hem kunnen helpen. Morgen mijn eigen dierenarts even bellen of ze dat doen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:15

Dat wordt ook wel bij mensen gedaan. Er worden goede resultaten mee bereikt. Duimen!

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:26

Escada schreef:
Dierenarts heeft net gebeld. Wat we nog kunnen proberen is de mest van een ander paard via een sonde 3 dagen op rij inbrengen. En dan hopen dat deze goede bacteriën hem kunnen helpen. Morgen mijn eigen dierenarts even bellen of ze dat doen.

Transfauneren heet het, is gebruikelijk bij klachten zoals bijvoorbeeld spijsverteringsstoornis, mestwater of diarree. Ik hoop toch zo dat dit jouw paard gaat helpen. Fingers crossed hier. Sterkte TS

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:39

Ik ken ook een paard wat dit gehad heeft, ik zou het zeker proberen als je er de puf nog voor hebt.

X2305

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:41

Is er niets gezegd over het doorgeven van maag medicatie? Sommige paarden hebben wel maanden Omeprazole en sucrulfaat nodig voor de zweren echt weg zijn. Ik snap dat een scopie geen optie is, maar wellicht is de medicatie een aantal weken doorgeven een optie.

Maagzweren zijn zeer complex en uiten zich ook op verschillende manieren. Zelfs paarden met weinig symptomen kunnen maandenlang medicatie nodig hebben.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 57 min geleden

Dat is hier al meerdere keren geopperd.

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 39 min geleden

Als goedkoop alternatief voor transfauneren ben ik ook wel eens tegengekomen dat gedurende een periode dagelijks een mestbal van een gezond paard door het voer werd gedaan.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 34 min geleden

henshem schreef:
Als goedkoop alternatief voor transfauneren ben ik ook wel eens tegengekomen dat gedurende een periode dagelijks een mestbal van een gezond paard door het voer werd gedaan.

Ja dit ken ik ook, en de paarden die het nodig hebben schijnen het ook nog gemakkelijk op te eten ook: net als zand eten bij bepaalde tekorten enzo.