Ze heeft idd vast wat in te halen, en genezen is ook nog eens heel vermoeiend werk. Duimen draaien voor straks
hagelslag
Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-23 19:11
En dan eindelijk verbandwissel
Spoiler:
Spoiler:
Iris word extreem ongeduldig inmiddels maar naja.... Ik ging nog bijna van m'n stokje Ik moet ook gewoon niet de wond live zien.... Zo van een foto kan ik wel hebben maar live is eh te
Kan me voorstellen, het is best heel heftig. Sterkte!
Hoe loopt ze eigenlijk?
hagelslag
Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-23 19:16
Er zit een spalk omheen. Dus vanaf het spronggewricht is het stijf. Maar opzich kan ze er goed mee uit de voeten. Die spalk os ze eerst wel nog een tijd nodig
Zo'n verbandwissel zal ook wel veel energie van haar kosten ze voelt zich lekker veilig om zo te gaan liggen slapen, dus ze komt zo goed aan haar rust om snel te genezen
Dat gaat zeker nog een ding worden idd. Maar rot dusver vind de dierenarts het er goed uit zien. Sws minder etter en mooi qua kleur. Voor zover zond wonde mooi is...
Pittige wond, maar geneest snel zo! Onze ervaring met een (wat kleinere) wond en wildvlees, bij de verbandwissel schraapte de veearst het opkomende wildvlees eraf. Dat is heel mooi geworden uiteindelijk.
Het is ‘mooi’ van kleur, er zit vooruitgang in de genezing gelukkig.
hagelslag
Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-23 19:16
Het iel krokettenpootje heeft weer een nieuw verband erom.
Nu waarschuwde de dierenarts wel om goed op te letten ivm wildvlees. Die fase komt vrij vlot nu.
Spoiler:
Helaas geen foto van de andere kant. Dit was voor nu de laatste verbandwissel met de dierenarts. De volgende gaan we zelf doen Wel kunnen we foto's sturen naar de dierenarts en om raad vragen etc.
Zo, dat gaat inderdaad opeens snel! Misschien is het al gevraagd, wat kan je eraan doen om wildvlees te voorkomen? Of kan het ook eventueel weg gehaald worden?
GUSTIxBILL
Geplaatst: 13-12-23 21:18
Zilververband en zalf kan helpen voorkomen Zilvernitraat aanstippen verwijdert Cortisone zalf voorkomt/mindert En wegsnijden as laatste optie
Wauw, dat geneest heel mooi en snel! In ieder geval vanuit deze hoek. Fijn hoor, dat ze zoveel haar rust neemt en lekker ligt te snurken!
hagelslag
Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-23 20:56
Het antwoord ivm wildvlees is gelukkig al gegeven.
Gister ochtend toen ik aan het werk was keek ik op de camera en zag ongemak bij iris. Filmpje ook naar GUSTIxBill gestuurd. En toen m'n zusje wakker was zei ze ook die heeft er last van. Dus zodra als dat het qua werkschema etc kon hebben we gister een spoedverbandwissel gedaan. En schijnbaar zat het verband niet fijn.
Dus eerste verbandwisel samen met m'n zusje gedaan(zonder foto).
En vanmorgen toen ik aan het werk was zat ik natuurlijk weer aan de camera gekleefd zodra als dat het kan qua internet en achter de vrachtauto staan. Maar nee geen ongemak gezien, wel natuurlijk veel slapen