Afzakkend sprongverband, hoe verder?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Melzazu

Re: Afzakkend sprongverband, hoe verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 07:52

Jee zeg toch word ik wel weer hoopvol. Het lijkt nu toch wel een tikje beter te gaan.

Ik hoop dat je snel bericht krijgt van Tom.

En je bent en blijft een topper!

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-23 22:12

Rocamor schreef:
Op die foto boven zijn kousen / sokken. Zie je nu iets zitten midden in de wond?

Dat dachten wij dus ook
Maar beide gaatjes zijn niet meer te vinden…

Of ik wil te veel, of het pak werkt in het algemeen, voor hem, iets beter omdat het ook zorgt dat zijn hart minder hard moet werken door de compressie op heel zijn lichaam. Het word in iedergeval gemaakt dankzij de mama van een enorm lieve bokker <3
De kous zelf maar 3x goed moeten doen over tijdspanne van 27h, dat valt dus mee.

De haar op de foto hebben we trouwens heel snel gezien en is verwijderd voor het behandelen.
Spoiler:
Afbeelding
Wildvlees in het kompres
Afbeelding

Van equitom nog geen prijsofferte, dus morgen even achteraan bellen.
Zolang er geen duidelijkheid is of er iets inzit of intern meer geraakt is als gedacht, blijven we dit pad even aanhouden.

Echter is het bovenbeen (boven de kous) nu dik, en wankelt hij met moment serieus, op randje van vallen zonder de kous of het pak. Dus er zit ergens echt wel iets serieus mis.
Echter wil ik 99,99% duidelijkheid voor er een beslissing gemaakt word.

Maar nu bed in, de eerste wekker ging vandaag om 3 en morgen weer.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 10:00

Hoop dat je vandaag bericht krijgt van equitom. Snap je helemaal dat je eerst zekerheid wilt hebben of er toch niet iets over het hoofd is gezien door de dierenarts. En dat het 'simpel' is op te lossen, omdat er iets in het been is blijven zitten wat de wondgenezing in de weg staat.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-23 21:28

Bijna 2000€ bij Tom, wel vanuitgaande van direct daarblijven, wegsnijden vlees, sedatie en 2 weken hospitalisatie + normale aantal verbandwissels, alleen kijkend naar hoe hij zijn verbanden afkrijgt…
Helft bij vertrek, andere helft op afbetaling.
Dus even zien hoe ik die 1000€ bij elkaar ga krijgen.

Dan de wonde:
Been is ondertussen zo geslonken dat ik in de kous watten moet doen omdat anders de kous iets te groot is. We zijn nog geen volledige maat kleiner, maar kwa dunte is er verbetering.
Dat kleine gaatje boven was dus geen gaatje, maar heel kanaal naar het onderste gaatje, wat nog steeds redelijk diep is aangezien ik het tuitje (kom vandaag niet echt uit mijn woorden :') ) van de spuit (zonder naald) er volledig in kreeg.
Spoiler:
Afbeelding
Afbeelding

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 22:04

Dat klinkt heftig. Verwacht Equitom ook dat er wellicht nog iets in de wond zit?

Je wilt het dus wel gaan doen?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 22:43

Dat gaatje baart mij de meeste zorgen. V
Lijkt of het lichaam een reden heeft om het open te houden.

Zit in doe calculatie ook verder onderzoek?

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 23:30

Oh wat een fijne foto’s TS! Je aanhoudende zorg en de tegendruk helpen. En het pak wordt gemaakt, fijn :-) .
Wat betreft Equitom snap ik het even niet. De wond ziet er goed uit? Daar zou hij nu niet in hoeven snijden…zou ik denken. Dat gaat op deze manier heel rustig dicht.
Zou begínnen met een foto? Maar dat kost geen 2000€. Als die foto wel een afwijking laat zien weet je ook waar je prioriteiten (en je geld) naar toe moeten gaan.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-23 03:32

Zij gaan met de huidige staat van de wonde uit dat er toch weg gesneden gaat moet worden.

Het is nu even allemaal laten bezinken en dan van het weekend rustig aan besluiten

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-23 05:30

Rocamor schreef:
Dat klinkt heftig. Verwacht Equitom ook dat er wellicht nog iets in de wond zit?

Je wilt het dus wel gaan doen?

Ik wil zowiezo de foto’s en echo laten nemen en van daaruit verder bekijken
Echter ga ik er wel niet aan beginnen zonder dat ik zeker ben dat ik de eerste helft kan betalen als er weg gesneden moet worden en hij daar niet blijven.

Zelf achten zij vanuit de foto’s dat er niets aan de hand is en het gewoon om wildvlees gaat.

fransje23 schreef:
Dat gaatje baart mij de meeste zorgen. V
Lijkt of het lichaam een reden heeft om het open te houden.

Zit in doe calculatie ook verder onderzoek?

Nav foto’s gaan zij uit van wildvlees en dat de wonde niet dicht gaat door teveel beweging.
Ook hier heb ik expleciet moeten vragen voor foto en echo mee in het onderzoek te nemen.

Dit bedrag is dus enkel en alleen voor consultatie, foto’s, echo, sedatie, 2 weken hospitalisatie, verband materiaal à normale hoeveelheid wissels en niet Harley hoeveelheid wissels, wondzorg, en ereloon artsen.

Dit bedrag houd dus geen rekening met iets in de wonde of “complicaties”
Maw; dit gaat uit van hun diagnose na zien van foto’s, vervaal en overleg met de artsen die ik er al bij heb gehad.

Dus het is nu even geld bij elkaar krijgen, want ik ga niet alleen voor de foto en echo, dan horen dat het te verhelpen valt omdat het iets “simpel” is en ik niet voorzien ben op die extra kosten.
Dit weekend ga ik even samen zitten met mijn vader, vriend (schoonouders vraag ik nu absoluut niet om hulp. Hier is bij schoonvader vast gesteld dat de tumoren op de nieren kwaadaardig zijn, wat geen goede hoop geeft voor deze op de lever) en zien wat we kunnen en hoe.

Hidez blijft enorm behulpzaam, zowel in materiaal voorzien als in begleiding met de wonde. Dat is een “Geluk bij een ongeluk” dat ik dankzij de sloper via hagelslag bij hun uitgekomen ben. Want wat een vriendelijk en behulpzaam bedrijf…

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 07:59

TS, ik wil je best helpen met een klein bedrag zeg 100 euro.
Laatst bijgewerkt door nikkel op 06-10-23 08:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 08:18

Ik wil ook graag een bijdrage doen :))

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 08:34

Daar zat ik ook al een tijdje aan te denken. Wel iets minder bijdrage van mijn kant, aangezien ik zelf nog op de kosten van de operatie van mijn paard plus nog de kosten vaag een huisbezoek zit te wachten.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 08:45

Ik wil ook wel wat bijdragen. Kan je geen tikkie maken? Zal van mijn kant ook geen 100 euro zijn wegens hoge da en fysio kosten afgelopen maanden (en nog komend), maar alle beetjes helpen denk ik.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 09:04

Ik ben er niet zo goed in, maar je kunt zo'n online crowdfunding opzetten dacht ik?

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 09:06

Ik weet ook niet hoe het moet.
Sws omdat ts van België is.
Mocht iemand hoe dit gaat, geef even een gil.

Ik weet wel hoe ik kan zorgen dat het bij ts aankomt

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 09:09

Ja, een go fund me opzetten. Dat zou je kunnen helpen.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 09:14

Wat mij betreft volstaat een betaalverzoek waar ik zelf het bedrag kan invullen hoor. Dat moet vanuit België toch ook wel kunnen? Of hoe werkt zoiets.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 09:15

Lijkt mij ook, rekeningnr’s zijn toch internationaal tegenwoordig?
edit; gofundme haalt er geld tussenuit (logisch, dat is hun verdienmodel), dat is toch weer zonde.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 09:20

Via een pb, wil ik het verder regelen. Geld laten verdwijnen via een gofundme site, vind ik niet handig.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 09:42

Ik snap wat je bedoelt TS: als je een foto maakt en het is te verhelpen dan wil je meteen verder daar. Zou mijn keuze dan ook zijn.
Je kunt overwegen; maak eerst de foto/foto’s als er in jouw buurt de mogelijkheid is dat bij jou op stal te laten doen. Equitom kan de foto mee beoordelen indien nodig?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 12:24

paars schreef:
Ik snap wat je bedoelt TS: als je een foto maakt en het is te verhelpen dan wil je meteen verder daar. Zou mijn keuze dan ook zijn.
Je kunt overwegen; maak eerst de foto/foto’s als er in jouw buurt de mogelijkheid is dat bij jou op stal te laten doen. Equitom kan de foto mee beoordelen indien nodig?

Vind ik een hele goede tip. :j

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 12:26

E-digit komt aan huis om te scannen en foto's te maken.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-23 13:49

Ik antwoord vanavond op de privé berichten en hier
Maar wou wel even laten weten dat ik enorm dankbaar ben voor wat jullie hier aanbieden

ogidni

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 14:04

Ook ik wil wel een kleine bijdrage doen. Zou het bij een hond doen maar daar waren ze al ruim over het doelbedrag heen, dan liever hier.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 15:20

Stuur je mij dan ook even een pb :o