Flexineb ervaringen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 12:33

Dankje :)

Bewaren jullie de flexineb op stal in de koffer? Of thuis? Ik sta enorm kleinschalig ben samen met vriendin de enige pensionklant dus voor stelen ofzo niet bang hoor. Maar misschien het voor de batterij beter is als ik die mee naar huis neem. In elk geval in de winter en als het heel heet is.

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 12:37

ik doe zoutoplossing en silvaplex op stand 2. Alleen als ik balsamicair of myconal (moet beiden verdund met zout) gebruik pak ik de langzaamste stand.

De flexineb neem ik altijd mee naar huis, daar maak ik hem ook schoon (mijn vaste ritueel als ik thuis kom, éérst de flexineb schoonmaken). Thuis staat hij nooit te warm of te koud.

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 13:56

Oké bedankt, ik vind de tijd wel meevallen als ik stand 1 doe.

Koffer met spul altijd binnen staan ivm kou en batterij. En natuurlijk tegen stelen maar ik denk dat de gemiddelde dief geen idee heeft wat het is en wat het waard is ;)

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 16:05

Bij mij staat die op stal. In de winter neem ik wel de batterij mee naar huis.

En vandaag ook de immunosan, dat moet blijkbaar in de koelkast.

Zou het kunnen dat mijn merrie door de immunosan weer wat moet hoesten? Vandaag paar keer gehoest op de wei, hoor dr nooit hoesten, dus dacht misschien doordat de immunosan wat doet en ze daar even aan moet wennen?

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 16:34

Hoelang qua dagen vernevelen jullie met Balsamic air?

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 19:34

Spenk schreef:
Dankje! Gedemineraliseerd mag er dus ook in?

Waarom zou je dat willen vernevelen. Om schoon te maken prima

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 19:40

koetjeboe schreef:
Spenk schreef:
Dankje! Gedemineraliseerd mag er dus ook in?

Waarom zou je dat willen vernevelen. Om schoon te maken prima

Ja dat bedoel ik ook. Omdat er in de gebruiksaanwijzing alleen gedestilleerd staat voor schoonmaken. Maar gedemineraliseerd kan ik gewoon hier in dorp kopen :D

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 14:27

Hoe kan ik de uitbreidingsunit/ opzetstukje van de medicatiecup halen? De medicatiecup is aan vervanging toe, maar wil het opzetstukje behouden. Deze zit behoorlijk vast. Moet ik draaien, of is deze er gewoon af te trekken?

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 16:15

IwanLuver schreef:
Hoe kan ik de uitbreidingsunit/ opzetstukje van de medicatiecup halen? De medicatiecup is aan vervanging toe, maar wil het opzetstukje behouden. Deze zit behoorlijk vast. Moet ik draaien, of is deze er gewoon af te trekken?

Dat opzetstukje moet je er idd gewoon in drukken, dus denk dat je nog harder kan trekken/draaien. Maar je hoeft niet te draaien, er zit geen systeem in ofzo.

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 06:39

Oke, dankjewel, ik zal wat harder trekken.

Hebben jullie gezien dat Flexineb korting heeft? 10% op veel producten, waaronder ook het masker zelf.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 18:39

Beetje tegen elkaar in draaien en tegelijk trekken helpt wel. En je kan weinig verkeerd doen. Hoogstens kapot maken. Maar je cup is al kapot en als je dat opzet stukje er niet uitkrijgt kan je er ook niks mee

Margriet118

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 07:50

IwanLuver schreef:
Oke, dankjewel, ik zal wat harder trekken.

Hebben jullie gezien dat Flexineb korting heeft? 10% op veel producten, waaronder ook het masker zelf.

Heb meteen een cup aangeschaft! Dan ligt hij er maar alvast op voorraad!

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 09:45

Ik vroeg mij af of er ook mindere ervaring hiermee zijn?
Of gaat dit sowieso verlichting geven bij astma/allergie?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 21:56

Alenthe05 schreef:
Hoelang qua dagen vernevelen jullie met Balsamic air?

Heb max 8 dagen aangehouden. Dat is ook de periode dat je inwendig mag geven (door voer of zoals ik met spuit in de mond). Daarna treedt gewenning op.

Cera_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 22:06

Peachy schreef:

Heb ik tot nu toe nog niet voorbij horen komen, soms wel finetunen qua standen en vloeistof. In het ergste geval brengt het enkel wat verlichting op dat moment.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 23:01

Ik merk wel verschil ik heb hem nu 2 weken. Paard hoest niet meer en zijn geproest van de pollenallergie hoor ik ook niet meer

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 07:23

Peachy schreef:

Dat hij sowieso verlichting geeft zou ik niet zo zwart/wit willen zeggen, aangezien alles staat en valt met de aanpassing van de rest (omgeving/management/voeding).

Cera_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 08:24

Sandra_H schreef:
Peachy schreef:

Dat hij sowieso verlichting geeft zou ik niet zo zwart/wit willen zeggen, aangezien alles staat en valt met de aanpassing van de rest (omgeving/management/voeding).

Ja dit is natuurlijk wel een belangrijk punt.

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 08:41

Dank jullie wel! Natuurlijk snap ik dat de omgeving en management ook meetelt.
Hier hebben we al alles aan gedaan, onze enige (?) mogelijkheid zou nog de flexineb zijn. Alleen de prijs wordt je niet zo blij van en daarom willen we ook weten wat als het niks van verlichting gaat geven..
Weet ook dat niemand die zekerheid kan geven daarom mijn vraag of er ook wat mindere ervaring ermee zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 08:46

Je zou hem eerst kunnen huren?

De prijs is inderdaad hoog maar ik moet zeggen dat ik wel heel erg blij met de aanschaf ben. Mijn paard heeft dus astma maar ook pollenallergie en het geeft hem veel verlichting.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 08:48

De prijs heeft mij ook wel pijn gedaan ja haha. Maar inmiddels denk ik er niet meer over na. Ik heb hem en ik zou hem zo weer kopen. T is het echt meer dan waard!

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 08:56

Klinkt wel positief.
De mijne heeft ook astma en is allergisch voor pollen en stof.
Daarnaast heeft hij ook een deels afgeplatte luchtpijp dus dat helpt ook allemaal niet mee.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 09:23

T is niet dat ze er helemaal vanaf is hoor. Daarvoor heeft ze te veel schade opgelopen. Dus met warme dagen blijft ze benauwd. Maar vergeleken met vorig jaar, staat ze er echt een heel stuk beter bij.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 17:40

Hoe staan die van jullie er nu bij. Die van mij heeft vooral een allergie. Tot 2 weken terug ging het fantastisch. Hoeste heel sporadisch. Maar was mega fit. Snel op adem enz. 2 weken terug begon ze met hoesten tijdens het rijden. Dus gelijk weer gestart met vernevelen. Maar met de warme dagen die we net hebben gehad had ze het behoorlijk te verduren. Ademhaling van rond de 40 in rust neus gaten helemaal wagen wijd open.
Ben nu al weer 3 dagen 4 ml dexametason aan het vernevelen en ze krijgt weer allergie neusspray verneveld het lijkt nu weer iets rustiger te worden. Vorig jaar waren we rond deze tijd ook al aan het kloten. Begin sept heeft ze toen ook in Utrecht gestaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 17:46

Wat voor allergie neusspray geef jij? En dan in de flexineb.

Hier ook allergie maar mijne is nu juist stuk minder maar die begint vaak in mei en augustus stopt het dan ineens.